InsectRepellentSpray

روش های کم هزینه برای لاغری موضعی

امتیاز دهید

یکی از عمده مشکلات در دنیای امروز، چاقی است. روی آوردن به فست فودها، درگیر شدن به زندگی کارمندی، کمبود تحرک و… همه و همه باعث بیشتر شدن نارضایتی ها از معضل چاقی می شود. در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز با هم روش های کم هزینه برای لاغری موضعی را مرور […]

برای لاغری موضعی
Oralyte

یکی از عمده مشکلات در دنیای امروز، چاقی است. روی آوردن به فست فودها، درگیر شدن به زندگی کارمندی، کمبود تحرک و… همه و همه باعث بیشتر شدن نارضایتی ها از معضل چاقی می شود. در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز با هم روش های کم هزینه برای لاغری موضعی را مرور خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

خطر چاقی و اضافه وزن برای سلامتی چیست؟

مشکل چاقی، فقط اضافه وزن و از دست رفتن تناسب و زیبایی اندام نیست؛ بلکه چاقی یک عامل مستعدکننده برای بیماری‌های مزمن و خطرناکی چون دیابت، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی و تعدادی از سرطان‌ها (مانند کانسر پستان) محسوب می‌شود. چاقی، فعالیت‌های فیزیکی را محدود و به‌تدریج عملکرد و کارایی و حتی روابط اجتماعی فرد را مختل می‌کند، عوارض ناشی از چاقی، تمام جنبه‌های سلامت فردی شامل سلامت فیزیکی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی را با اختلال مواجه می‌کند.

برای لاغری موضعی

آیا لاغری موضعی ممکن است؟

چاقی یک بیماری مزمن، شایع و عودکننده است و در یک تحقیق۸۰% افرادی که تحت درمان چاقی قرار گرفته بودند؛ سه سال بعد از درمان، دوباره به وزن قبلی برگشتند! افزایش شیوع چاقی در تمام رده‌های سنی حتی کودکان و نوجوانان، در سال‌های اخیر، بسیار نگران کننده بوده و سلامت نسل‌های فعلی و آینده را تهدید می‌کند.

تقریبا همه می‌خواهند بخش‌های خاصی از بدن خود را تغییر دهند.  این بدین معناست که اکثر ما از چاقی موضعی شکایت داشته و بیشتر به دنبال لاغری منطقه‌ای هستیم.

چاقی بازو، چاقی ران و باسن، چاقی شکم و پهلو، چاقی صورت و… هر کدام می‌توانند تیتر اصلی نگرانی‌های ما باشد.

در هر کدام از این نواحی ممکن است چربی بیش از حد تجمع پیدا کند و موجب آزار ما شود.

رسیدن به تغییرات اندامی از طریق ورزش های موضعی و رژِیم های غذایی و از همه مهم تر اصلاح روش زندگی ممکن است.

دستیابی به تغییر از طریق رژیم غذایی و ورزش، زمان بر بوده و طول می‌کشد؛ افرادی که آرزوی حل سریع را در جستجوی یک راه حل سریع تر دارند، ممکن است این روش را رها کنند.

کاهش وزن هدفمند، همچنین به عنوان “کاهش وزن نقطه ای” یا “لاغری موضعی” شناخته شده است را می‌توان با انجام حرکات ورزشی با شدت بالا انجام داد.

برای لاغری موضعی

کاهش چربی به شکل‌های متعددی وجود دارد

گزینه‌های غیر جراحی و با حداقل تهاجم برای کاهش چربی شامل تکنولوژی‌هایی است که از حرارت یا سرما یا یک داروی تزریقی برای کاهش سلول‌های چربی می‌شوند. این‌ها ماهیت‌های متنوعی را استفاده می‌کنند؛ مانند: کویتیشن (التراسوند)، رادیوفرکانسی (آر اف)، اشعه فروسرخ و درمان تزریقی (مزوتراپی).

سلول چربی چیست؟

برخلاف تصور اکثریت مردم، چربی در بدن ما به‌صورت اتفاقی و به شکل یک توده نامنظم، ذخیره و انباشته نمی‌شود؛ بلکه چربی در واحدهای مشخصی بنام سلول چربی یا آدیپوسیت (adipocyte) ذخیره می‌شود. تعداد سلول‌های چربی بعد از دوران کودکی در بدن ما تقریبا ثابت مانده و این حجم و اندازه سلول‌های چربی است که تغییر می‌کند یعنی وقتی چربی بیشتری در این سلول‌ها انباشته می‌شود؛ بافت چربی بزرگ‌تر می‌شود به عبارت دیگر شکم، پهلو، باسن، ران، بازوها بزرگ‌تر و چاق‌تر می‌شود و برعکس وقتی چربی ذخیره شده در سلول‌های چربی مصرف می‌شود یا سلول‌های چربی تخریب می‌شوند، فرد لاغرتر می‌شود.

برای لاغری موضعی

چرا بعضی از مردم خواهان لاغری منطقه ای هستند؟

دلایل بی شماری وجود دارد که چرا مردم می‌خواهند به صورت موضعی وزن کم کنند، از جمله بهبود سلامت و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و دیابت.

بعضی افراد تمایل دارند وزن بیش از حد را به طور نسبی کم کنند، در حالی که دیگران در بعضی مناطق مانند دور شکم، چاقی آزاردهنده‌ای دارند.

جنس، سن، ژنتیک و شیوه زندگی همه در افزایش وزن و انباشت چرب در برخی مناطق بدن نقش دارند.

به عنوان مثال، زنان دارای درصد بالایی از چربی بدن نسبت به مردان هستند و تمایل دارند که چربی بیش از حد در ران‌ها و دور شکم را مخصوصاً در طول سال‌های پس از زایمان کم کنند.

با این حال، در دوران پیری و یائسگی، تغییرات هورمونی می‌تواند سبب تغییر وزن در ناحیه شکم شود. از سوی دیگر، مردان بیشتر احتمال دارد که در طول عمر خود در معرض چاقی شکمی قرار گیرند.

افزایش وزن می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد و باعث می‌شود بسیاری از افراد به دنبال گزینه‌های ساده‌تر به نسبت فعالیت ورزشی و رژیم غذایی باشد.

کاهش وزن نقطه‌ای به عنوان یک راه سریع برای کاهش چربی در مناطق پر چربی محبوب است.

این روش به این باور است که ورزش کردن در مناطق مختلف، بهترین راه برای سوزاندن چربی در آن نقطه خاص است.

لیپولیز روشی برای لاغری موضعی

لیزر لیپوساکشن آخرین روش برای از بین بردن چربی با تکنولوژی لیزر است. این تکنیک با استفاده از لیزر به سرعت به حذف چربی پرداخته و باعث محکم کردن پوست اطراف آن در هر جایی از بدن می‌شود. این روش درمطب انجام شده و  نیازی به بیهوشی عمومی نیست. این روش برای حذف چربی در مناطقی از بدن مانند چین و غبغب در زیر چانه، ران داخلی و بیرونی،لب‌ها، ساق پا، بازو، صورت (به استثنای اطراف چشم)، پشت گردن، انجام می‌گیرد.

برای لاغری موضعی

مزوتراپی یک روش خاص برای لاغری منطقه ای

مزوتراپی یک روش جراحی بدون تلگرام برای کاهش موضعی چربی و سلولیت است. در این روش از تزریقات میکرو با دوزهای بسیار اندک داروهای مزوتراپی که دارای خاصیت چربی سوز و ضد سلولیت است، استفاده می‌شود. روش درمانی مزوتراپی با رساندن این داروها به مزودرم (لایه میانی پوست)، ترمیم پوستی را تحریک نموده، سلول‌های چربی را سوزانده و بافتهای پیوندی مسئول ظاهر سلولیت را تخریب می‌نماید. مزوتراپی شامل تزریق مقدار بسیار اندکی از داروهای FDA تأیید شده و هومیوپاتی حاوی عصاره گیاهان طبیعی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی است که مستقیما درون و اطراف مناطق متأثر قرار می‌گیرند. این تکنیک‌های رساندن مستقیم داروهای مزوتراپی به پوست، امکان تأثیر قابل توجه این مقادیر بسیار اندک از دارو بر کاهش سلولیت و سوزاندن سلول‌های چربی را فراهم می‌نماید.

برای لاغری موضعی

چه افرادی می توانند مزوتراپی کنند؟

روش مزوتراپی برای تمامی افراد در بازه سنی ۱۸ تا ۷۵ سال مناسب است. افراد ایده آل برای این روش، آن دسته از افرادند که در بازه ۵ تا ۲۵ پوندی از وزن ایده آل خود قرار دارند اما دارای قسمت‌های سختی از چربی هستند که به رژیم غذایی یا تمرین پاسخ مناسب نمی‌دهند.

مطالب مرتبط
دسته بندی: کاهش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها