mosbatesabz

اهمیت نوشیدن آب در روند لاغری و کاهش وزن چیست؟

امتیاز دهید

اهمیت نوشیدن آب در روند لاغری و کاهش وزن چیست؟ دفعات و میزان نوشیدن آب در روند لاغری و کاهش وزن تاثیر خیلی زیادی داره، به حدی که سرسختانه ترین رژیم های غذایی هم به نوشیدن هر چه بیشتر آب شما رو تشویق می کنن. تنها در دوره بسیار کوتاهی از بدنسازی بخصوص آن هم […]

اهمیت نوشیدن آب در روند لاغری و کاهش وزن چیست؟
Oralyte

اهمیت نوشیدن آب در روند لاغری و کاهش وزن چیست؟

دفعات و میزان نوشیدن آب در روند لاغری و کاهش وزن تاثیر خیلی زیادی داره، به حدی که سرسختانه ترین رژیم های غذایی هم به نوشیدن هر چه بیشتر آب شما رو تشویق می کنن. تنها در دوره بسیار کوتاهی از بدنسازی بخصوص آن هم پیش از مسابقات برای تفکیک کامل عضله ها، نوشیدن آب رو کم می کنن که این امر هم صدمه خیلی زیادی به این افراد وارد می کنه.

اهمیت نوشیدن آب در روند لاغری و کاهش وزن چیست؟

به طور کلی برای داشتن پوستی شاداب، کلیه هایی سالم، اندامی خوش فرم و… حتما باید روزی 8 لیوان آب رو به طور متوسط به صورت مستقیم مصرف نمود. یعنی مصرف باقی مایعات مانند نوشابه، آبمیوه، چای، قهوه و… شامل شمارش این 8 لیوان آب مصرفی شما نمی شه!

نوشیدن آب در روند لاغری و کاهش وزن به اندازه کل سلامتی شما موثره، با رسوندن آب کافی به بدن، پوست شما در حین کاهش وزن آسیب کمتری می بینه.

عوارض کم آبی:

کمبود آب در بدن می تونه مشکل تمرکز بصری، عدم تمرکز حواس، و افکار مبهم و بی سامان رو به وجود بیاره. ممکنه معده دچار سوزش شده و احساس گرسنگی پیدا کنید و به همین علت غذای بیشتری بخورید.

نوشیدن آب قبل از غذا:

سعی کنید حتما قبل از صرف وعده غذایی حداقل دو لیوان آب بنوشید. پر کردن معده با آب احساس گرسنگی رو کم می کنه و به شما اجازه می ده با آرامش بیشتر غذا خورده و لقمه ها رو بجوید.

به شما انگیزه می ده!

اهمیت نوشیدن آب در روند لاغری و کاهش وزن چیست؟

شاید براتون عجیب باشه، اما هر بار که شما آب می نوشید هدفتون از کاهش وزن رو به یاد میارید، این جوری هیچ وقت با کمبود انگیزه در روند لاغری و کاهش وزن رو به رو نمی شید.

کمک به هضم غذا:

آب توی هضم غذا تأثیر زیادی داره و به عملکرد طبیعی خیلی از اعضای بدن مثل کبد، کلیه، قلب و… کمک می کنه. در صورت کمبود مصرف آب، عمل هضم و سوخت و ساز چربی، کند می شه.

دو نکته مهم:

علاوه بر تاثیرات آب بر لاغری و کاهش وزن، نوشیدن آب باعث می شه تا سموم و ترکیبات غیرضروری بدن از بین رفته و همچنین به اعضای بدن تان کمک می کنه تا بهتر کار کنن. بعلاوه عضله های شما رو سفت و محکم کرده و به افزایش رطوبت پوست هم کمک می کنه.

همچنین دقت کنید که هرچه بیشتر آب ولرم و حتی گرم نوش جان کنید و از آب یخ دوری کنید.

یه پیشنهاد عالی دتاکس واتر:

اهمیت نوشیدن آب در روند لاغری و کاهش وزن چیست؟

می تونید تکه های میوه رو توی آب بریزید و نوش جان کنید. دتاکس واتر برای سم زدایی از بدن استفاده می شه و کمک می کنه سموم از بدن خارج بشن.

دتاکس واتر برای افرادی که خوراکی های ناسالم زیاد مصرف می کنن و همچنین برای افرادی که افسردگی دارن بسیار موثره.

خوبه بدونید که دتاکس واتر از آب و میوه های مختلف تهیه می شه. از معروفترین دتاکس واترها می شه به خیار، نعنا، لیمو و هندوانه اشاره کرد.

مجله مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: کاهش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها