InsectRepellentSpray

خواص شگفت انگیز بادمجان

2.5/5 - (2 امتیاز)

بادمجان که در هندوستان نام پادشاه سبزیجات رو داره، یک میوه براق بنفش و سیاهه، عضو ثابت مجالس و سفره های ایرانیه که از حدود 800 سال پیش در خاورمیانه و مناطق مدیترانه شناخته شده، کمتر می شه کسی و پیدا کرد که از خوردن کشک بادمجان و میرزاقاسمی لذت نبره. بادمجون در عین خوشمزگی، […]

بادمجان
Oralyte

بادمجان که در هندوستان نام پادشاه سبزیجات رو داره، یک میوه براق بنفش و سیاهه، عضو ثابت مجالس و سفره های ایرانیه که از حدود 800 سال پیش در خاورمیانه و مناطق مدیترانه شناخته شده، کمتر می شه کسی و پیدا کرد که از خوردن کشک بادمجان و میرزاقاسمی لذت نبره. بادمجون در عین خوشمزگی، سرشار از خواص منحصر به فرده که شما رو در زندگی به روش سالم بسیار کمک می کنه.

آنچه در این مقاله می خوانیم

خواص شگفت انگیز بادمجان

مشتاقم براتون در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز بگم که این سبزی باریک و قلمی طیف منحصر به فردی از مزایای سلامتی، از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی رو در بردار داشته و ضمنا منبع غنی از ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B6، نیاسین، منیزیم، مس، فیبر غذایی، اسید فولیک، پتاسیم و منگنز است و از همه مهمتر که بادمجون هیچ چربی و کلسترولی هم نداره.

دیگر خواص بادمجون

بادمجون به چند دلیل برای سلامت قلب خوبه، اول اینکه سرشار از فیبر، دوم اینکه حاوی بیوفلاونوئیدها هستش که برای کاهش فشار خون عالی هستن و سوم  کلسترول بد رو در بدن کاهش می ده و در عوض باعث جذب کلسترول خوب می شه که از حملات قلبی، سکته مغزی و آترواسکلروز جلوگیری می کنه.

با بادمجون به هضم غذا کمک کنین، فیبر موجود در اون سبب سلامت دستگاه گوارش و تحریک حرکات پرستالتی و انقباض عضلات صاف شده  و هضم غذا رو تسهیل می بخشه.

بادمجان

لاغری با بادمجان، نه چربی و کلسترول داره در عین حال به خاطر فیبر بالایی که داره سبب مهار انتشار گرلین (هورمونی که به فرد می گه دوباره گرسنه شدی) می شه.

بادمجون با خود مزایای سلامتی استخوان ها رو بهمراه داره، به طوریکه حاوی ترکیبات فنلیک بوده و این ترکیبات سبب کاهش علائم پوکی استخوان و افزایش تراکم معدنی استخوان ها می شه. ضمنا وجود پتاسیم در بادمجان جذب کلسیم رو بهبود می بخشه و بسیار مفیده برای سلامت استخوان هاست.

مصرف بادمجان در بارداری توصیه می شه، زیرا سرشار از اسید فولیک بوده و نوزادان را از نقص های سیستم عصبی محافظت می کنه.

اما همه خواص بادمجان به مواد مذکور خلاصه نمی شه و لازمه بدونید که

  • از کم خونی جلوگیری می کنه
  • عملکرد مغزی افراد رو بهبود می بخشه
  • بدن رو در برابر انواع سرطان مقاوم می کنه
  • بیماری دیابت رو در افراد دیابتی مدیرت می کنه

به پیشنهاد مثبت سبز بهتره که هنگام خرید بادمجان

دقت کنین که براق باشه، به هنگام نگهداری در یخچال توجه داشته باشید که درسته باشه و تا قبل از پخت نشورید و البته قبل از پخت خوبه که بهش نمک بزنید و بعد از نیم ساعت سرخ کنید تا روغن کمتری جذب کنه.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها