InsectRepellentSpray

کلسترول تخم مرغ بد است یا خوب؟

امتیاز دهید

کلسترول تخم مرغ بد است یا خوب موضوعی است که شاید ذهن خیلی ها رو به خودش درگیر کرده باشه و موضوعی که ما از گذشته تا امروز بیشتر شنیدیم این بوده که تخم مرغ سبب افزایش کلسترول شده و برای بدن مضر است، اما همانطور که سایر علوم پیشرفت می کنن و به یافته […]

کلسترول تخم مرغ بد است یا خوب
Oralyte

کلسترول تخم مرغ بد است یا خوب موضوعی است که شاید ذهن خیلی ها رو به خودش درگیر کرده باشه و موضوعی که ما از گذشته تا امروز بیشتر شنیدیم این بوده که تخم مرغ سبب افزایش کلسترول شده و برای بدن مضر است، اما همانطور که سایر علوم پیشرفت می کنن و به یافته های جدید علمی می رسند, علم تغذیه هم در طی این سالها پیشرفت چشمگیری داشته و مشخصا در رابطه مقوله تخم مرغ به این دست آورد رسیده است که تخم مرغ کلسترول بد ندارد و سبب افزایش چربی در بدن نمی شود.

آنچه در این مقاله می خوانیم

کلسترول تخم مرغ بد است ؟

پس، این نوشتار از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز رو دنبال کنید تا بیشتر کسب اطلاع کنیم که کلسترول تخم مرغ بد است یا خوب .

بهتره با این نکته شروع کنم که در حالت عادی عضو کبد در بدن تولید کلسترول می کنه، چرا که این ماده برای فعالیت های سلول ها ضروری می باشد. پس فهمیدیم که کلسترول برای بدن بد نیست، حال اگر شما مواد غذایی مانند تخم مرغ رو استفاده کنید کمک به کبد کردید و دیگر اون شروع به تولید کلسترول نمی کنه! در حقیقت زمانیکه کلسترول کمتری دریافت می کنید، کبد شما برای تامین نیاز بدن، کلسترول بیشتری تولید می کنه!

آیا تخم مرغ سبب افزایش بیماری های قلبی و یا سایر بیماری ها می شه؟

لازم به ذکره که نوع کلسترول تخم مرغ از نوع خوب بوده و تنها یک سوم اسیدهای چرب اون از نوع اشباع بوده و کلسترولی هم که در اثر خوردن تخم مرغ در بدن تولید می شه از نوع HDL و همینطور LDL کم آتروژنیک است که هیچ تغییر بدی رو ایجاد نمی کنه. به همین ترتیب خوردن یک تا دو تخم مرغ کامل در طی روز جزو ریسک فاکتورهای قلبی نمی باشد. در رابطه با دیابت و یا بیماری فشار خون هم باید بگم که با مصرف کلسترول طبیعی که از تخم مرغ وارد بدن می شه، کبد دیگر شروع به تولید کلسترول نمی کنه و حتی حساسیت انسولینی رو بهبود می بخشه. اما در رابطه با دیابت نوع دو نیاز به تحقیقات بیشتری هست.

کلسترول تخم مرغ

نتیجه گیری مثبت سبز

پس، از تخم مرغ بعنوان یک ماده غذایی ارزان که تنها سفیده اون شامل مقادیر بالایی از پروتئین و زرده اون حاوی تمامی انواع ویتامین و مواد مغذی هستش غافل نشید.

پادکست

همراهان مجله مثبت سبز اگر وقت لازم جهت مطالعه این مطلب را ندارین به همین منظور توجه شما را به پادکست مربوطه جلب می نماییم. با ما همراه باشید.

 

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها