InsectRepellentSpray

فواید و مضرات خوردن ماهی

4/5 - (1 امتیاز)

خوردن ماهی برای خیلی از افراد یه عادت و حتی یه لذت به حساب میاد. غذایی که توی مناطق نزدیک به دریا خیلی بیشتر رواج داره. خیلی از افراد هم میلی به خوردن این غذا ندارن و شاید از اون متنفر هم باشن. اگه در حال بررسی و برآورد بین فواید و مضرات خوردن ماهی […]

فواید و مضرات خوردن ماهی
Oralyte

خوردن ماهی برای خیلی از افراد یه عادت و حتی یه لذت به حساب میاد. غذایی که توی مناطق نزدیک به دریا خیلی بیشتر رواج داره. خیلی از افراد هم میلی به خوردن این غذا ندارن و شاید از اون متنفر هم باشن.

اگه در حال بررسی و برآورد بین فواید و مضرات خوردن ماهی هستید، باید بدونید که کفه ترازو به نفع فواید به شدت سنگینی می کنه.

آنچه در این مقاله می خوانیم

خوردن ماهی چه فواید و مضراتی دارد؟

ماهی دارای ارزش غذایی بسیار زیادیه که می تونه تمام نیازهای بدن انسان رو پوشش بده،  اسیدهای چرب امگا 3 برای بدن ضروری هستن و با وجود اینکه توی بدن ساخته نمی شه، اما برای عملکرد مطلوب اندام ها لازمن. امگا3 خطر ابتلا به پرفشاری خون، افزایش کلسترول، تری گلیسرید و… رو هم کم می کنه.

دیگر فواید ماهی خوردن

  • با گذر سن حجم استخوان ها کم می شه و بیماری هایی مثل پوکی استخوان اتفاق میافته، برای مقابله با این مشکلات بدن احتیاج به دو ماده معدنی مکمل و اساسی یعنی کلسیم و فسفر داره که بخش مهمی از استخوان رو تشکیل می دن، ماهی منبعی غنی از فسفر محسوب می شه که می تونه به داشتن استخوان هایی محکم و سالم کمک کنه.
  • مصرف ماهی علاوه بر امگا3 جهت کاهش آسیب رادیکال های آزاد، انواع ویتامین ها و مواد معدنی با خاصیت آنتی اکسیدانی مثل ویتامین A، E، سلنیوم و روی هم به بدن می رسونه.
  • خاصیت ضد درد؛ این غذای دریایی، با داشتن خواص ضد التهابی، قدرت بهبود بیماری ها رو هم داره.
  • تحقیقات نشون داده که امگا 3 تاثیر قابل توجهی روی مقابله با دیابت و عدم تحمل گلوکز داره و باعث می شه سلول ها نسبت به انسولین حساس تر بشن که همین حالت باعث کاهش قند خون می شه.
  • تقویت کننده ضریب هوشی با داشتن فسفر زیاده

فواید و مضرات خوردن ماهی

و اما مضرات

باید بگیم که همون اندازه که خوردن ماهی و دریافت امگا 3 مهمه، باید مراقب میزان  امگا3 دریافتی بدن هم باشیم و همین طور نوع ماهی که استفاده می کنیم، وگرنه روی سلامت بدن و قلب ما تاثیر میذاره.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها