mosbatesabz

چگونه جوانی موفق باشم؟

امتیاز دهید

چگونه جوانی موفق باشم؟ لازمه جوانی موفق بودن، اهداف معین داشتن و امیدوار بودن است. انسان برای اینکه در جوانی شاهد رشد و نمو خودش باشه بایستی که افکار و آرمان های خود را در سنین نوجوانی و حتی در کودکی جهت بده. در سنین نوجوانی قدرت تخیل بسیار بالاست و گاهی می تونه فرد […]

چگونه جوانی موفق باشم؟
Oralyte

چگونه جوانی موفق باشم؟

لازمه جوانی موفق بودن، اهداف معین داشتن و امیدوار بودن است. انسان برای اینکه در جوانی شاهد رشد و نمو خودش باشه بایستی که افکار و آرمان های خود را در سنین نوجوانی و حتی در کودکی جهت بده. در سنین نوجوانی قدرت تخیل بسیار بالاست و گاهی می تونه فرد رو به عرش و یا به فرش برسونه، منوط به اینکه مرز بین واقعیت و رویا مشخص بشه. در دنیای امرزو با رشد تکنولوژِی و ارتباطات مجازی موفقیت و رشد کردن بسیار آسان شده، فقط کافیه به نکاتی که در ادامه خواهم گفت کمی بیشتر توجه و علاقه نشون دهیم.

در مدرسه و دانشگاه شما بهترین باشید:

اگر در سنین نوجوانی هستید در مدرسه و کلاس بهترین دانش آموز باشید زیرا این موجب می شه تا شما جایگاه خوبی در معتبرترین دانشگاه ها کسب کنید و اگر در دانشگاه هم جزو اولین ها باشید برای شما یک سکوی پرتاب بوده و می تونید بالاترین پست های اجتماعی را از آن خودتون کنید.

در سنین پایین هدف گذاری کنید:

قبلا هم گفتم لازمه فردی بزرگ و موفق شدن اینه که هدف داشته باشید، زیرا اهداف، انسان در مسیر پیشرفت نگه می داره، و مدام ذهن و اعمال شما به سمت هدفتون سوق داده می شه. به هر تفکر در سنین خردسالی و نوجوانی بال و پر بدید و مدام تمرکز خود را برای رسیدن به اهدافتون به کار گیرید. در هر برهه ای از مسیر زندگی که هستید یک یا چند هدف اصلی و فرعی داشته باشید، این کار سبب می شه تا زندگیتون به بطالت نگذره و مدام اولویت هایی برای تلاش کردن داشته باشید.

با میل خودتون قدم در راه های عامل المنفعه بگذارید:

نیکی کردن و خوب بودن موجب می شه تا از روحیه بالا و شادتری برخوردار باشید. افرادی که دغدغه دیگران برای اونها هم دغدغه ست از زندگی موفق تری برخوردارند، زیرا هر گره ای که از مشکل یک انسان باز می کنید و یا هر کمکی که حتی به یک حیوان می کنید، گشایشی برای خودتون بوجود می یاره.

دوستان شما در موفقیت شما تاثیرگذارند:

از قدیم هم گفتن دوست نشانه شخصیته، دوستان نزدیک و صمیمی می تونن بیشترین تاثیرگذاری را در هر فردی داشته باشند، چرا که ما بیشترین تعداد ساعات عمرمونو با اونها سپری می کنیم، بنابراین طبیعیه که از خلق و خو و منش اونها الگوبرداری کنیم. پس با افراد موفق دمساز باشید تا موفقیت اونها در زندگی شما هم تاثرگذار باشه.

برای جوانی موفق بودن، نیازمند ارتباطات خوب هستیم:

سعی کنید فردی اجتماعی باشید و از دوستان خود در دوران نوجوانی و جوانی با خبر باشید چرا که هر کدوم اونها شاید روزی برای شما یک موقعیت مناسب دو طرفه ایجاد کنند. پس در دنیای امروز با وجود این همه راه های ارتباطی جدید و بی دردسر، از انزوا به دور باشید.

سعی کنید پس انداز داشته باشید:

برای رسیدن به هر آرزو و پیشرفتی ابتدا باید امکانات مالی اون آرزو محقق بشه، پس از اصراف دست بردارید و همیشه مبلغی پول بعنوان سرمایه و پس انداز کنار بگذارید.

اما برای جوانی موفق بودن لازمه که:

  • چشم اندازهای بزرگ داشته باشید
  • از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشید
  • هر کاری و نصفه رها نکنید و پشتکار داشته باشید
  • نیمه پر لیوان و ببینید و به دنبال راه حل باشید نه صورت مسئله
  • به دنبال نوآوری و خلاقیت باشید تا کپی کردن از عملکرد دیگران
  • به خدا توکل داشته باشید و با قدرت در مسیر اهدافتون قدم بردارید.
مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها