mosbatesabz

همه چیز درباره خواص ترخون

امتیاز دهید

ترخون همون گیاه ترخانی ایران باستان که از خانواده گل آفتابگردون بوده و دارای برگ های باریک، بلند و گل های زرد و اولین بار هم در مناطق سیبری و جنوب روسیه دیده شده است. ترخون برای همه آشپزهای دنیا گیاه مطرحیست زیرا عطر و طعم لذیذ و متفاوتی رو به غذاها می ده و در […]

خواص ترخون
Oralyte

ترخون همون گیاه ترخانی ایران باستان که از خانواده گل آفتابگردون بوده و دارای برگ های باریک، بلند و گل های زرد و اولین بار هم در مناطق سیبری و جنوب روسیه دیده شده است. ترخون برای همه آشپزهای دنیا گیاه مطرحیست زیرا عطر و طعم لذیذ و متفاوتی رو به غذاها می ده و در ایران هم پرطرفداره چون مزه اصلی کوفته های خوشمزس. صرف نظر از طعم دهی به انواع غذاها این گیاه سرشار از خواص بی نظری است که در ادامه براتون خوام گفت.

آنچه در این مقاله می خوانیم

خواص ترخون

ترخون گیاهی با طبع گرم و خشک و سرشار از آهن، کلسیم، منگنز، پتاسیم، منیزیم و ویتامین های A و C می باشد که دشمن درجه یک رادیکال های آزاد هم به شمار می ره.

اشتها آور

ترخون یه راه کار خوب برای افراد بی اشتها و لاغره چون با تحریک معده و ترشح اسید معده سبب افزایش اشتها در فرد می شه.

آرامش اعصاب از خواص ترخون

اگر خسته و بی حوصله هستین، کافیست کمی ترخون دم کرده و نوش جان کنین تا خستگیتون در بره، اعصابتون آروم بشه و خواب خوبی داشت باشین.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

افزایش سلامت قلب و عروق

ترخون بهترین گزینه برای کاهش فشار خونه، بنابراین اگر برگ های ترخون رو به طور تازه بجوین از تصلب شرائین و بیماری های عروقی در امان خواهید بود.

ضد عفونی کننده

به دلیل وجود اسانس های متیل چاویکول و پی متوکسی سینامیک آلدئید در ترخون این گیاه خاصیت ضد عفونی دارد.

تسکین دهنده درد دندان

این گیاه یه ماده به نام اوژنول داره که با جویدن این سبزی به طور خام سریعا درد دندان برطرف شده و خونریزی لثه قطع خواهد شد.

خواص ترخون

دیگر خواص ترخون

خواص ترخون به قدری زیاده که…

  • نفخ شکم و روده ها رو برطرف می کنه
  • به عادت ماهانه و قاعدگی نظم می ده
  • دردهای اعصاب و روماتیسم رو التیام می بخشه
  • کمک به درمان مرض نقرس می کنه

اما این گیاه صرف نظر از خواص شگفت انگیزی که داره اگر در خوردن اون زیاده روی کنین میل جنسیتون کم شده و خونتون هم تیره می شه.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها