mosbatesabz

خواص بادام هندی برای سلامت و عوارض احتمالی

4/5 - (2 امتیاز)

بادام هندی یکی از مغزهای پرطرفدار، خوش طعم و پر خاصیت است که تو سبد آجیل ها قرار داره و بواسطه مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های منحصر به فردی که داره خواص بسیار بالایی هم داره. علاوه بر طعم لذیذ و دلنشین، خواص بادام هندی سبب محبوبیتش شده است. بادام هندی هیچ […]

خواص بادام هندی برای سلامت و عوارض احتمالی
Oralyte

بادام هندی یکی از مغزهای پرطرفدار، خوش طعم و پر خاصیت است که تو سبد آجیل ها قرار داره و بواسطه مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های منحصر به فردی که داره خواص بسیار بالایی هم داره. علاوه بر طعم لذیذ و دلنشین، خواص بادام هندی سبب محبوبیتش شده است.

آنچه در این مقاله می خوانیم

بادام هندی

هیچ می دونید انبه و پسته با بادام هندی در یک خانواده هستند و این مغز در پایین و زیر میوه درختی که بلارد نام داره، یافت می شه و به دلیل طبع گرم و خشکی که داره در مناطقی که آب و هوای گرمسیری مانند برزیل، هند، سری لانکا، کنیا و تانزانیا کشت می شوند. اما نخستین بار برخلاف نامش در بزریل یافت شده است و از اونجا توسط پرتقالی ها به هند و سایر کشورها برده شده.

بادام هندی

خواص بادام هندی در یک نگاه کلی

بادام هندی برای سلامت قلب، تقویت عضلات بدن، سلامت دهان و دندان، دیابت، مشکلات کم خونی و پیشگیری از سنگ صفرا بسیار مفید است.

خواص بادام هندی برای زیباتر شدن

یک نکته جذاب از بادام هندی اینه که روند پیری رو به تعویق می اندازه…

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

مس و آهن موجود در این مغز از بروز چین و چروک در پوست شما جلوگیری می کنه و مصرف اون باعث جوان سازی می شه و حتی مزایای اون به حدی که از بروز سرطان پوست هم پیشگیری می کنه.

سلنیوم موجود در بادام هندی یک نوع از بین برنده جوش های صورته و مس موجود به نحوی یک تقویت کننده طبیعی موها است که به طور طبیعی از سفید شدن موها جلوگیری کرده و در رشد اونها بسیار تاثیرگذاره.

بادام هندی تنظیم کننده سلامت استخوان ها

همونطور که کلسیم بعنوان یک ماده بسیار ضروری برای استحکام استخوان در ذهن عموم مردم جا افتاده است باید بدانید به همون انداازه هم منیزیم برای سلامت استخوان ها مهمه، در حقیقت کلسیم برای انقباض عضلات و استخوان هاست و منیزیم برای انبساط اونها اهمیت داره که خوشبختانه این ماده به وفور در بادام هندی یافت می شود.

خوش اندامی با بادام هندی

می دونیم که افراط در بهترین و مقوی ترین خوراکی ها هم جایز نیست و عوارضی رو به دنبال داره، اما اگر در طی هفته دو مرتبه بادام هندی میل کنید یقین بدونید که جزو افراد خوش هیکل خواهید بود و اضافه وزن کمتری خواهید داشت. از اینکه با خوردن بادام هندی لاغر شوید تعجب نکنید زیرا این مغز سرشار از منیزیم، مس، فسفر و کلسترول خوب است که خطر اضافه وزن تا 5 کیلوگرم را کاهش می دهد.

این آجیل درختی محافظت کننده از قلب شماست

خیلی دور از انتظار نیست اینکه بادوم هندی می تونه به سلامت قلب کمک کنه و افراد رو از بیماری عروق کرونر قلب دور نگه داره، چون غنی از آنتی اکسیدان، سلنیوم و منیزیم است که همه اونها با مصرف طولانی مدت آرامش دهنده بوده و تا 11 درصد نرخ مرگ و میر ناشی از عوامل قلبی و عروقی را کاهش می دهند.

دیگر خواص بادام هندی برای بدن

  • تقویت کننده روح  و محافظ کلی بدن
  • کمک کننده به هضم غذا
  • مبارزه کننده با عفونت
  • کنترل کننده فشار خون
  • کاهش دهنده دیابت
  • تقویت کننده دستگاه ایمنی بدن

خواص بادام زمینی

عوارض احتمالی بادام هندی

  • افراط در مصرف اون موجب بروز سنگ کلیه می شود.
  • در برخی افراد ممکنه موجب بروز آلرژی، آبریزش بینی و تنگی نفس بشه.
  • در برخی افراد هم ممکنه باعث ناراحتی های گوارشی ازجمله حالت تهوع، اسهال و گرفتگی شکمی شود.
مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین

بسیار مفید بود. سپاسگذارم