InsectRepellentSpray

9 روش برای درمان سریع دندان درد در شب

2.5/5 - (2 امتیاز)
روش‌های درمان سریع دندان درد در شب از مصرف داروهای مسکن تا جویدن میخک یا استفاده از بالش اضافی را شامل می‌شود. این درمان‌ها باعث می‌شوند درد شما کاهش یافته و بهتر بخوابید. در این مقاله با نه روش برای درمان سریع دندان درد در شب آشنا می‌شویم. زیرا درمان دندان درد در شب ممکن است دشوارتر باشد.
9 روش برای درمان سریع دندان درد در شب
Oralyte

داروهای ضد درد خوراکی

مصرف داروهای مسکن بدون نسخه (OTC) مانند داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، می‌تواند یک راه موثر برای مدیریت درد دندان باشد. در واقع، برخی شواهد نشان می‌دهد که این داروها ممکن است در کاهش درد دندان موثرتر از مسکن‌های اپیوئیدی باشند. به این ترتیب، پزشکان اغلب NSAIDها را به عنوان درمان خط اول برای درد دندان توصیه می‌کنند. توصیه می‌شود که بیش از دوز تجویز شده مصرف نکنید. اگر دندان درد شدید است، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید و در مورد مسکن‌های قوی‌تر صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: قرص برای دندان درد؛ معرفی 8 قرص برای درمان دندان درد

قرار دادن سر در ارتفاع بالاتر هنگام خواب، برای درمان سریع دندان درد در شب

تجمع خون در سر ممکن است باعث درد و التهاب اضافی شود. برای برخی از افراد، بالا بردن سر با یک یا دو بالش اضافی ممکن است درد را به خوبی برای خوابیدن تسکین دهد.

شستن دندان با آب و نمک

یک شستشوی ساده با نمک و آب گرم درمانی برای دندان درد است. آب نمک یا محلول نمکی یک عامل ضد باکتری طبیعی است، بنابراین، می‌تواند التهاب را کاهش دهد و از دندان‌های آسیب دیده در برابر عفونت محافظت کند.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

بیشتر بخوانید: عفونت دندان چیست و چه علائمی دارد؟

  • شستشو با آب نمک همچنین ممکن است به از بین بردن ذرات غذا یا بقایای گیر کرده در دندان یا لثه کمک کند. علاوه بر این، پس از شستشو، فرد می‌تواند به آرامی از نخ دندان برای کمک به حذف هر گونه غذا یا باقی مانده بین دندان‌ها استفاده کند.

شستن دندان با آب و نمک

پمادهای دارویی

برخی از پمادهای دارویی نیز ممکن است به کاهش درد دندان کمک کنند. ژل‌ها و پمادهای بی حس کننده OTC که حاوی موادی مانند بنزوکائین هستند ممکن است ناحیه را بی‌حس کنند. با این حال، بنزوکائین برای استفاده در کودکان زیر 2 سال مناسب نیست.

شستشوی دندان با هیدروژن پراکسید برای درمان سریع دندان درد در شب

مطالعه‌ای در سال 2020 نشان می‌دهد که شستشو با پراکسید هیدروژن ممکن است به کاهش پلاک، التهاب لثه و باکتری‌های دهان کمک کند. با این حال، این بررسی‌ها اضافه می‌کند که ممکن است به اندازه سایر دهانشویه‌ها موثر نباشد.

  • همیشه باید پراکسید هیدروژن را با مقدار مساوی آب رقیق کنید. محلول را در دهان بچرخانید، اما آن را قورت ندهید. این دارو برای کودکان مناسب نیست، زیرا این خطر وجود دارد که به طور تصادفی مخلوط را ببلعند.

درمان سریع دندان درد در شب با چای نعناع فلفلی

تحقیقات نشان می‌دهد که نعناع ممکن است حاوی ترکیبات ضد باکتری و آنتی اکسیدانی باشد. علاوه بر این، نعناع حاوی منتول است که می‌تواند اثر بی‌حس‌کننده‌ای روی نواحی حساس ایجاد کند و احساس درد را کاهش دهد. خوردن چای نعناع فلفلی یا مکیدن چای کیسه‌ای نعناع ممکن است به طور موقت به تسکین درد ناشی از دندان درد کمک کند.

 روغن میخک برای درمان سریع دندان درد در شب

اوژنول که به عنوان روغن میخک نیز شناخته می‌شود، یک روغن گیاهی است که می‌تواند برای تسکین دندان درد مفید باشد. مطالعه‌ای در سال 2023 نشان می‌دهد که استفاده از روغن میخک به کاهش درد ناشی از پالپیت برگشت ناپذیر، که التهاب پالپ دندان یا بافت در مرکز دندان است، کمک می‌کند. برخی از دندانپزشکان معمولا به پالپیت به عنوان دندان درد اشاره می‌کنند.

  • این روغن به عنوان یک مسکن عمل کرده و ناحیه مورد نظر را بی‌حس می‌کند. برای استفاده از میخک برای دندان درد، میخک آسیاب شده را در آب خیس کنید تا خمیر درست شود. سپس خمیر را روی دندان بمالید یا آن را در چای کیسه‌ای خالی قرار دهید و در دهان بگذارید. جویدن یا مکیدن آرام یک میخک و سپس قرار دادن آن در نزدیکی دندان دردناک نیز می‌تواند به تسکین درد کمک کند.
  • به یاد داشته باشید که این درمان برای کودکان مناسب نیست، زیرا ممکن است میخک را ببلعند.

روغن میخک برای درمان سریع دندان درد

سیر برای درمان سریع دندان درد در شب

آلیسین که ترکیب اصلی سیر است، اثر ضد باکتریایی قوی دارد. مطالعه‌ای در سال 2018 نشان می‌دهد، سیر می‌تواند برای پوسیدگی دندان موثر باشد. جویدن یک حبه سیر و قرار دادن آن در نزدیکی دندان به تسکین درد کمک می‌کند. با این حال، طعم سیر خام می تواند برای برخی افراد ناخوشایند باشد، بنابراین ممکن است این راه حل برای همه مناسب نباشد.

کمپرس سرد برای درمان سریع دندان درد در شب

یکی از علائم رایج دندان درد تورم است. شواهد نشان می‌دهد که کمپرس سرد می‌تواند به کاهش تورم و درد کمک کند. قرار دادن کیسه یخ پیچیده شده در یک حوله در سمت آسیب دیده صورت یا فک به انقباض رگ‌های خونی در آن ناحیه کمک می‌کند و درد را کاهش می‌دهد تا فرد بتواند بخوابد. پس استفاده از کمپرس سرد به مدت 15 تا 20 دقیقه هر چند ساعت یکبار در شب ممکن است به جلوگیری از درد هنگام خواب کمک کند.

چرا دندان درد در شب بیشتر می‌شود؟

دندان درد ممکن است در روز ناخوشایند باشد، اما به نظر می‌رسد که در شب بدتر می‌شود، به خصوص زمانی که فرد دراز می‌کشد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود این اتفاق بیفتد این است که وقتی فرد دراز می‌کشد، خون به سمت سر او سرازیر می‌شود. این خون اضافی در ناحیه دردناک باعث افزایش درد و فشار می‌شود. دلیل دیگری که باعث می‌شود بسیاری از دردها در شب بدتر شوند این است که مشغله‌های فکری کمتری وجود دارد.

چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

افراد مبتلا به دندان درد مداوم در شب باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنند. اگر دندان درد با سایر علائم عفونت همراه باشد، ممکن است فرد برای از بین بردن عفونت به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشد. هنگامی که یک دندان ترک خورده یا پوسیده باعث درد می‌شود، فرد باید به دندانپزشک مراجعه کند. نادیده گرفتن علائم پوسیدگی دندان، مانند دندان درد، ممکن است منجر به مشکلات جدی‌تری از جمله آبسه دندان، بیماری لثه و از دست دادن دندان شود.

سخن پایانی

دندان درد یک تجربه دردناک است. اگرچه مطالب گفته شده در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، برای درمان سریع دندان درد در شب می‌تواند مفید باشد و به فرد کمک کنند تا کمی بخوابد اما تسکین موقتی ایجاد می‌کنند و راه حل‌های دائمی نیستند. کسی که بیش از 1 یا 2 روز بدون علائم عفونت سینوسی، دندان درد را تجربه می‌کند باید برای تشخیص و درمان کامل به دندانپزشک مراجعه کند.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها