mosbatesabz

فواید ناشتا نوشیدن آب ولرم چیست؟

3.3/5 - (6 امتیاز)

ناشتا نوشیدن آب ولرم هنگام بیدار شدن از خواب سحرگاهی بهترین و طبیعی ترین راه درمان برای بیماری هاست، این روش سنتی مردم ژاپن برای سالم ماندن و طول عمرشان می شود. یکی از بهترین عادات سلامتی که می توان روزانه انجام داد، نوشیدن یک لیوان آب هنگام ناشتاست. فواید ناشتا نوشیدن آب ولرم صرع، […]

فواید ناشتا نوشیدن آب ولرم
Oralyte

ناشتا نوشیدن آب ولرم هنگام بیدار شدن از خواب سحرگاهی بهترین و طبیعی ترین راه درمان برای بیماری هاست، این روش سنتی مردم ژاپن برای سالم ماندن و طول عمرشان می شود. یکی از بهترین عادات سلامتی که می توان روزانه انجام داد، نوشیدن یک لیوان آب هنگام ناشتاست.

آنچه در این مقاله می خوانیم

فواید ناشتا نوشیدن آب ولرم

صرع، سردرد، آسم، سل، درد بدن، تپش قلب، بیماری های کلیه و مجاری ادراری، استفراغ و اسهال، گاستریت، دیابت، هموروئید، یبوست، بیماری های چشم، بیماری های گوش، حلق و بینی، چربی در خون و برونشیت از جمله بیماری هایی است که با ناشتا نوشیدن آب ولرم می توان از بروز آن ها پیشگیری نمود.

دلیل این اهمیت

هنگامی که شب در خواب هستیم بدن عملکردهای مهمی را تحت کنترل دارد تا سلول های آسیب دیده را ترمیم نموده و یک پاکسازی درونی انجام دهد تا مواد سمی بدن دفع گردند. به همین دلیل است که آب نقش بسیار مهمی در زمان بیدار شدن از خواب دارد. نوشیدن یک لیوان آب در صبح دفع مواد زائد را که طی شب توسط فعالیت دستگاه لنفی از دیگر مواد جدا شده اند را تسهیل می کند.

فواید ناشتا نوشیدن آب ولرم

نوشیدن آب با شکم خالی بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، روده ها و شکم را پاک سازی کرده و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد و همچنین جذب مواد مغذی را تسهیل می کند، اثر دیگری که در نوشیدن آب پس از بیدار شدن به اثبات رسیده است؛ خلاص شدن از سموم انباشته شده در بدن و پوست است. اگر نیم لیتر آب با دمای معمولی بنوشید، سرعت متابولیسم بدن را هنگام صبح تا 24 درصد افزایش می دهد.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

تاثیر ناشتا نوشیدن آب ولرم بر سیستم گوارش

ناشتا نوشیدن آب دستگاه گوارش را تحریک می کند، زیرا به دفع مواد سمی کمک می شود، حرکات روده ها تسهیل می گردد و برای دریافت مواد غذایی و انجام فعالیت گوارشی آماده می شود.

خوردن آب به صورت ناشتا به خوبی می تواند یبوست را درمان نماید. هم چنین سوزش سر معده و هضم های نا منظم را درمان خواهد نمود.

تاثیر ناشتا نوشیدن آب ولرم بر سلامت پوست

با نوشیدن یک لیوان آب هنگام بیدار شدن، سلول های پوست تقویت می شوند و مواد سمی تجمع یافته در آنها از بین می روند. همچنین به حفظ حالت کشسانی پوست نیز کمک می شود تا مدت طولانی تری جوان و بدون چروک بماند.

مقابله با عفونت های ادراری با نوشیدن آب در صبح

نوشیدن آب در حالت ناشتا خطر ابتلا به عفونت های ادراری را کاهش می دهد. زمانی که رطوبت کافی بدن تامین نشود و مایعات کافی به کلیه ها نرسد، احتمال اینکه عفونت های ادراری بروز کند بیشتر می شود.

فواید ناشتا نوشیدن آب ولرم

دیگر فواید

تنظیم درجه حرارت بدن، کاهش بسیاری از دردها، مقابله با احتباس آب، بهبود بازده جسمانی، تسریع متابولیسم، تامین رطوبت سیستم لنفاوی، حفظ سلامت و عملکرد هر سلول بدن، حفظ دمای بدن به صورت طبیعی و یا تنظیم آن را از طریق عرق کردن، حفظ جریان خون درون رگ ها، دفع مواد زائد بدن از طریق ادرار، عرق کردن و حرکات روده، محافظت از طناب نخاعی بدن و بافت های دیگر، روان سازی و حفاظت از مفاصل، مرطوب کردن همه غشاهای مخاطی مانند غشای مخاطی ریه و دهان، مرطوب کردن پوست با حفظ بافت و ظاهر آن، حمل مواد مغذی و اکسیژن به هر یک از سلول های بدن و… از جمله فواید نوشیدن آب به صورت ناشتا است.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها