InsectRepellentSpray

قلیون و سرطان دهان

امتیاز دهید

سرطان دهان رو باید بیشتر شناخت و در مورد اون بیشتر دونست. حقیقت امر اینکه با افزایش سرعت رواج قلیون بین جوونها، آمار این سرطان به شدت در حال بالا رفتنه. در مورد مضرات سیگار شاید کمتر کسی باشه که اطلاعاتی نداشته باشه، اما مضرات قلیون رو اینجوری به نظر میاد که افراد نمی خوان […]

قلیون و سرطان دهان
Oralyte

سرطان دهان رو باید بیشتر شناخت و در مورد اون بیشتر دونست. حقیقت امر اینکه با افزایش سرعت رواج قلیون بین جوونها، آمار این سرطان به شدت در حال بالا رفتنه. در مورد مضرات سیگار شاید کمتر کسی باشه که اطلاعاتی نداشته باشه، اما مضرات قلیون رو اینجوری به نظر میاد که افراد نمی خوان باور کنن. مصرف دخانیات اصلی ترین علت ابتلا به سرطان دهانه تا جایی که سه نفر از هر چهار نفر مبتلا به این سرطان به علت مصرف دخانیات به این سرطان دچار می شن. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز رابطه سرطان دهان و قلیون رو بررسی خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

قلیون و سرطان دهان

خیلی از افراد سخت آماده شدن قلیون رو دال بر کمتر کشیدن و در نتیجه کم ضرر تر بودن اون نسبت به سیگار می دونن، درحالی که همون یک بار مصرف قلیون می تونه عوارضی مساوی با دفعات سیگار کشیدن داشته باشه؛ باید گفت که کشیدن یه قلیون حدودا 125 برابر بیشتر دود، 25 برابر بیشتر قیر،2.5 برابر بیشتر نیکوتین و 10 برابر بیشتر منواکسید کربن وارد بدن می کنه.

اگر شما جز افرادی هستید که در ماه بیش از یک بار یه قلیون رو به تنهایی می کشید و هیچ تصمیمی برای ترک این آسیب هم ندارید، بهتره حداقل با علائم سرطان دهن آشنا باشید تا اگر خدایی نکرده با اون مواجه شدید، بتونید بیماری رو در مراحل اول تشخیص بدید:

علامت اصلی سرطان دهان که شما باید همیشه مراقب اون باشید، لکه های قرمز و یا سفید رنگ و یا زخم هایی در دهان هستن که بیشتر از سه هفته درمانشون طول می کشه.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

علائم دیگه سرطان دهان شامل توده های غیر معمول در هر بخشی از سر و یا گردن می شه.

یک نکته مهم

نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی هم می تونه باعث ایجاد سرطان دهان بشه، به همین علت افرادی که به صورت همزمان هم مشروبات الکی می نوشن و هم سیگار می کشن، تا 30 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان دهان قرار دارن.

یک آمار نگران کننده

در حدود سی سال پیش آمار ابتلا به سرطان دهان مردان 5 برابر بیشتر از زنان بوده، اما این روزها به علت مصرف دخانیات بیشتر توسط خانم ها این آمار به 2 برابر رسیده!

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها