InsectRepellentSpray

انواع ماست

امتیاز دهید

با بزرگ شدن فروشگاه های مواد خوراکی و تنوع بیشمار محصولات، داشتن انواع ماست هم دور از انتطار نیست، همونطور که انواع شیرهای خوراکی و سایر محصولات رو داریم. در این نوشتار علاقمندم تا انواع ماست و با هم یک به یک بررسی کنیم و ببینیم هرکدوم چه مزایا و چه ارزش های غذایی دارن. […]

انواع ماست
Oralyte

با بزرگ شدن فروشگاه های مواد خوراکی و تنوع بیشمار محصولات، داشتن انواع ماست هم دور از انتطار نیست، همونطور که انواع شیرهای خوراکی و سایر محصولات رو داریم. در این نوشتار علاقمندم تا انواع ماست و با هم یک به یک بررسی کنیم و ببینیم هرکدوم چه مزایا و چه ارزش های غذایی دارن.

آنچه در این مقاله می خوانیم

فواید انواع ماست

الان که با تنوع گسترده ای از ماست ها رو به رو هستیم باید هدف خودمونو از خرید ماست مشخص کنیم، اگر به دنبال چاق شدن هستیم، اگر به دنبال لاغری هستیم، اگر ورزشکار هستیم و به دنبال افزایش کلسیم هستیم بایستی که انتخاب هایی سازگار با شرایطمون داشته باشیم. اما اگر هدف خاصی نداریم، صرفا باید ماستی انتخاب کنیم که مزایای سلامتی بیشتری داشته باشه.

ماست میوه ای

در مجموع ماست های طعم دار که شامل ماست میوه ای و یا ماست سبزیجات هستن به دلیل اضافه شدن قند و یا اضافه کردن سدیم و نمک ارزش غذاییشون پایین اومده و به اندازه یه دونات حاوی قند می باشند. زیرا برای طعم دهی به اونها از شیرین کننده ها و قندهای افزودنی استفاده می کنن. این ماست ها اغلب کم چرب می باشند، اما به دلیل قند بالا همون میزان کالری رو به بدنتون خواهند رسوند. اما در این میون ماست هایی که با شیرین کننده های طبیعی مثل عسل شیرین شدن، گزینه بهتری هستند.

ماست میوه ای

ماست چکیده

این ماست همون ماست معمولیه که تولید کنندگان به طور کامل آب ماست رو گرفتن. ماست چکیده دارای ویتامین B2 کمتریه، زیرا این ویتامین محلول در آب است و همراه با آب ماست از بین خواهد رفت. اما به لحاظ کلسیم و پروتئین کمی بیشتر از ماست معمولیه و البته اسیدهای چرب بیشتری داره و برای افرادی که به دنبال لاغری هستن مصرف مدام این مناسب نمی باشد.

ماست یونانی

ماست یونانی به دلیل سفتی که داره خیلی ها تصور می کنن همون ماست چکیده باشه، این ماست می تونه یه جایگزینه خوبی برای تهیه دسرها بعنوان خامه ترش باشه زیرا آب و رطوبت اون گرفته شده و کره یا سرشیر بیشتری داره، ماست یونانی به علت فرایند طولانی مدت تغلیظ با پروتئین های جامد موجود در سرم شیر از پروتئین بیشتری برخورداره. ضمنا این ماست به واسطه چند نوع باکتری که داره تبدیل به پروبیوتیک هم شده است.

ماست یونانی

ماست پروبیوتیک

این ماست از سایر ماست های معمولی خواص بیشتری داره و به دلیل وجود میکروارگانیسم های موجود در آن سبب افزایش دفاع ایمنی بدن و جذب بیشتر اجزای مفید مواد غذایی در بدن می شوند.

ماست پرچرب، کم چرب و بدون چربی

این سه نوع ماست تفاوت عمده ای با یکدیگر ندارن و تنها تمایز اونها در میزان چربی شیر است. به عبارتی ماست پرچرب از شیر کامل 3.5 درصد چربی گرفته شده و هر یه فنجون اون 225 کالری داره، ماست کم چرب از شیر 1 تا 2 درصد چربی گرفته شده و هر یه فنجون اون 150 کالری داره و ماست بدون چربی از شیر بدون چربیه که تقریبا کالری نداره.

ماست کفیر

ماست کفیر یه ماست گاز داره که دارای خاصیت های پروبیوتیکی فراوانیه و خود کفیر ترکیبی از شیر و مجموعه ای از میکروارگانیسم هایی نظیر الکتوباسیل و استرپتوکوک می باشد. ماست کفیر از این جهت منحصر به فرد که خواص ضد میکروبی، ضد تومور و ضد سرطانی داره و برای سلامت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها