mosbatesabz

خاصیت ها و مضرات مصرف ماهی تیلاپیا برای بدن

امتیاز دهید

در سال های اخیر مصرف ماهی تیلاپیا به شدت در دنیا بخصوص در کشورهای فقیرتر، گسترش پیدا کرده، به طوری که چهارمین غذای دریایی پرمصرف دنیا به حساب میاد؛ چرا که هم مقرون به صرفه است و هم طعم و بوی معمول ماهی در اون حس نمی شه. اخیرا اخباری مبنی بر چرب بودن و […]

خاصیت ها و مضرات مصرف ماهی تیلاپیا برای بدن
Oralyte

در سال های اخیر مصرف ماهی تیلاپیا به شدت در دنیا بخصوص در کشورهای فقیرتر، گسترش پیدا کرده، به طوری که چهارمین غذای دریایی پرمصرف دنیا به حساب میاد؛ چرا که هم مقرون به صرفه است و هم طعم و بوی معمول ماهی در اون حس نمی شه.

اخیرا اخباری مبنی بر چرب بودن و میزان نگران کننده امگا 6 در این ماهی منتشر شد که باعث شد افراد در مصر ف اون به تردید بیافتن. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز با هم بررسی خواهیم داشت روی خاصیت ها و مضرات مصرف ماهی تیلاپیا برای بدن، با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ماهی تیلاپیا

تیلاپیا متعلق به گونه خاصی از ماهی های آب های شیرینه و بومی اون مطعلق به کشور آفریقاست، اما در حال حاضر در تمام دنیا و بیش از 135 کشور پرورش داده می شه. تیلا‌پیا یه ماهی پرورشی بسیار ایده‌آله، چرا که به مراقبت زیاد نیاز نداره، سریع رشد می‌کنه و رژیم‌ غذایی اش از سبزیجات ارزان قیمت تأمین می شه.

ماهی تیلاپیا

نکته مهم

خاصیت ها و مضرات مصرف ماهی تا حد خیلی زیادی به محل پرورش اون بستگی داره، چین بزرگترین پرورش دهنده این ماهی هست که سالانه 1.6 میلیون تن از ماهی تیلاپیا رو تولید می کنه.

فواید این ماهی

ماهی تیلاپیا دارای مواد معدنی مثل فسفره که برای سلامت به اون نیازه، آنتی اکسیدان های فراوانی هم داره که با سرطان مبارزه کرده و بیماری‌ های قلبی رو درمان می کنه.

بعلاوه قدرت مغز رو زیاد می کنه و عملکرد سیستم عصبی رو بهبود میده و همچنین دارای سلنیومه که به ظاهر شما زیبایی می بخشه.

در مورد کالری این ماهی باید بگیم که این غذا کم کالری بوده و پتاسیم زیادی داره.

این ماهی راهی عالی برای کاهش کالری دریافتیه و مواد غذایی لازم برای بدن رو تأمین می کنه تا بدن بتونه کارکرد درستی داشته باشه.

تیلاپیا و سلامت تیروئید

تیلاپیا سلنیوم زیادی داره که نقش مهمی توی تنظیم تیروئید و بهبود عملکرد هورمون ها ایفا می کنه. کارکرد منظم غده تیروئید نشون دهنده سوخت و ساز صحیح بدنه.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها