mosbatesabz

همه چیز درباره خواص برگ شلغم

امتیاز دهید

همه ما با خواص شلغم آشنا هستیم، خواصی که در فصول سرد سال بیشتر به دادمون رسیده، اما آیا درباره خواص برگ شلغم هم چیزی می دونید؟ خواص شلغم شلغم حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذیه که خطر ابتلا به سرطان رو کم می کنه. میزان گلوکوزینولات موجود در برگ شلغم خیلی […]

همه چیز درباره خواص برگ شلغم
Oralyte

همه ما با خواص شلغم آشنا هستیم، خواصی که در فصول سرد سال بیشتر به دادمون رسیده، اما آیا درباره خواص برگ شلغم هم چیزی می دونید؟

آنچه در این مقاله می خوانیم

خواص شلغم

شلغم حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذیه که خطر ابتلا به سرطان رو کم می کنه. میزان گلوکوزینولات موجود در برگ شلغم خیلی زیاده و طبق تحقیقات ترکیبات گیاهی مانند گلوکوزینولات به روند دفع سموم در کبد کمک کرده و با عوامل سرطانزا مبارزه می کنه و حتی ممکنه مانع از رشد تومور‌ها در بدن هم بشه.

شلغم همچنین می تونه به کاهش کلسترول خون کمک کنه. این گیاه حاوی مقادیر بسیار زیادی از فولات و ویتامین B هست که این مواد برای سلامت قلب و عروق حیاتی هستن؛

همچنین باید بگیم که شلغم در تقویت تخمدان ها و دستگاه تناسلی نقش مهمی داره. این گیاه زنان رو مستعد باروری کرده و افزایش دهنده منی در مردانه و میل و غرایز جنسی رو زیاد می کنه.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

ارزش غذایی برگ شلغم

یه فنجون برگ شلغم پخته حاوی 29 کالری، 2 گرم پروتئین، 0 گرم چربی، 6 گرم کربوهیدرات، 5 گرم فیبر و 1 گرم قنده که تامین کننده 66 درصد از ویتامین K لازم در روز، 22 درصد از ویتامین آ، 66 درصد ویتامین سی، ، 42 درصد فولیت، 20 درصد کلسیم ضروری، 14 درصد ویتامین E و 6 درصد آهن هست.

دانشمندان بر این باورن که طعم تلخ برگ شلغم به دلیل وجود مقدار بسیار زیاد کلسیمه. میزان کلسیم موجود در برگ شلغم حدود 4 برابر گیاهانی مثل کلم هست.

خواص برگ شلغم در دفع سرطان

گلوکوزینات موجود در برگ شلغم نوعی ماده مغذی گیاهیه که می تونه به ایزوتیوسیانات ها (sITC) تبدیل شه که دارای خواص ضد سرطانیه.

همه چیز درباره خواص برگ شلغم

نکته مهم

دقت داشته باشید که برای بهره بردن از خواص برگ شلغم حتما از میوه و برگ های این ماده خوش طعم غذایی در هفته یک یا دو بار در برنامه غذایی روزانه بهره ببرید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها