InsectRepellentSpray

در مورد خواص خردل برای سلامتی بدن چه می دانید؟

4/5 - (1 امتیاز)

برای کسب اطلاع از خواص خردل لازم به ذکر است، که خردل هم به مانند سایر ادویه ها از گیاه خردل تهیه می شه و متعلق به خانواده کلیمیان است و تخم و برگ آن قابل مصرف است، که اگر نوع ادویه و گیاه اونو نخورده باشید، سس خردل رو بر روی همبرگر و هات […]

در مورد خواص خردل برای سلامتی بدن چه می دانید؟
Oralyte

برای کسب اطلاع از خواص خردل لازم به ذکر است، که خردل هم به مانند سایر ادویه ها از گیاه خردل تهیه می شه و متعلق به خانواده کلیمیان است و تخم و برگ آن قابل مصرف است، که اگر نوع ادویه و گیاه اونو نخورده باشید، سس خردل رو بر روی همبرگر و هات داگ امتحان کرده اید. دانه های خردل به رنگ سفید و همینطور زرد، سیاه و قهوه ای نیز موجود هستند که از نوع زرد آن در تهیه سس خردل و از نوع سیاه آن برای عطر و طعم دهی استفاده می شه و نوع قهوه ای اون دارای طعم بسیار تندی است.

آنچه در این مقاله می خوانیم

خردل

از مزایای خردل اینه که یک گیاه چند منظورس و شما می تونید به شکل های مختلف از جمله سس خردل، ادویه، مصرف موضعی و روغن خردل بسته به نوع نیاز خود بهره مند شوید.

یک حقیقت بی نظیر درباره خردل

دانه های خردل سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است  که در عین حال غنی از ویتامین های فولات و A نیز است.

نه تنها دانه های خردل بلکه برگ های گیاه خردل هم سرشار از مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم هستند که در عین حال غنی از فیبر، ویتامین A,K,C  و فولات است.

دانه های خردل

خردل یک چربی سوز حرفه ای

اگر فقط شما 20 گرم خردل در هر وعده غذایی خود، خصوصا به هنگام صرف غذاهای پرکالری استفاده کنید بعد از یک الی دو ساعت به علت وجود ماده ای به نام ایزوتیوسیانات که در خردل وجود داره خواهید دید که رگ ها گشادتر شده و سطح هورمون افدرین که یک هورمون چربی سوز است بیشتر شده و کمک بزرگی به افزایش سوخت و ساز بدنتون می کنه.

خواص خردل برای تسکین دردهای روماتیسمی

اگر از دردهای روماتیسمی رنج می بردید یا عضلاتتون دچار گرفتگی و کوفتگی شده است، می تونید کمی پودر خردل رو در آب جوش ریخته و دم کنید و یک حوله را به این جوشونده آغشته کرده و بر روی محل مورد نظر بگذارید یا اینکه یک پیمانه پودر خردل را با دو پیمانه آرد و کمی آب ترکیب کرده و خمیر حاصل شده را بر روی محل مورد نظر بگذارید اما دقت داشته باشید در هر دو راه کار، طول مدت درمان نباید طولانی باشد، چرا که موجب بروز التهاب و تاول می شود.

خواص خردل برای از بین بردن بوی بد دهان

برای برطرف نمودن فوری بوی بد دهان یک قاشق سس خردل را در دهان بریزید و یک دقیقه نگه دارید و سپس خارج کنید و دهان خود را با آب شستشو دهید، خیلی زود بوی بد دهانتون از بین خواهد رفت.

آرامش خاطر با خواص خردل

اگر شما از این گیاه به طور روزانه مصرف داشته باشید بواسطه طبع گرمی که داره برای آسیب های عصبی مفید بوده و سبب آرامش اعصاب نیز می شود.

دیگر خواص خردل برای بدن و سلامتی

  • کمک به سم زدایی بدن
  • کاهش دهنده عوارض یائسگی
  • کاهش کلسترول بدن
  • کنترل کننده دیابت
  • محافظت از پوست و مو
  • درمان کننده سرفه و گرفتگی گلو
  • دفع کننده خلط و درمان کننده آبریزش بینی
مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها