mosbatesabz

11 دلیل برای مصرف بیشتر پاستا

امتیاز دهید

در این نوشته از داروخانه آنلاین مثبت سبز می خوایم 11 دلیل برای مصرف پاستا بیارم و شما رو کمی متحیر و شگفت زده کنم. چرا که پاستا یکی از غذاهای مفیدی که از غلات تهیه می شه و از گروه غذاهای اصلی در رژِیم غذایی سالم به شماره می ره که می تونه محتوی […]

11 دلیل برای مصرف بیشتر پاستا
Oralyte

در این نوشته از داروخانه آنلاین مثبت سبز می خوایم 11 دلیل برای مصرف پاستا بیارم و شما رو کمی متحیر و شگفت زده کنم. چرا که پاستا یکی از غذاهای مفیدی که از غلات تهیه می شه و از گروه غذاهای اصلی در رژِیم غذایی سالم به شماره می ره که می تونه محتوی سبزیجات، میوه جات، ماهی و گوشت مرغ باشه که در نهایت همه اینها سرشار از انرِژی و فیبر هستند. ضمن اینکه کمک به رفع مشکلات معده کرده و به کاهش کلسترول خون هم کمک می کنه.

آنچه در این مقاله می خوانیم

دلایل مصرف پاستا

در ادامه با ما همقدم باشید تا موضوع 11 دلیل برای مصرف پاستا براتون بیشتر جا بیفته.

با پاستا خوش مشرب تر

پاستا از زمره غذاهایی که خیلی خوب آدم و سیر می کنه و فرد مدت زمان بیشتری می تونه تمایلی به غذا خوردن نداشته باشه، در نتیجه وقتی آدم سیر باشه کمتر هم بداخلاق و یا ترش رو می شه و چه بهتر که در پخت پاستا از کلم بروکلی و سایر سبزیجات هم بهره ببرید.

مصرف پاستا

پاستا یه غذای مقرون به صرفه

از این جهت می گیم این غذا صرفه اقتصادی داره که خودتون می تونید با حداقل مواد ساده و ارزون که شامل آرد، آب، نمک  و تخم مرغ می شه این غذا رو در منزل تهیه کنید و یا اگر هم بخواهید از فروشگاه تهیه کنید باز هم مبلغی نداشته و ارزون تموم می شه.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

یه غذای چند منظوره

پاستا تنها مختص وعده غذای اصلی نیست و شما می تونید از این غذا بعنوان میان وعده، ظرف جانبی غذای اصلی و حتی با اضافه کردن یه سری سبزیجات و پنیر بعنوان سالاد هم بهره ببرید که قطعا در همه این عناوین دارای طعم لذیذ و خوشمزه ای هست.

پختنش هم راحته

تنها در عرض چند دقیقه می تونید از این غذا لذت ببرید، فقط کافیه آب قابلمه جوش بیاد و پاستاها رو بهش اضافه کنید و دقایقی بعد آبکش نموده و بعد از اون با اضافه کردن هر چی که دوست دارید مثل روغن زیتون، فلفل سیاه و کمی پنیر ازش لذت ببرین.

دلایل مصرف پاستا

این غذا تنوعش هم زیاده

نه تنها صد مدل شکل مختلف داره بلکه تنوع بی نظری هم در نوع پخت داره، که به سفره شما رنگ و بویی متفاوت می ده و شما حتی با ورقه های نازک سرخ شده بادمجون هم می تونید این غذا رو سرو کنید، به همین سادگی!

مصرف بیشتر پاستا از سرطان هم پیشگیری می کنه

این غذا بواسطه مزایای بسیاری که برای سلامتی داره از بدن در مقابل انواع سرطانها به خصوص کولون و معده محافظت می کنه. اما بهتره که برای دریافت هر چه بیشتر مواد مغذی از پاستایی استفاده کنید که از غلات کامل تهیه شده باشه.

حتی کمک به کاهش وزن هم می کنه

اسم پاستا بد در رفته و همه تصور می کنن چون کریوهیدارته موجب افزایش وزن می شه. شاید باورش براتون سخت باشه که بدونید تحقیقات جدید حاکی از اینه اگر در خوردن پاستا زیاده روی نکنید چاق نشده بلکه به حفظ وزنتون هم کمک می شه. محققین در یک مطالعه دریافتند افرادی که دارای رژیم عذایی مدیترانه ای هستن از شاخص توده بدنی پایین تری برخوردار بوده و چربی اطراف شکمشون هم کمتره. پاستای خودتونو با گوجه فرنگی، سیر، ریحان و روغن زیتون متفاوت و سالم کنید.

پاستا زیاد نمک نمی بره

مصرف زیادی نمک این ماده معنی می تونه در بروز امراض گوناگونی از قبیل بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت نیز اثرگذار باشه. که خوشبختانه پاستا از نمک زیادی برخوردار نیست و حتی اگر در سس این غذا هم نمک اضافه کنید مهم نبوده و برای سلامتی مضر نیست.

کم چربه

پاستا به خودی خود در هر وعده غذایی که سرو می شه کمتر از نیم گرم چربی داره که البته اگر شما از کره و یا روغن زیتون استفاده کنید این مقدار بیشتر خواهد شد. که بسته به نوع رژیم غذاییتون می تونید این غذا رو بسیار کم چرب و سالم تهیه فرمایید.

پاستا غذایی کم چرب

کمک به حفظ میزان قند خون می کنه

شاخص گلیسمی (GL ) واحد اندازه گیری که به شما در حفظ میزان قند خونتون کمک می کنه. در حقیقت غذاها دارای برچسبی هستند که مشخص می کنه GL اونها کم بوده و مانع از ایجاد چاقی و دیابت در افراد می شه. لازم به ذکره ماکارونی هم در زمره این غذاها می باشد. که پاستا به شکل راویولی بهمراه گوشت می تونه یه غذای کم کالری و سالم باشه.

تلاش برای ساخت پاستای بدون گلوتن

اگر دلمون می خواد این پاستای لذیذ هر چه بیشتر از گذشته مغذی و بدون گلوتن باشه بهتره که بعنوان پایه پاستا از مواد غذایی سالم دیگری مثل کینوا، ذرت و برنج استفاده کنید، تا حاوی گلوتن نباشن و ارزش غذایی بالاتری داشته باشن.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها