InsectRepellentSpray

6 راه ساده برای از دست دادن چربی شکم

امتیاز دهید

چربی در ناحیه شکم یک مشکل جدی است که علاوه بر ایجاد ظاهر ناخوشایند سبب ایجاد بیماری‌های قلبی و همینطور دیابت نوع دو نیز می‌شود. به همین علت از دست دادن چربی شکم مزایای بسیاری برای سلامتی دارد که حتی کمک می‌کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشید. برای از دست دادن چربی شکم علاوه بر […]

6 راه ساده برای از دست دادن چربی شکم
Oralyte

چربی در ناحیه شکم یک مشکل جدی است که علاوه بر ایجاد ظاهر ناخوشایند سبب ایجاد بیماری‌های قلبی و همینطور دیابت نوع دو نیز می‌شود.

به همین علت از دست دادن چربی شکم مزایای بسیاری برای سلامتی دارد که حتی کمک می‌کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشید.

برای از دست دادن چربی شکم علاوه بر پیروی از موارد زیر می‌توانید با مراجعه به دسته‌بندی مکمل لاغری داروخانه مثبت سبز از یک سری مکمل‌های گیاهی و مکمل‌های لاغری بهره‌مند شوید که در مسیر لاغری بسیار به شما کمک خواهند کرد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

چه مقدار چربی شکم نگران کننده است؟

چربی اطراف شکم به‌راحتی توسط متر با اندازه‌گیری دور تا دور شکم امکان‌پذیر است. اگر اندازه دور تا دور شکم مردان بیش از 102 سانتی‌متر و زنان بیش از 88 سانتی متر باشد، در زمره افرادی که شکم چاق دارند قرار خواهند گرفت.

بنابراین اگر دور کمر شما بیش از حد چربی دارد باید از آن رها شوید. خوشبختانه چند استراتژی اثبات شده وجود دارد که نشان می‌دهد چربی در ناحیه اطراف شکم بیشتر از سایر نقاط بدن تجمع می‌یابد.

در ادامه این مطلب پیرو شواهد علمی روش‌های اثبات شده‌ای نیز شرح داده شده است که کمک به از دست دادن چربی شکم می‌کند.

1. از شکر و نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید

اضافه کردن شکر به رژیم غذایی موجب ناسالم شدن وعده غذایی شده و مطالعات نشان داده اثرات منفی بر سلامت متابولیسم می‌گذارد. نیمی از شکر از گلوکز و نیمی دیگر از فروکتوز تشکیل شده است که تنها فروکتوز توسط کبد متابولیزه می‌شود.

زمانیکه فردی مقادیر بالایی شکر دریافت می‌کند، بافت کبد قادر به متابولیز تمام مقدار شکر نخواهد بود، در نتیجه شکر اضافی به چربی تبدیل می‌شود.

مطالعات نشان داده دریافت شکر اضافی به دلیل وجود مقادیر بالای فروکتوز منجر به افزایش تجمع چربی در  شکم و کبد می‌شود.

البته این تجمع چربی از اولین پیامدهای مضر مصرف شکر اضافی است. لازم به ذکر است افزایش چربی شکم و کبد، منجر به مقاومت به انسواین می‌شود.

شکر مایع که در تمام نوشیدنی‌های بازار وجود دارد از شکر جامد بسیار بدتر است. زیرا مغز قادر به ثبت کالری مایع نیست بنابراین باعث می‌شود تا فرد مقدار بیشتری شیرینی دریافت کند.

متخصصین در این زمینه توصیه می‌کنند نوشیدنی‌های شیرین را حذف کرده و از طرف دیگر غذاهای کم شیرین مصرف کنید.

در نظر داشته باشید صرفه‌جویی در نوشیدنی‌های شیرین میوه‌جات را دربر نمی‌گیرد زیرا میوه‌جات سرشار از فیبر و مزایای سلامتی هستند که بسیاری از عوارض منفی فروکتوز را کاهش می‌دهند.

در حقیقت میزان فروکتوزی که شما از میوه‌جات دریافت می‌کنید بسیار ناچیز است. بنابراین اگر از آب میوه بسته‌بندی شده استفاده می‌کنید حتما برچسب ترکیبات را ملاحظه بفرمایید.

نوشیدنی های شیر ایجاد کننده چربی شکم2. خوردن پروتئین بیشتر یک استراتژی بلند مدت در کاهش چربی شکم است

پروتیئن یکی از مهمترین مواد مغذی است که به کاهش وزن کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده پروتئین 60 درصد موجب کاهش اشتها و 80 تا 100 درصد سبب افزایش متابولیسم می‌شود که اینها در کل موجب دریافت 441 کالری کمتر در طول روز می‌شوند.

پس اگر کاهش وزن هدف شماست، پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه در زمانیکه رژیم غذایی را ترک کردید کمک می‌کند تا دچار اضافه وزن ناگهانی نشوید. پروتئین نسبت به کربوهیدرات‌های تصفیه شده و چربی کمک بیشتری به از دست دادن چربی شکم می‌کند.

بنابراین متخصصین در امور تغذین توصیه می‌کنند تا آنجا که می‌توایند سعی کنید از پروتئین، میوه‌جات و سبزیجات بیشتر بهره ببرید و برای طبخ آنها حتما از روغن نارگیل استفاده کنید.

اگر شما گیاهخوار هستید و منع مصرف پروتئین حیوانی دارید می‌توانید از پودرهای پروتئین موجود در بازار از جمله پروتئین وی استفاده کنید تا کمبود پروتئین در بدن شما جبران شود.

نقش پروتئین در لاغری3. کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف کنید

محدود کردن کربوهیدرات یک راه موثر برای از دست دادن چربی دور شکم است. زمانیکه مردم غذاهای کربوهیدرات دار را کاهش می‌دهند اشتها و میل آنها به غذا خوردن هم کم می‌شود.

در حقیقت رژیم‌های سرشار از کربوهیدرات 2 تا 3 برابر بیش از رژیم‌های مبتنی بر چربی موجب چاقی و افزایش وزن می‌شوند خصوصا در ناحیه شکم.

رژیم کم کربوهیدرات علاوه بر لاغری از شما در برابر بیماری‌های مختلف از جمله دیابت و بیماری قلبی محافظت می‌کند. اگر شما میزان کالری دریافتی روزانه خود را محدود کنید، اشتهای شما کاهش یافته و بدن شما شروع به سوزاندن چربی بیشتر می‌کند که ماحصل این فعل و انفعالات کاهش حجم چربی دور شکم است.

4. خوردن غذاهای حاوی فیبر

متخصصین و دانشمندان معتقدند غذاهای حاوی فیبر فراوان کمک به از دست دادن وزن، خصوصا چربی شکم می‌کنند. اما در نظر داشته باشید همه فیبرها این خاصیت را ندارند.

به نظر می‌رسد فیبرهای محلول در چربی بر وزن شما تاثیر می‌گذارند. چرا که به مانند الیاف در یکدیگر متصل شده و یک لایه ژلی مانند ضخیمی را در روده ایجاد می‌کنند. این لایه ژلی به طرز چشمگیری حرکت مواد غذایی در سیستم گوارشی کند کرده و هضم و جذب مواد مغذی را کاهش می‌دهد، در نتیجه شما به مدت طولانی دچار کاهش اشتها شده و احساس سیری می‌کنید.

بهترین راه دریافت فیبر مصرف هر چه بیشتر از سبزیجات، میوه‌جات، حبوبات و همچنین غلات کامل است.

البته برای تکمیل رژیم غذایی خود می‌توانید از دسته بندی مکمل لاغری داروخانه مثبت سبز، مکمل‌های فیبر یا انواع پروتئین را تهیه بفرمایید.

تاثیر فیبر در کاهش وزن5. تمرینات ورزشی در کاهش چربی شکم بسیار موثر است

ورزش به چندین دلیل برای سلامت عمومی بدن مفید است و انجام آن سبب افزایش سلامتی و زندگی طولانی‌تر می‌شود.

صرف نظر از سایر مزایای سلامتی ورزش، کاهش چربی شکم یکی از اصلی‌ترین مزایای آن به شمار می‌رود. اما در نظر داشته باشید هیچ ورزشی وجود ندارد که بتواند یک نقطه خاص از بدن را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین برای برخورداری از فواید ورزش

تمرینات هوازی از جمله راه رفتن، شنا کردن و دویدن موجب کاهش قابل توجهی چربی شکم  و سایر نقاط بدن می‌شود.

یک تحقیق علمی اثبات کرده است که اگر شخصی با ورزش کردن لاغر شود، هرگز پس از آن شکم بزرگی نخواهد شد. در عین حال ورزش موجب کاهش التهاب، کاهش سطح قند خون و بهبود سایر اختلالات متابولیکی نیز می‌شود.

6. اندازه مواد غذایی که دریافت می کنید را اندازه گیری نمایید

اینکه چه چیز می‌خورید یا چه اندازه می‌خورید بسیار اهمیت دارد. تصور نکنید که اگر از رژیم غذایی پرپروتئین یا کم کالری داشته باشید، روش درستی را در پیش گرفته‌اید. برای رسیدن به هدف لاغری خصوصا از دست دادن چربی شکم مهم است که تعداد کالری و میزان غذای دریافتی در طول روز شمارش کنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: کاهش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها