mosbatesabz

چگونه هله هوله خوری رو کنار بگذاریم

امتیاز دهید

نه تنها هله هوله خوری بلکه بسیاری از عادات افراد ریشه در کودکی اونها داشته و نشوندهنده نوع عادت های غذایی و تربیتی شون هست که از والدین و اطرافیانشون آموخته اند. پس برای ایجاد هر گونه عادت غذایی صحیح و یا به طور کل رفتارهای سازمان یافته بایستی که از کودکی بر روی بچه […]

هله هوله خوری
Oralyte

نه تنها هله هوله خوری بلکه بسیاری از عادات افراد ریشه در کودکی اونها داشته و نشوندهنده نوع عادت های غذایی و تربیتی شون هست که از والدین و اطرافیانشون آموخته اند. پس برای ایجاد هر گونه عادت غذایی صحیح و یا به طور کل رفتارهای سازمان یافته بایستی که از کودکی بر روی بچه هامون سرمایه گذاری کنیم. با این وجود نا امید نمی شیم و برای ترک برخی از عادت های ناپسند از جمله هله هوله خوری تلاش می کنیم و بعضی از اقداماتی که توام با نتیجه مثبت هست رو در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز براتون می گیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

چگونه خوردن هله هوله ها رو کنار بگذاریم

قبل از شروع براتون می گم که چرا اصلا هله هوله های خوشمزه مضر هستند؟

دلیلش اینکه این مواد خوراکی انرژی و کالری بسیاری داشته و شما رو پر انرِژی می کنن و تازه با طعم شور و شیرین و خوشمزه ای که دارن شما رو وسوسه می کنن که بیشتر از اونها میل کنین و فقط باعث می شن که چاق بشین، سیر بشین و هیچ گونه ویتامین، مواد معدنی و یا پروتئینی رو هم دریافت نکنین و حتی از خوردن وعده اصلی غذاتون هم بیفتید.

هله هوله خوری

ابتدا سعی می کنیم هله هوله نخوری رو از کودکی به بچه هامون آموزش بدیم

در سنین پایین لازمه که شما الگوی رفتاری اونها باشین و از خوردن مواد غذایی کم ارزش جلوی کودکان خودداری کرده و با این کار به اونها آموزش دهید و در سنین باللاتر نیازه که برای اونها کاملا توضیح بدید که این مواد غذایی کم ارزش بوده و کاملا برای سلامتی شما مضره و البته بدون رودربایسی در برابر بزرگترهای فامیل که دلشون می خواد بچه ها رو خوشحال کنن، بایستید و از اونها بخواهید که برای بچه ها به جای چیپس و پفک خوراکی های مقوی تهیه کنن.

پس بعنوان میان وعده برای بچه هامون خوراکی های مغذی و مفید در نظر بگیریم که اونها میل و اشتیاقی برای رفتن به سمت چیپس و پفک نداشته باشن.

حالا که بزرگتر شدیم و این عادت هله هوله خوری رو داریم چه باید کرد؟

  • از جلوی مغازه های هله هوله فروشی زود بگذریم و به اونها توجه نکنیم
  • اگر دلمون خواست میان وعده بخوریم، بریم سراغ یه سوپ سبزیجات، انواع آجیل و این قبیل خوراکی
  • بریم سروقت یخچال خونمون و همه شیرینی ها و بستنی ها دور بریزیم
  • و از همه مهمتر اینکه برای خودمون و خانوادمون ارزش قائل بشیم و با دقت بیشتری مواد غذاییمون رو انتخاب کنیم و بتونیم این فرهنگ رو بین فامیل و همه اطرافیانمون نهادینه کنیم.
مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها