mosbatesabz

بستن منافذ باز پوست با 9 روش موثر

3.1/5 - (15 امتیاز)
سراسر سطح پوست با منافذ پوشانده شده‌اند؛ خواه پوست صورت باشد، خواه پوست نقاط مختلف بدن. شاید ظاهر آن چیزی باشد که کمی شما را ناراضی کند، ولی نکته مهم این است که همین منافذ، فواید بسیار زیادی برای پوست به همراه دارند؛ فوایدی از قبیل خارج کردن چربی و عرق از پوست، کمک به تنفس پوست و خنک کردن آن. حتی اگر کمی بیشتر دقت کنید، می‌بینید که منافذ راه خروج موها از سطح پوست نیز هستند. این منافذ ممکن است در برخی افراد و در برخی نقاط پوست مانند بینی، بیشتر نمایان شوند و موجب شوند کمی احساس بدی نسبت به پوست خود پیدا کنید. در این مطلب قرار است راه‌هایی را به شما پیشنهاد کنیم تا بتوانید این منافذ را کوچک کنید و ظاهر آن را بهبود دهید.
بستن منافذ بلز پوست
Oralyte

برای بستن منافذ پوست، صورت خود را 2 بار در روز بشویید.

پوست‌هایی که منافذ مسدود شده دارند و یا چربی بیش از حد معمول دارند، احتمالا به میزان زیادی از انجام این تکنیک نفع می‌برند؛ چرا که این روش می‌تواند منافذ سطح پوست فرد را تمیز، اندازه آن‌ها را کوچک و از پیدایش آکنه جلوگیری کند. توصیه می‌شود که صورت خود را یک مرتبه صبح‌ها و یک مرتبه در شب و با یک شوینده ملایم بشویید. همین میزان کافی است و نیازی نیست میزان شستشو به بیش از 2 بار در روز افزایش یابد؛ چرا که می‌تواند نتایج معکوسی برای پوست به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های مراقبت از پوست صورت

درمان منافذ باز پوست صورت با ژل‌ها و محصولات بر پایه آب

این توصیه ما نیست؛ بلکه توصیه آکادمی پوست آمریکا است. در هر مرحله از روتین مراقبت پوستی خود، بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که بافت ژل مانند دارند و یا بر پایه آب تولید شده‌اند. از دیگر فاکتورهای ترکیباتی که می‌تواند در کوچک کردن منافذ باز پوست به شدت موثر باشد، وجود گلیکولیک اسید در میان سایر ترکیبات محصول است.

uni-zinc
قرص یونی زینک
قیمت: 214.500 تومان
قیمت با تخفیف:149.000 تومان

توصیه مهم: حتما مراقب باشید که از محصولات غیر کمدون زا استفاده کنید.

برای بستن منافذ باز پوست از محصولات بر پایه الکل خودداری کنید.

الکل دشمن منافذ باز است؛ به ویژه اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید. الکل‌ها نه تنها پوست و منافذ را تمیز نمی‌کنند، بلکه در اغلب موارد می‌توانند پوست صورت را بیش از حد خشک کرده و در نهایت موجب ایجاد حساسیت و قرمزی روی سطح پوست شوند.

شربت ایمیونس ویتابیوتیکس ۲۰۰ میلی لیتر
قیمت: 143.000 تومان
قیمت با تخفیف:119.000 تومان

برای از بین بردن منافذ باز پوست، آن را به آب ببندید.

زمانی که پوست صورت را با محصول آبرسان و مرطوب کننده مناسب خود، آبرسانی می‌کنید، علاوه بر جبران خشکی‌های از دست رفته، پوست شما سبوم و چربی‌های کمتری ترشح می‌کند. بهتر است در این زمینه محصولی را انتخاب کنید که فاقد چربی است تا پس از شستشو و پاکسازی پوست از آن استفاده کنید. این موضوع 2 فایده اصلی دارد:

  • باعث می‌شود ترشحات غدد چربی به لایه‌های عمیق‌تر پوست بروند.
  • از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کند.

بستن منافذ باز پوست

با رتینول منافذ باز را ببندید.

ثابت شده است که محصولاتی که رتینوئید و یا همان ویتامین A در ترکیبات خود دارند، به طرز قابل توجهی می‌توانند پس از مدتی منافذ باز پوست را کوچک کرده و ظاهر پوست را بهتر کنند. به این ترتیب، می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی ترکیباتی از قبیل رتینول، رتین آلدهید و یا رتینیل استرها باشند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره رتینول بدانید

لایه برداری را فراموش نکنید.

برای این منظور بهتر است ابتدا با اسکراب‌های ملایم پوست برای یک یا دو بار در هفته، آغاز کنید تا هر گونه کثیفی و آلودگی را از روی سطح پوست پاک کنید. علاوه بر این‌ها، این لایه بردارهای ملایم می‌توانند سلول‌های مرده سطح پوست را از روی آن بردارند و موجب شوند تا پوستی نرم‌تر با منافذ کوچک‌تر داشته باشید که قادر است ترکیبات مفید را هر چه بیشتر به خود جذب کند.

هشدار: در صورتی که به صورت هم‌زمان در حال استفاده از رتینول‌ها هستید، مراقب باشید. ممکن است این دو محصول موجب افزایش حساسیت پوست شوند.

از ماسک خاک رس برای بستن منافذ پوست استفاده کنید.

اگر در کنار منافذ باز، پوستی دارید که مستعد بروز آکنه‌های متعدد است و به تبع آن به راحتی ملتهب می‌شود، می‌توانید از این ماسک برا بهبود وضعیت پوست خود استفاده کنید. در خصوص کاربرد این ماسک برای منافذ باز، می‌توانید اینطور در نظر بگیرید که وقتی این ماسک را بر روی پوست صورت قرار می‌دهید، ذرات ماسک به آلودگی‌ها و سبوم منافذ می‌چسبند و در هنگام شستشو آن‌ها را با خود از پوست خارج می‌کنند. به این ترتیب، دیگر خبری از چربی اضافه و منافذ باز نخواهد بود.

بستن منافذ باز پوست

اصلا و ابدا ضد آفتاب را فراموش نکنید.

تحت هیچ شرایطی و با هیچ بهانه‌ای، مجاز نیستید که ضد آفتاب را کنار بگذارید؛ حتی در زمستان که به نظر می‌رسد تاثیر نور خوشید و اشعه‌های مضر آن، چندان زیاد نیست. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند موجب خشک شدن پوست و بزرگ‌‌تر دیده شدن منافذ آن شوند. هنگام انتخاب ضد آفتاب، حتما در نظر داشته باشید که این محصول، دارای SPF 30 و یا بیشتر باشد تا اثر محافظت کنندگی کاملی داشته باشد.

حتما قبل از خواب، آرایش خود را پاک کنید.

می‌دانید اگر بدون پاک کردن پوست از مواد آرایشی به خواب بروید، چه بلایی سر پوستتان می‌آورید؟ زمانی که با آرایش می‌خوابید، مواد آرایشی منافذ پوست شما را مسدود کرده و موجب می‌شوند تا تمام چربی‌ها، سبوم و باکتری‌های درون این منافذ به دام بیفتند و منجر به ایجاد جوش شوند و به مرور منافذ سطح پوست را بزرگ‌تر کنند. بنابراین، حتی اگر شده تنها با استفاده از یکی از بهترین میسلار واترهای ممکن این مواد را از روی پوست خود پاک کنید، حتما این کار را انجام دهید. باقی مراحل مانند استفاده از شویند و تونر، به این میزان، اهمیت ندارند.

جمع بندی

در این مطلب از داروخانه آنلاین مثبت سبز، چند راهکار برای رهایی از منافذ باز پوست پیشنهاد کردیم که تمام آن‌ها راهکارهای بسیار آسان و در دسترسی بودند. برای بستن منافذ باز پوست، در وهله اول، الزامی به انجام کارهای کلینیکی و یا استفاده از انواع لیزرها نیست؛ تنها کافی است تعدادی نکته پایه‌ای را رعایت کنید تا شاهد تغییر در اندازه این منافذ باشید. به عنوان نکته آخر، مهم است این را بدانید که باید سطح توقعات خود را از نتیجه پایین بیاورید؛ چرا که بستن دائم منافذ پوست هرگز امکان پذیر نیست؛ تنها می‌توان با استفاده از موارد اشاره شده در متن، اندازه آن‌ها را کوچک کرد. این منافذ باید وجود داشته باشند تا پوست بتواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد.

مطالب مرتبط
منبع:
برچسب: پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها