mosbatesabz

با قطع مصرف گوشت قرمز بدن چه واکنشی نشان می دهد؟

امتیاز دهید

با قطع مصرف گوشت قرمز و جایگزین کردن مواد غذایی دیگه بدن ما دچار تغییرات زیادی می شه که در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، قصد بیان اونها رو داریم گوشت قرمز نسبت به گوشت های سفید از کلسترول و چربی بیشتری برخورداره اما از سمت دیگه آهن بالایی هم داره. قطع […]

با قطع مصرف گوشت قرمز بدن چه واکنشی نشان می دهد؟
Oralyte

با قطع مصرف گوشت قرمز و جایگزین کردن مواد غذایی دیگه بدن ما دچار تغییرات زیادی می شه که در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، قصد بیان اونها رو داریم

گوشت قرمز نسبت به گوشت های سفید از کلسترول و چربی بیشتری برخورداره اما از سمت دیگه آهن بالایی هم داره.

آنچه در این مقاله می خوانیم

قطع مصرف گوشت قرمز

مصرف گوشت قرمز یه انتخاب شخصی و کاملا سلیقه ایه، خیلی ها گوشت قرمز رو مفید ندونسته و ترجیح می دن یه رژیم ساده داشته باشن یا به طور کلی گیاهخوار باشن. با این حال اگه شما عادت به زیاد خوردن گوشت قرمز دارین، باید بهتون هشدار بدیم که شاید کم خونی نگیرین اما خودتون رو در برابر بیماری های زیادی قرار می دین.

واکنش های بدن به قطع مصرف گوشت قرمز

اولین واکنش کاهش وزنه، می شه تکه های گوشت رو با پروتئین های دیگه ای جایگزین کرد. به طور مثال اگه یه تکه گوشت 170 کالری داشته باشه، لوبیا هم می تونه حدود 100 کالری به بدنتون برسونه، شاید در ظاهر خیلی تفاوت نداشته باشن اما طولانی مدت متوجه کاهش وزن خودتون می شین!

کم شدن محیط اسیدی بدن

کم کردن مصرف آرد، نوشابه، قهوه و گوشت، محیط بدن رو از حالت اسیدی خارج می کنه. این نکته رو باید بگیم که محیط اسیدی بدن باعث ایجاد انواع سرطان ها و بیماری ها می شه!

بهبود سلامت پوست

یبوست ناشی از دیر هضمی و هضم نادرست گوشت، به شدت روی شفافیت و سلامت پوست تاثیر گذاره، پس می شه گفت که بهبود ظاهر پوست از واکنش های بدنه که با قطع مصرف گوت قرمز اتفاق میافته!

با قطع مصرف گوشت قرمز بدن چه واکنشی نشان می دهد؟

کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها بخصوص سرطان ها

حذف گوشت قرمز، خطر ابتلا به خیلی از سرطان ها مخصوصا سرطان روده و معده رو کاهش می ده. کاهش بیماری های قلبی عروقی، دیابت و… هم جز فواید این حذفه!

افزایش انرژی

به دلیل اینکه هضم گوشت زمان زیادی می بره و به دنبال اون انرژی بدن هم با پروسه هضم تحلیل می ره، حذف گوشت از وعده های غذایی باعث افزایش انرژی می شه!

تنها نکته مهم

دقت کنین که با حذف گوشت، ممکنه که بدنتون با کمبود بعضی ریز مغذی ها رو به رو شه که حتما باید با مشورت با متخصص تغذیه ان کمبود رو با مکمل ها و داروهایی خاص، جبران کنین!

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها