InsectRepellentSpray

تاثیر نمک بر قسمت های مختلف بدن چگونه است؟

امتیاز دهید

تاثیر نمک بر قسمت های مختلف بدن و این که سدیم در کنار اینکه با اعلام زمان دریافت و تخلیه آب به بدن در تنظیم مایعات نقش داره، در حفظ و نگهداری انتقال دهنده های عصبی و انقباضات عضلانی که عملکردهایی ضروری و حیاتی برای بقای انسان هستند هم، کمک میکنه. با ما در داروخانه […]

تاثیر نمک بر قسمت های مختلف بدن چگونه است؟
Oralyte

تاثیر نمک بر قسمت های مختلف بدن و این که سدیم در کنار اینکه با اعلام زمان دریافت و تخلیه آب به بدن در تنظیم مایعات نقش داره، در حفظ و نگهداری انتقال دهنده های عصبی و انقباضات عضلانی که عملکردهایی ضروری و حیاتی برای بقای انسان هستند هم، کمک میکنه. با ما در داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید. 

آنچه در این مقاله می خوانیم

تاثیر نمک بر بدن

در حقیقت ساختار بدن انسان به نحویه که به مصرف سدیم تمایل داره تا هیچوقت با کمبودش مواجه نشه. واکنشی که مغز به سدیم نشون میده مشابه واکنشش به مواد اعتیادآوری مانند هرویین، کوکایین و نیکوتینه. همین امر دلیل تمایل شدید ما به مصرف زیاد سدیم را توضیح میده. این مصرف زیاد، مضرات متعددی برای قسمتهای مختلف بدن داره که در ادامه به اونها می پردازیم…

کلیه ها

راجع به نقش کلیدی سدیم در ایجاد تعادل مایعات در بدن گفتیم. سدیم پیام هایی رو به کلیه ها میفرسته که بر اساس اون پیام ها، کلیه ها می فهمند که لازمه که چه مقدار آب رو از بدن دفع کنند و چه میزان رو نگه دارند. مصرف بالای سدیم باعث میشه کلیه ها دچار اختلال شده و آب کمتری رو دفع کنند. دفع کمتر آب از بدن باعث میشه فشار خوب فرد افزایش پیدا کنه. در کنارش، فشاری که به خود کلیه ها وارد میشه باعث بروز بیمارهای کلیوی مثل سنگ میشه.

قلب

مصرف زیاد نمک باعث میشه مایعات در بدن حبس بشن و فشار خون بالا بره. بالا بودن فشار خون یکی از عمده ترین دلایل ایجاد سکته و نارسایی قلبی محسوب میشه.

تاثیر نمک بدن

مغز

داشتن رژیم غذایی پرنمک، خطر زوال عقل رو افزایش میده. مصرف سدیم به تنهایی بر عملکرد بزرگسالان کم تحرک، اثری بدتر و شدیدتر از یک رژیم غذایی کلی داشته.  پزشکان معتقدند که انجام ورزش منظم میتونه مغز مغز رو در برابر آسیب های احتمالی نمک محافظت کنه.

معده

طبق مطالعات انجام شده، زنان و مردانی که رژیم غذایی پر نمک دارن، بیشتر در معرض سرطان معده و مرگ و میرهای ناشی از اون قرار می گیرند. همچنین که مصرف زیاد نمک باعث تحریک معده میشه، غشای مخاطی معده رو تخریب کرده و باعث بروز زخم معده هم خواهد شد.

استخوان

مصرف نمک باعث دفع کلسیم از طریق ادرار میشه و همین امر میتونه باعث تضعیف شدن استخوان شده و خطر جدی پوکی استخوان رو به همراه داشته باشه. این مشکل بخصوص در زنان و سنین یائسگی بسیار شدیدتره.

پوست

از جمله تاثیر نمک بر قسمت های مختلف می شه به این اشاره کرد که مصرف زیاد نمک باعث ایجاد ورم در بدن میشه. این ورم کردگی به خصوص در دست، قوزک پا و بازوها دیده میشه. البته این ورم به تنهایی خطر جدی ای برای سلامتی محسوب نمیشه اما میتونه نشانه ای از یک بیماری و مشکل دیگه در بدن باشه.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها