InsectRepellentSpray

بیماری های بر هم زننده تعادل بدن کدامند؟

امتیاز دهید

بیماری های بر هم زننده تعادل بدن کدامند؟ در روند سلامت و انجام بی عیب و نقص کارهای روزانه ما، تعادل بدن نقش خیلی مهم و اساسی ایفا می کنن، به طوری که عوامل بر هم زننده تعادل بدن می تونن برای ما مشکل آفرین و حتی خطرناک باشن. ایستادن بر روی دو پا، نشستن […]

Oralyte
آنچه در این مقاله می خوانیم

بیماری های بر هم زننده تعادل بدن کدامند؟

در روند سلامت و انجام بی عیب و نقص کارهای روزانه ما، تعادل بدن نقش خیلی مهم و اساسی ایفا می کنن، به طوری که عوامل بر هم زننده تعادل بدن می تونن برای ما مشکل آفرین و حتی خطرناک باشن. ایستادن بر روی دو پا، نشستن و حتی خوابیدن ما هم احتیاج به تعادل داره، تعادلی که به ما اجازه می ده وزنمون به طور مساوی در اجزای مختلف بدنمون تقسیم شه و به راحتی راه بریم، بدویم و حتی در شهربازی ها بچرخیم و دوباره به حالت اولمون برگردیم.

درسته که افزایش سن می تونه روی این تعادل اثر داشته باشه، اما در هر سن و موقعیتی، برخی بیماری ها هم هستن که می تونن بر هم زننده تعادل بدن باشن که با هم در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز به شرح اونها می پردازیم…

عامل شماره یک، فشار خون پایین:

بیماری های بر هم زننده تعادل بدن کدامند؟

شاید برای خیلی از افراد بخصوص خانم ها پیش اومده باشه که به علت فشار خون پایین، دچار سرگیجه و عدم تعادل شده باشن.

افتادن فشار وقتی رخ می ده که فشار خون در عروق کم باشه و مغز به اندازه کافی اکسیژن دریافت نکنه. این مسئله باعث می شه وقتی که فرد به یک باره و سریع از جای خودش بلند شه، دچار سرگیجه، سیاهی چشم و حتی بیهوشی بشه.

فشار خون پایین تر از 60 روی 90 به اصطلاح فشار خون پایین گفته می شه.

بیماری های چشمی:

بینایی، نقش خیلی مهمی توی پایداری تعادل و حفظ توازن بدن داره، به طوریکه اختلال در بینایی موجب برهم خوردن تعادل می شه. با توجه به دریافت اولین ادراکات مغزی توسط چشم برای برقراری تعادل، شناخت اختلالات بینایی و راه های درمان اون دارای اهمیت خیلی زیادی هست.

مشکلات مربوط به گوش:

شاید به نظر مهم ترین وظیفه گوش های ما به نظر بیاد که شنیدن باشه، در حالی که حفظ تعادل بدن هم از وظایف خیلی مهمه اونه. در حدی که وقتی فردی سرگیجه داشته باشه، پزشک قبل از هر چیز سلامت گوش بیمار رو چک می کنه.

بیماری های بر هم زننده تعادل بدن کدامند؟

گوش از سه بخش گوش خارجی، گوش میانی و گوش داخلی تشکیل شده و گوش داخلی از دو عضو حلزون گوش و سیستم دهلیزی تشکیل شده؛ سیستم دهلیزی، شبکه ای از لوله های تو در تو هست که مجاری نیم دایره ای نامیده می شه و در هر گوش، سه مجرای نیم دایره ای وجود داره.

سیستم دهلیزی حرکت انسان رو از طریق سلول های حسی خودش که بر اثر چرخش یا حرکت دادن سر فعال می شن، شناسایی می کنه. این سیستم حساسیت بالایی به حرکات کم و آرام سر داره.

البته باید بگیم که علاوه بر سیستم دهلیزی گوش، سیستم بینایی و حس عمقی هم توی حفظ تعادل بدن نقش دارن، به اندازه ای که اگه هر یک از این سیستم ها دچار اختلال بشن، فرد دچار سرگیجه و عدم تعادل می شه. برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید از دو مقاله زیر استفاده کنید.

  • رابطه میان گوش و تعادل بدن
  • گوش و حفظ تعادل در بدن

دیگر عواملی که ممکنه تعادل بدن رو بهم بزنه:

بیماری های بر هم زننده تعادل بدن کدامند؟

دیابت: عدم تعادلی که در پی بیماری دیابت بروز می کنه، ناشی از دست دادن حس در اثر آسیب های عصبی و کافی نبودن جریان خون در پاهاست.

تاثیر برخی داروها: عوارض برخی داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین ها، داروهای فشار خون و… می تونن باعث خواب آلودگی، عدم تعادل و گیجی بشن.

میگرن: سردردهای شدید ناشی از میگرن که به شدت بدن رو به نور و صدا حساس می کنه، سرگیجه های ناشی از میگرن باعث انقباض شاهرگ و جریان خون کم به سمت مغز می شه.

مجله مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها