InsectRepellentSpray

درباره اختلال آب‌ و الکترولیت‌ چه می دانید؟

امتیاز دهید

اختلال آب‌ و الکترولیت‌ عبارته از وجود یه عدم‌ تعادل‌ در آب و نمک ها یا الکترولیت‌ هایی‌ که‌ برای‌ کار طبیعی‌ بدن‌ لازم‌ هستن. تنظیم آب و الکترولیت های بدن نقش بسیار مهمی توی عملکرد صحیح سلول ها دارن و اختلالات اونها می تونه بسیار خطرناک و حتی کشنده باشه. با ما در این […]

همه چیز درباره اختلال آب‌ و الکترولیت‌
Oralyte

اختلال آب‌ و الکترولیت‌ عبارته از وجود یه عدم‌ تعادل‌ در آب و نمک ها یا الکترولیت‌ هایی‌ که‌ برای‌ کار طبیعی‌ بدن‌ لازم‌ هستن. تنظیم آب و الکترولیت های بدن نقش بسیار مهمی توی عملکرد صحیح سلول ها دارن و اختلالات اونها می تونه بسیار خطرناک و حتی کشنده باشه. با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

اختلال آب‌ و الکترولیت‌

الکترولیت های‌ ضروری‌ برای‌ کار بدن‌ عبارته از سدیم، پتاسیم، کلسیم، بی کربنات و فسفات. تمام‌ قسمت ‌های‌ بدن‌ در مایعی‌ که‌ حاوی‌ نسبت ‌های‌ دقیقی‌ از آب‌ و نمک‌ های‌ طبیعیه‌ شناور هستن. مایعات‌ بدن‌ همیشه‌ توی یه‌ حالت‌ ثبات‌ درونی‌ قرار دارن، به‌ نحوی‌ که‌ خصوصیات‌ فیزیکی‌ و شیمیایی‌ اونها از تعادل‌ خاصی‌ برخورداره.

اختلال آب‌ و الکترولیت‌ به معنی افزایش یا کاهش اسیدها و الکترولیت های مایع بین قسمت بافتی و خون هستن.

عدم تعادل الکترولیت یه نگرانی عمده برای بیماران مبتلا به آسیب های کلیه است. کاهش عملکرد کلیه همراه با عدم تعادل آب و الکترولیت تعریف می شه.

علاوه بر کلیه عملکرد سایر دستگاه ها هم توی تنظیم آب و الکترولیت بدن موثر و تاثیرگذاره!

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

اغلب اوقات عدم تعادل الکترولیت می تونه ناشی از ابتلا به بیماری هایی مثل آنفلوانزا باشه. این اتفاق به دلیل تعریق بیش از حد، کم آبی بدن، اسهال، استفراغ و… رخ می ده.

طبعا هر بیماری که باعث تب بالا، استفراغ، اسهال و… برای دوره های طولانی شه، می تونه تعادل الکترولیت بدن رو به هم بزنه و فرد رو در معرض خطر کم آبی قرار بده؛ زنان باردار هم به خاطر دوره های تهوع و استفراغ مداوم در معرض این خطر هستن.

همه چیز درباره اختلال آب‌ و الکترولیت‌

شایع ترین علائم اختلال آب و الکترولیت در بدن

  • ورم دست ها و پاها و یا شکم
  • نامنظم بودن ضربان قلب
  • افزایش یا کاهش ادرار
  • احتقان و ورم ریوی
  • چروک شدن پوست
  • ضعف و گیجی
  • خستگی مفرط
  • خشکی دهان

راه حل درمانی اختلال آب‌ و الکترولیت‌ در باب تغذیه

برای حل این مشکل می تونید رژیم غذایی متعادل شامل مصرف میوه‌ها و سبزیجات توی رنگ‌های مختلف و غنی از پتاسیم مثل هندوانه، پرتقال، اسفناج و موزه رو در برنامه غذایی خودتون قرار بدین.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها