InsectRepellentSpray

چگونه در خانه غذاهای سالم درست کنیم؟

امتیاز دهید

چگونه در خانه غذاهای سالم درست کنیم؟ برای پاسخ به این سوال در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز ابتدا باید یه تصمیم بزرگ با این عنوان بگیریم که من قصد دارم که سبک زندگی و برنامه غذایی خود و خانواده ام را تغییر دهم و به سمت روش صحیح و سالم پیش […]

غذاهای سالم
Oralyte

چگونه در خانه غذاهای سالم درست کنیم؟ برای پاسخ به این سوال در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز ابتدا باید یه تصمیم بزرگ با این عنوان بگیریم که من قصد دارم که سبک زندگی و برنامه غذایی خود و خانواده ام را تغییر دهم و به سمت روش صحیح و سالم پیش بروم. برای رسیدن به این مهم لازمه که مادر خانواده که معمولا مسئول طبخ غذا در خانواده هست کمی اطلاعات کسب کنه و عادات و برنامه غذایی اهالی خونه رو تغییر بده.

آنچه در این مقاله می خوانیم

چگونه در خانه غذاهای سالم درست کنیم؟

ببینید بدن انسان برای حفظ سلامتی، نیازمند همه گروه های غذایی از جمله پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و حتی چربی ها هست اما مقدار استفاده از اون ها و نوع طبخ اونها از اهمیت بالایی برخورداره! پس منظور ما از غذای سالم خوردن، دریافت کافی انرژی و برخورداری از حس خوب و نشاط هست.

سبزیجات و میوه جات که حتی آدمی با دیدن رنگ آمیزی اونها جون تازه می گیره، کالری کمی داشته و کاملا مناسب برای عملکرد دستگاه گوارش بوده و همچنین سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستن.

غذاهای سالم

ماهی بهتر از گوشت قرمز و یا مرغ، چرا که ماهی حاوی چربی امگا 3 و 6 بوده و همینطور سرشار از فسفر و ویتامین D می باشد.

 

غلات، بهترین گزینه برای تامین پروتئین، نشاسته و ویتامین بدن هستن.

لبنیات کم چرب و تخم مرغ رو هم فراموش نکنین. حالا بریم طرز تهیه چند نمونه غذای سالم رو  بهتون آموزش بدم. الان که تو فصل زمستون هستیم تا می تونین از کلم بروکلی، گل کلم و چغندر تو غذاهاتون استفاده کنین.

شنیسل گل کلم: ابتدا گلم کلم رو و به تکه های بزرگ اما با قطر دو سانتی متر برش دهید سپس در آرد سفیدی که با نمک، پودر سیر، زردچوبه و ادویه دلخواه ترکیب کردین آغشته کرده و سپس در تخم مرغ غلتان کنین و می تونین این کار رو دو مرتبه انجام بدین. سپس روی گل کلم ها روغن زیتون ریخته و در فر و یا مایکروفر به مدت ده دقیقه قرار دهید، تا ضمن پختن به صورت سوخاری و برشته هم درآید.

نخود رو خیس کرده و سپس به خوبی بپزین، در آخر کمی لیمو ترش و یا آب نارج تازه همراه با نمک و فلفل و روغن زیتون زده و نوش جان کنین.

از میوه ها تو پخت غذاهاتون استفاده کنین، مثلا هنگام طبغ مرغ از آب پرتقال طبیعی و تازه استفاده کنین و اجازه دهید مرغ با اون پخته بشه، هم بسیار لذیذ می شه و هم سرشار از ویتامین C می شه.

پس برای طبخ غذاهای سالم مهمه که بیشتر از عذاهای بخار پز شده، میوه جات فصل، کم روغن و کم کالری و همینطور از انواع آجیل ها استفاده کنیم.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها