InsectRepellentSpray

مواد غذایی که هرگز نباید خام خورده شوند

امتیاز دهید

مدتیه رژیم های غذایی متفاوتی مد شده و خیلی ها هم از اونها تبعیت می کنن، خام خوری هم از اون دسته رژیم هاست، اما باید بدونین که مواد غذایی که تو دنیا وجود دارن دو دسته هستن، یکی مواد غذایی که هرگز نباید خام خورده شوند و دیگری مواد غذایی که باید خام خورده […]

مواد غذایی که هرگز نباید خام خورده شوند
Oralyte

مدتیه رژیم های غذایی متفاوتی مد شده و خیلی ها هم از اونها تبعیت می کنن، خام خوری هم از اون دسته رژیم هاست، اما باید بدونین که مواد غذایی که تو دنیا وجود دارن دو دسته هستن، یکی مواد غذایی که هرگز نباید خام خورده شوند و دیگری مواد غذایی که باید خام خورده شون. دلیلش واضحه برخی از مواد به صورت خام مفید بوده و سرشار از مواد مغذی هستن و برخی دیگر حالت پخته اونها مغذی تره و خوب بحث میکروب موجود در مواد غذایی خام مانند پروتئین گوشتی هم که جای خود دارد.

مواد غذایی که هرگز نباید خام خورده شوند کدامند؟

در این مقاله از داروخانه آنلاین مثبت سبز با مواد غذایی که هرگز نباید خام خورده شوند آشنا می شید.

سیب زمینی

شاید این تصور باشه که خام خوردنه مواد گوشتی فقط مشکل سازه و راه رو بر باکتری های سالمونلا و لیستیا باز می کنه، اما باید بدونین که سیب زمینی نپخته هم می تونه میزبان این باکتری ها باشه و مشکلاتی رو از قبیل نفخ معده و مشکلات گوارشی بوجود بیاره.

گوشت مرغ

خوب واضحه که خام خوردن مرغ هیچ لذتی نداره و باید بدونین که گوشت مرغ میزبان میلیون ها میکروارگانیسم هست که حتی تو محیط آشپزخونه هم پخش می شن، پس پختن مرغ در دمای بالای 165 درجه الزامیه.

لوبیا قرمز

این لوبیا در عین حال که سرشار از پروتئین گیاهی هست یه طعم دهنده عالی برای انواع غذا و سالاد هم محسوب می شه. لوبیا قرمز از جمله حبوباتی که قبل از پخت باید حداقل 5 ساعت خیس بخوره تا سم لکتین به طور کامل از بین بره. در غیر اینصورت ممکنه سبب بروز تهوع شدید، استفراغ و اسهال بشه.

بادمجان

بادمجان هم جزو غذاهای ارزونه اما خوشمزس که تنوع پخت بالایی داره، بادمجون همانند سیب زمینی سبز شده حاوی یه سم به نام سولانین هست که اگر در حالت خام مصرف بشه می تونه مشکلات معده و روده ای فراوونی رو براتون بوجود می یاره.

هات داگ

هات داگ هم جزو مواد غذایی که نباید خام خورده بشه، البته این ماده غذایی در حالت پخته هم چندان ارزش غذایی نداره و همیشه توصیه ها بر مصرف کم این ماده بوده، اما بین عموم این تصور وجود داره که هات داگ ها قبل از ارائه در فروشگاه ها مدتی زمان پخت داشته و می تونیم اونها رو حتی به صورت خام هم مصرف کنیم. اما باید بگم که هات داگ ها در حین مراحل بسته بندی می تونن با باکتری لیستریا آلوده شده باشن، پس قبل ازخوردن اونها حتما مراحل پخت رو انجام بدین.

برگ ریواس

می دونیم که سبزیجات طرفدارانه زیادی داره و همیشه خوردن اونها توصیه می شه، اما برگ کرفس شامل این قاعده نمی شه و بایستی از خود ریواس جدا کنین و نه در حالت خام و نه در حالت پخته از اون میل نکنین، زیرا این برگ حاوی یه سم به نام اگزالیک اسید هست که می تونه به کلیه آسیب برسونه و حتی مصرف بیش از حد اون موجب مرگ هم می شه.

در همین راستا گوشت قرمز و چرخ کرده، تخم مرغ و بادام تلخ هم جزو مواد غذایی که هرگز نباید خام خورده شوند

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها