mosbatesabz

خواص و عوارض نارنگی چیست؟

امتیاز دهید

خواص نارنگی این میوه خوش طعم و در دسترس پاییزی اونقدر زیاده که طعم دلنشینش ما رو بیش از پیش وسوسه خوردن می کنه. میوه ای که به ظاهر شبیه پرتغاله و پر واضحه که باید سرشار از ویتامین C باشه. باید بگیم که علاوه بر ویتامین سی، سرشار از ویتامین های A، B1،B2، پروتئین، […]

خواص و عوارض نارنگی چیست؟
Oralyte

خواص نارنگی این میوه خوش طعم و در دسترس پاییزی اونقدر زیاده که طعم دلنشینش ما رو بیش از پیش وسوسه خوردن می کنه. میوه ای که به ظاهر شبیه پرتغاله و پر واضحه که باید سرشار از ویتامین C باشه. باید بگیم که علاوه بر ویتامین سی، سرشار از ویتامین های A، B1،B2، پروتئین، چربی، قند و مقدار زیادی فسفر و کلسیمه که برای استخوان سازی و محافظت از استخوان ها توی هوای سرد پاییزی و زمستونی یه محافظ عالی به حساب میاد، باید در ادامه این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز باید بگیم که این میوه خون رو هم زیاد و به خوبی تصفیه می کنه!

آنچه در این مقاله می خوانیم

خواص و عوارض نارنگی چیست؟

بعلاوه حاوی مقدار زیادی منیزیم هم هست که از این طریق توی بهبود فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی هم مفید و موثره! یکی از شایع ترین خواص نارنگی، مسکن بودن و آرامش بخش بودنشه؛ برای همین خوردنش قبل از خواب به افرادی که خواب راحتی ندارن پیشنهاد می شه، همین طور در حین بیماری می شه از خاصیت ادرارآوری اون برای دفع سموم و بالا بردن قدرت دفاعی بدن استفاده کرد. خاصیت سم زدایی نارنگی به بیماران می تونه کمک کنه تا خیلی سریع به مسمومیت و ضعف خودشون غلبه کنن، افرادی که دچار مسمومیت با الکل می شن، می تونن این مسمومیت رو با نوشیدن آب نارنگی یا خوردن نارنگی تازه برطرف کنن.

میوه نارنگی از بهترین داروهای طبیعی ضد‌سرفه است، که به اکسپکتورانت طبیعی بین درمانگران طب سنتی چین هم معروفه.

خواص و عوارض نارنگی چیست؟

عوارض زیاده روی در مصرف

از اونجایی که پوست نارنگی خیلی راحت کنده می شه و طعم دلنشینی هم داره، اکثرا بچه ها توی مصرفش زیاده روی می کنن، پس مواظب بچه ها باشین؛ چرا که مصرف زیاد این میوه پاییزی باعث اسهال و کندی عملکرد روده‌ها می شه!

یکی دیگه از عوارض مصرف بیش‌ از اندازه نارنگی، بروز آفت و التهاب در دهان و زبان مصرف کننده است.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها