Bucalfat

ژل شستشوی صورت چیست؟

3.2/5 - (9 امتیاز)
داشتن یک روتین پوستی خوب، با یک پاک کننده موثر شروع می‌شود که می‌تواند در فرم ژل باشد. ژل‌های شوینده‌ی صورت، پاک ‌کننده‌هایی با ترکیبات ویژه هستند که معمولا از روغن‌‌های ضروری و عصاره ‌های مختلف ساخته می‌شوند. در این مطلب، بنا داریم مزایا و معایب ژل‌های شستشوی صورت را بررسی کنیم و در انتها به این مسئله بپرازیم که چه کسانی اجازه استفاده از این قبیل شوینده‌ها را ندارند.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

ژل شستشوی صورت چیست؟
Heatstroke

مزایای ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت، می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای انواع دیگر پاک کننده‌های خشن، مانند انواع مختلف صابون‌ها باشد. در صورتی که شما هم تا الآن از صابون برای تمیز کردن پوست خود استفاده می‌کردید، باید بدانید که بهتر است هرچه زودتر از آن دست بکشید و آن را با انواع ژل‌ها جایگزین کنید. در ادامه می‌خواهیم به پاسخ این پرسش بپردازیم که چرا باید از ژل شستشوی صورت استفاده کنیم؟

ژل شستشو برای بسیاری از انواع پوست، یک گزینه عالی است.

ژل‌های شستشوی صورت معمولا حاوی مواد بسیار ملایمی هستند که آن‌ها را برای بیشتر انواع پوست مناسب می‌کنند؛ به ویژه برای پوست‌های حساس. دلیل آن نیز این موضوع است که بسیاری از ژل‌ها حاوی ترکیبات خشن نیستند، پوست شما را تحریک نمی‌کنند و موجب ایجاد التهاب نمی‌شوند. از آنجایی که شوینده‌های خشن مانند صابون، می‌توانند پوست صورت را تحریک کرده و موجب ایجاد التهاب شوند، مهم است این نکته را در هنگام خرید در نظر داشته باشید که محصول مورد نظر شما، فاقد هر گونه ترکیبات صابونی باشد. از طرفی یکی از پارامترهای مهم در انتخاب شوینده، این است که بتواند سبب متعادل کردن pH پوست شود که صابون مطلقا چنین عملکردی نخواهد داشت.

ژل‌‌های شستشوی صورت برای پاکسازی عمیق طراحی شده‌اند.

ژل‌های‌ شستشوی صورت معمولا کف نمی‌کنند و به همین علت ممکن است برای بسیاری افراد این تصور غلط را ایجاد کنند که نمی‌توانند پوست را مانند دیگر شوینده‌ها به صورت موثر و عمیق پاکسازی کنند؛ اما جالب است بدانید که این ژل‌ها دقیقا برای این منظور طراحی شده‌اند. این شوینده‌های سبک، دارای بافت ژلی هستند که به منافذ نفوذ می‌کنند و آلودگی، آرایش و سبوم اضافی را از بین می‌برند.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 181.500 تومان
قیمت با تخفیف:99.900 تومان

ژل‌ها حتی برای پوست‌های مستعد آکنه نیز می‌توانند مناسب باشند.

از آنجایی که ژل شستشوی صورت در پاکسازی عمیق بسیار موثر است، برای پوست‌های مستعد آکنه می‌تواند یک انتخاب عالی باشد؛ چرا که یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد آکنه، تجمع چربی و سبوم در منافذ پوست است. ژل‌ شستشوی صورت می‌تواند منافذ را باز کند و بدون ایجاد تحریک بیشتر، آکنه‌های سر سخت را از بین ببرد. اگر شما هم با مشکل آکنه رو به رو هستید، حتما از یک ژل شستشوی صورت خوب در روتین مراقبتی خود استفاده کنید.

مزایای ژل شستشوی صورت چیست

معایب ژل شستشوی صورت

درست است که ژل شستشوی صورت، مزایای منحصر به فرد زیادی دارد، اما ممکن است بهترین انتخاب برای همه انواع پوست نباشد؛ به عنوان مثال، اگر پوست خشکی دارید، برخی از ژل‌های شستشو ممکن است حتی پوست شما را خشک‌تر کنند. این در حالی است که این شوینده‌ها می‌توانند برای برخی از انواع پوست که نیاز به شستشوی عمیق‌تر و منظم دارند، بسیار ملایم و کاربردی باشد. در ادامه به برخی از معایب این قبیل شوینده‌های پوست می‌پردازیم.

Karen-Protein-Bar
شکلات پروتئین بار کارن 45 گرم
قیمت: 43.900 تومان
قیمت با تخفیف:41.700 تومان

در صورت استفاده مداوم از ژل شستشوی صورت، پوست می‌تواند در معرض خشکی شدید قرار گیرد.

یکی از خواص ژل شستشوی صورت این است که می‌تواند چربی‌های سطح پوست را از بین ببرد، ولی در برخی مواقع این مزیت، خودش می‌تواند تبدیل به یک معضل شود. برخی از ژل‌های شستشوی صورت، چربی اضافی را از بین برده و می توانند برای افرادی که پوست خشکی دارند، به شدت مشکل ساز شوند؛ بنابراین، به نظر می‌رسد که استفاده از ژل شستشوی صورت می‌تواند برای افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند، کاربردی‌تر باشد.

ممکن است پوست شما به شوینده قوی‌تری برای پاکسازی نیاز داشته باشد.

در حالی که مواد ملایم موجود در ژل‌های شستشوی صورت برای پوست‌های حساس بسیار مفید هستند، ولی ممکن است برای برخی از انواع پوست چندان کاربردی نباشند. اگر جزو افرادی هستید که برای پاکسازی پوست خود به مواد قوی تری نیاز دارید، ژل شستشوی صورت شاید گزینه چندان مناسبی برای شما نباشد.

از کجا بدانیم ژل شستشوی صورت برای ما مناسب است؟

اگر پوست شما مستعد آکنه است و یا پوست بسیار حساسی دارید، ژل شستشوی صورت می‌تواند برای شما یک انتخاب عالی باشد. همچنین اگر به شستشوی نسبتا عمیق صورت نیاز دارید، این گزینه، یک انتخاب فوق العاده است. تنها در چنین شرایطی، بهتر است به دنبال گزینه مناسب‌تری برای پاکسازی پوست خود باشید:

  • اگر به مواد قوی‌تری در شوینده خود نیاز دارید،
  • و اگر پوست بسیار خشکی دارید.

جمع بندی

این روزها تنوع و گستردگی محصولات مراقبت از پوست آنچنان زیاد است که انتخاب تنها یک گزینه از میان گزینه‌های موجود، معمولا فرد را دچار سردرگمی خواهد کرد. این تنوع در محصولات داروخانه آنلاین مثبت سبز نیز بسیار زیاد است و شما می‌توانید متناسب با نوع پوست خود و هدفی که دارید، ژل شستشوی صورت مناسب خود را در سریع‌ترین حالت ممکن انتخاب و خریداری کنید.

مطالب مرتبط
منبع:
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها