mosbatesabz

خواص فندق و تاثیر این خوراکی بر سلامت بدن

امتیاز دهید

فندق که از درخت فندق و یا کوری لوس به عمل می یاد، یکی از انواع آجیل است که به دلیل وجود پروتئین بالا و مواد مغذی، این دانه بسیار برجسته شده، پس دونستن خواص فندق و تاثیر این خوراکی بر سلامت بدن بسیار ضروری است. فندق و خواص آن فندق به تنهایی از جمله […]

خواص فندق و تاثیر این خوراکی بر سلامت بدنخوا
Oralyte

فندق که از درخت فندق و یا کوری لوس به عمل می یاد، یکی از انواع آجیل است که به دلیل وجود پروتئین بالا و مواد مغذی، این دانه بسیار برجسته شده، پس دونستن خواص فندق و تاثیر این خوراکی بر سلامت بدن بسیار ضروری است.

آنچه در این مقاله می خوانیم

فندق و خواص آن

فندق به تنهایی از جمله آجیل هایی هست که برای بسیاری از امراض از جمله افسردگی، ضعف سیستم ایمنی بدن، دردهای قادعدگی، یبوست و ضعف استخوان ها و مفاصل بسیار کارگر بوده و مفید است.

یکی از خواص منحصر به فرد فندق اینه که سرشار از آنتی اکسیدانه

به خوبی می دونیم مواد خوراکی که حاوی آنتی اکسیدان هستند در زمره بهترین ها هستند. به دلیل اینکه آنتی اکسیدان بدن را از استرس اکسیداتیو دور نگه می داره، بنابراین با مصرف فندق می تونیم امیدوار باشیم که بدنمون در مقابل تخریب ساختار سلولی، روند پیری، سرطان و بیماری های قلبی مقاوم باشه. برای دریافت هر چه بیشتر ترکیبات فنولیک فندق بهتره که اونو با پوست مصرف کنید.

خواص فندق برای پیشگیری از انواع سرطان ها

فندق یک منبع غنی از ماده آلفاتوکوفرول می باشد که نوعی ویتامین ای است و برای پیشگیری از سرطان های پروستات، سینه، روده بزرگ، ریه و مثانه نیز بسیار موثر است. ناگفته نماند مقادیر بالای منگنز که در فندق وجود داره خود نیز مانع از رشد و تکثیر سلول های سرطانی می شود.

فندق تامین کننده پروتئین برای افراد گیاهخوار

اگر از اون دسته افراد گیاه خوار هستید و لب به پروتئین حیوانی نمی زنید، پیشنهاد می کنم حتما روزانه حدود یک فنجان فندق میل کنید، زیرا حاوی 17 گرم پروتئین هست که نیاز بدن شما به پروتئین را تامین می کنه.

خواص فندق

خواص فندق در بارداری

اگر تمایل دارید تا یک بارداری سالم و به دنبال آن یک دوره شیردهی سالمی را سپری کنید، سعی کنید از فندق غافل نشید زیرا آهن و کلسیم موجود در آن هم سبب رشد نوزادان شده و هم مقدار شیر را افزایش می ده.

با فندق از آلزایمر در امان خواهید بود

فندق به دلیل دارا بودن ویتامین ای، منگنز، تیامین، فولات و اسیدهای چرب کمک به بهبود عملکرد شناختی و فعالیت مغز می کنه و در آینده افراد رو از شر بیماری های آلزایمر، پارکینسون و زوال عقل نیز در امان نگه می داره.

خواص فندق حتی برای پوست

تعجب نکنید فندق به دلیل اینکه حاوی مقادیر بالایی ویتامی ای، آ و سی هست به طور یک تنه کار چندین کرم بهداشتی رو برای شما انجام می ده. به عبارتی روغن فندق یک ضد آفتاب طبیعی، مصرف خود فندق موجب نرمی و لطافت پوست شده و رطوبت لازم رو برای شما ایجاد می کنه و از همه مهمتر اینکه این دانه مقوی از بروز چین و چروک و علائم پیری نیز جلوگیری می کنه و روند پیری را به تعویق می اندازه.

از دیگر خواص فندق

درمان کننده آکنه ؛ یک قاشق چایخوری فندق برشته و کوبیده شده را با نصف قاشق چایخوری پودر قهوه و نصف قاشق چایخوری شکر و روغن نارگیل ترکیب کرده و بر روی پوست خود قرار دهید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها