InsectRepellentSpray

غذاهای مفید برای سرطان خون

4.5/5 - (18 امتیاز)

یک رژیم غذایی مفید برای افرادی که مبتلا به سرطان خون هستند بسیار ضروریه. در حقیقت غذاهای مفید برای سرطان خون به مانند یک صلاح در برابر این بیماری بوده و با آن مبارزه می کنند. برای این بیماران غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان کمک به حفظ مقاومت بدن می کند. در این مطلب از […]

غذاهای مفید برای سرطان خون
Oralyte

یک رژیم غذایی مفید برای افرادی که مبتلا به سرطان خون هستند بسیار ضروریه. در حقیقت غذاهای مفید برای سرطان خون به مانند یک صلاح در برابر این بیماری بوده و با آن مبارزه می کنند. برای این بیماران غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان کمک به حفظ مقاومت بدن می کند. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز غذاهای مفید برای سرطان خون را معرفی خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

غذاهای مفید برای سرطان خون کدامند؟

پخت و پز برای نبرد با لوسمی؛ رژیم غذایی سالم برای سرطان خون خیلی چیز عجیب و غریبی نیست و در عین حال بسیار شبیه رژیم های غذایی سالم عموم مردم می باشد. غذاهای مفید برای سرطان خون از دیدگاه دیگری هم حائز اهمیت می باشند، از این نظر که بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند دچار حالت تهوع شدید شده و اشتهای خود را به طور کامل از دست می دهند، بنابراین باید غذاهایی طبخ و سرو شود که متناسب با وضعیت اونها باشه.

روزانه 10 عدد سبزی و میوه

انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیتوشیمیایی ها در میوه جات و سبزیجات شناخته شده ادند که برای افراد مبتلا به لوسمی بسیار اهمیت دارند. انواع توت ها در بالای این لیست قرار دارند، بعنوان مثال غلات و دانه های کامل را با ماست یخ زده ترکیب نمایید، سیب های پخته شده بهمراه دارچین، انواع آب میوه و انواع ماست بهمراه میوه های فصل یک ایده سالم و مقوی برای میان وعده هستند.

سبزیجات بخار پز یک راه برای دریافت هر چه بیشتر مواد مغذی می باشد. با مصرف سبزیجات بشقاب غذاتون کم کالری تر بوده و می تونید مقداری پوره سیب زمینی بهمراه سبزیجات و یا یک سوپ که انواع سبزیجات تازه مثل اسفناج، کلم بروکلی و غیره تشکیل شده باشد را نوش جان کنید.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

غلات کامل، از دیگر مواد خوراکی مغذی هستند که تا می تونید برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کنید و از غلاتی مثل کینوا نیز غافل نشوید.

پروتئین در اولویت است، عوارض جانبی شیمی درمانی می تونه شامل حالت تهوع و استفراغ نسبت به گوشت باشه که برای بیماران مبتلا به سرطان خون، مصرف پروتئین حیوانی باعث قوی شدن اونها می شود، و اما اگر گیاه خوار هستید پروتئین مورد نیاز خود را از غلات، انواع آجیل، توفو و یا سویا تهیه نمایید.

معده خود را تسکین دهید، در این شرایط که احتمال درد و ناراحتی معده وجود دارد، پیشنهاد می کنیم تا می تونید از غذاهای تند و فلفلی و همینطور کافئین دار دوری کنید.

مصرف باکتری های سالم، معده ما شامل تعداد زیادی باکتری های خوب و بعد می باشد که نوع خوب آنها مثل پروبیوتیک کمک به هضم آسان می نمایند، بنابراین با مصرف محصولاتی مثل ماست حاوی پروبیوتیک، کمک به هضم آسانتر غذا خواهید نمود.

هر 2 تا 4 ساعت یکبار غذا بخورید، افراد مبتلا به سرطان خون به دلیل حالت تهوع و کاهش اشتها تمایل زیادی به از دست دادن وزن دارند، اما حفظ وزن بدن برای این افراد بسیار اهمیت داره زیرا برای مقاومت بدن بسیار ضروریه! بنابراین خوردن یک وعده غذای حجیم شاید برای این بیماران سخت باشه، به همین دلیل توصیه می شه تا تعداد وعده های خود را کوچک و زیاد کنید.

کلام آخر

وقتی شما از یک برنامه غذایی سالم پیروی کنید، ورزش منظم انجام بدید، استرس و اضطراب خود را مدیریت کنید و به اندازه کافی بخوابید، توانایی لازم برای مبارزه با هر نوع بیماری را خواهید داشت.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها