mosbatesabz

پوست ماهی چه خواصی دارد؟

امتیاز دهید

شاید برای شما هم در رویارویی با پوست سرخ شده و هوس انگیز ماهی این سوال پیش اومده باشه که آیا خوردن آن کار درستیه یا اشتباه؟ یا اینکه مشتاق باشید بدونید پوست ماهی خواصی داره یا خیر، در این نوشتار یک موضوع شگفت انگیز از خاصیت غیر خوردنی آن براتون خواهیم گفت. درمان سوختگی […]

پوست ماهی چه خواصی دارد؟
Oralyte

شاید برای شما هم در رویارویی با پوست سرخ شده و هوس انگیز ماهی این سوال پیش اومده باشه که آیا خوردن آن کار درستیه یا اشتباه؟ یا اینکه مشتاق باشید بدونید پوست ماهی خواصی داره یا خیر، در این نوشتار یک موضوع شگفت انگیز از خاصیت غیر خوردنی آن براتون خواهیم گفت.

آنچه در این مقاله می خوانیم

درمان سوختگی ها

محققان برزیلی اخیرا درمان جدیدی برای سوختگی های شدید با استفاده از پوست ماهی تیلاپیا تجربه کرده اند، که نتایج امیدوار کننده ای مبنی بر کاهش درد قربانیان و کاهش هزینه های پزشکی به همراه داشته است. جالبه بدونید برای بهبود وضعیت سوختگی ها، پوست خوک منجمد و حتی بافت انسانی اگر طولانی مدت در کنار نواحی سوخته قرار بگیره سبب حفظ رطوبت سوختگی ها و انتقال کلاژن و پروتئین به پوست شده و باعث بهبودی می گردد، اما متاسفانه در مقیاس بزرگ فعلا چنین امکانی مهیا نیست.

پوست ماهی در سوختگی

خواص ماهی تیلاپیا

دانشمندان دریافته اند پوست ماهی خصوصا تیلاپیا دارای رطوبت، کلاژن و مقاومت بالایی است و در سطوحی قابل مقایسه با پوست انسان است که می تواند در بهبود سوختگی ها تاثیرگذار باشد. چینی ها این آزمایش رو بر روی جوندگان انتحان کرده اند در حالیکه برزیلی ها بر روی انسان آزمایش کرده اند.

محققان برزیلی می گویند درمان تیلاپیایی تنها چند روز طول می کشه و نیاز بیمار به مصرف دارو تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کنه.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

تکنسین های آزمایشگاه پوست ماهی را برای قابل استفاده شدن به سائوپائولو می فرستند تا قبل از بسته بندی و فریز شدن تمامی عوامل ضد استروئیدی مختلف را با استفاده از روش پرتو افکنی از بین ببرند. این راهکار نه تنها بوی ماهی و از بین می بره بلکه تا دو سال هم ماندگاری خواهد داشت.

روش کار درمان تیلاپیایی

این روش درمانی بر روی 56 نفر در موارد سوختگی های درجه دو و سه انجام شده است، به نحوی که نواحی سوخته به جای بانداژ با گاز استریل با پوست ماهی پوشیده می شوند که هر دو روز یکبار تعویض می گردد. لازم به ذکر است که این پوست دارای سطوح بالای کلاژن نوع یک است و رطوبت آن به مراتب از گاز استریل بسیار بیشتره، به طوریکه نیاز به تعویض زود به زود نداره.

پوست ماهی بدون هیچ گونه مواد یا پمادی بر روی ناحیه سوخته گذاشته می شه و دور اون بانداژ می شه، پس از 10 روز پزشکان بانداژ را از بین می برند و پوست خشک شده ماهی و از روی پوست بر می دارند.

محققان امید دارند تا این روش درمانی در سطح انبوه به کار گرفته شود، زیرا 75 درصد هزینه پایینتری نسبت به استفاده از پمادهای سولفادیازین دارد.

خوردن پوست ماهی مضره یا خیر؟

به صراحت باید پاسخ داد، بله، حاوی چربی بوده و سبب افزایش وزن و چاقی می شه و چون در معرض آلودگی های محیطی قرار داره سرشار از نیترات است که برای سلامت کلیه ها خوب نیست، و اگر فلس های ماهی به خوبی پاک نشن ممکنه پس از خوردن اونها مشکلات گوارشی و سو هاضمه هم بوجود بیاد.

کلام آخر

گوشت سفید و لذیذ ماهی به قدری پروتئین، مواد مغذی و ویتامین دارد که نیازی به خوردن پوست اون نیست، پس وسوسه پوست سرخ شده و خوش عطر ماهی نشید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها