InsectRepellentSpray

خواص جو در سلامتی

امتیاز دهید

اکثر اوقات برای داشتن تغذیه سالم نیاز به مصرف غذاها و خوراکی های گرانقیمت نیست بلکه با مواد خوراکی گیاهی از جمله جو سبوس دار می توان فیبر فراوان و مواد معدنی بسیاری را دریافت کرد که همگی دارای مزایای سلامتی هستند. نکته مهم درباره جو اینست که این گیاه به شکل های مختلف و […]

خواص جو در سلامتی
Oralyte

اکثر اوقات برای داشتن تغذیه سالم نیاز به مصرف غذاها و خوراکی های گرانقیمت نیست بلکه با مواد خوراکی گیاهی از جمله جو سبوس دار می توان فیبر فراوان و مواد معدنی بسیاری را دریافت کرد که همگی دارای مزایای سلامتی هستند. نکته مهم درباره جو اینست که این گیاه به شکل های مختلف و خیلی هم خوشمزه مثل سوپ جو، دسر، صبحانه و سالاد نیز قابل مصرف است و خواص جو در همه اونها به وفور وجود داره.

آنچه در این مقاله می خوانیم

انواع جو

جو از گیاهان یکساله است که ارتفاع آن بسته به نوع آن حدود یک متر است و در مجموع دو نوع جو داریم، یکی جو بهاره که در فصل بهار کشت می شود و احتیاج به سرمای زمستان ندارد و قبل از آغاز زمستون دانه می دهد و دگیری جو پاییز که در  فصل پاییز کشت می شود و نیازمند سرمای زمستان هست.

در ادامه نگاه عمیق تری به مزایای سلامتی جو خواهیم انداخت

خواص جو

خواص جو برای سلامت استخوان ها

جو حاوی مواد معدنی هست که همگی در ایجاد و حفظ ساختار استخوان ها و قدرت آن ها مفید هستند. این مواد معدنی عبارتند از آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، روی و منگنز

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

جو موثر برای سلامت قلب

جو به دلیل وجود فیبر، فولات و ویتامین ب موجود در آن از قلب شما در برابر بیماری های قلبی و عروق محافظت می کنه. زیرا تمام مواد مذکور موجب کاهش کلسترول بد و چربی شکمی شده و ریسک ابتلا به این بیماری های قلبی کاهش می یابد.

جو یک دانه کوچک اما ضد التهاب

یه ریزمغذی به نام کولین وجود داره که به وفور در جو دیده می شه، این مواد مغذی به خوب خوابیدن، حرکت عضلات، یادگیری و حافظه شما کمک می کنه. کولین در عین حال به حفظ ساختار غشای سلولی و انتقال پالس های عصبی و کاهش التهاب مزمن نیز کمک می کند.

جو یک عامل بازدارنده در مقابل پیری

جو یک منبع غنی و بسیار خوب از سلنیوم است، این ماده کمک به حفظ خاصیت کشسانی پوست می کنه و جلوی آسیب های رادیکال های آزاد را می گیره. پس اگر از این ماده غذایی مصرف داشته باشید، پوستتون خیلی دیرتر شل می شه و خاصیت کشسانی خودش رو از دست می ده.

دیگر خواص جو در یک نگاه کلی

  • فیبر نامحلول موجود در جو سطح کلسترل خون را کنترل و تنظیم می کنه
  • جو غنی از ویتامین های ضروری، فیبر و مواد معدنی است که جذب گلوکز را کند کرده و کمک به کاهش قند در بدن و همینطور کنترل دیابت نوع دو می کند.
  • آرد جو با کمی آب خیار یه خمیری بوجود می یاره که برای منافذ باز پوست بسیار مفیده.
  • جو درمان کننده گرگرفتگی های دوران یائسگی است.
  • دانه جو برطرف کننده تشنگی و تب است.
  • مصرف جو می تونه یک درمان برای از بین بردن سنگ کیسه صفرا در خانم ها باشد.

نکته

برای بهره مندی از خواص بی نظیر گیاهانی مثل جو و سایر حبوبات توصیه می کنیم بیشتر از جوانه اونها که به راحتی در منزل هم قابل تهیه است، استفاده کنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها