mosbatesabz

درباره جوش زیر پوستی چه می‌دانید؟

امتیاز دهید
جوش زیر پوستی یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که افراد زیادی با آن درگیر هستند؛ پس اگر این مشکل را دارید، بانید که شما تنها فردی نیستید که چنین شرایط پوستی را تجربه می‌کنید. این مشکل نیز مانند مشکلات دیگر پوستی، راه‌های درمان مخصوص خود را دارد. فقط باید ابتدا به طور کامل بدانید که علت به وجود آمدن آن چیست و چرا ایجاد شده؛ سپس به دنبال راهکارهای مختلف برای برطرف کردن آن باشید.
عکس جوش زیر پوستی
Oralyte

جوش زیر پوستی چیست؟

جوش های زیر پوستی برجستگی‌هایی هستند که به طور معمول در لایه زیرین پوست ایجاد می‌شوند و اغلب نیز هیچ نشانه ظاهری به‌خصوصی ندارند. یعنی اگر فرد دیگری شما را ببیند، ممکن است اصلا متوجه این جوش‌ها نشود؛ اما خودتان با لمس ناحیه مربوطه، آن را احساس می‌کنید. البته ممکن است در برخی مواقع، این ناحیه، قرمز باشد و هنگام لمس آن، متوجه دردی آزار دهنده در سطح پوست شوید. این جوش‌ها اساسا با جوش‌های معمولی سر سفید و یا سر سیاه کاملا متفاوت هستند و بیشتر به صورت یک کیست کوچک در زیر پوست احساس می‌شوند. از آنجا که گفتیم این جوش‌ها با جوش‌های معمولی بسیار متفاوت هستند، نمی‌توان با آن‌ها شبیه سایر جوش‌ها برخورد و یا آن‌ها را تخلیه کرد؛ از این رو، روش درمان آن‌ها کمی متفاوت خواهد بود. در ادامه ابتدا علت و انواع این جوش‌ها را بررسی کرده و بعد به سراغ روش‌های درمان آن خواهیم رفت.

علت جوش زیر پوستی

شاید برای شما هم سوال باشد که چه فرآیندی در پوست شما اتفاق می‌افتد که در نهایت چنین عارضه‌ای را ایجاد می‌کند؟ ما اینجا دلیل آن را برای شما مطرح می‌کنیم. در واقع جوش زیر پوستی دقیقا زمانی به وجود می‌آید که سبوم‌ (همان چربی‌های که روی سطح پوست ترشح می‌شوند) به همراه باکتری‌ها و دیگر آلودگی‌ها، در اعماق پوست، در جایی که فولیکول‌های مو حضور دارند، به دام می‌افتند و این جوش‌های دردناک را در زیر پوست به وجود می‌آورند. اما چه کسانی بیشتر در معرض درگیری با این مسئله هستند؟

  • افرادی که پوست چرب دارند.
  • افرادی که دچار نوسانات و مشکلات هورمونی هستند.
  • کسانی که در سن بلوغ هستند.
  • خانم‌هایی که دوران بارداری را تجربه می‌کنند.
  • افرادی که در حال طی کردن دوران درمان با داروهای استروئیدی هستند.
  • کسانی که داروهای ضد بارداری استفاده می‌کنند.

مقایسه جوش های زیر پوستی با انواع دیگر جوش‌‌ها

در این بخش، برای این که به صورت دقیق و واضح، تفاوت آن را با انواع دیگر جوش‌ها درک کنید، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کردیم.

uni-zinc
قرص یونی زینک
قیمت: 214.500 تومان
قیمت با تخفیف:149.000 تومان
نوع جوش ویژگی‌ها
جوش سر سیاه

جوش سر سیاه

حاصل گیر افتادن چربی در کنار فولیکول مو است که معمولا پس از به وجود آمدن در سطح پوست قابل مشاهده است.
جوش سر سفید

جوش سر سفید

در اثر بسته شدن منافذ پوست ایجاد می‌شود و محتویات آن شامل چربی، باکتری و سلول‌های مرده پوست است. این نوع نیز روی سطح پوست ظاهر می‌شود.
پاپول‌ها

پاپول

برآمدگی‌های سطح پوست که معمولا در اثر اصطکاک (مانند اصلاح) بر روی سطح پوست ظاهر می‌شوند و محتویات آن جامد است.
پوسچول

پوسچول

برآمدگی‌های قرمز در سطح پوست که سرهای زرد و یا سفید دارند و حاوی چرک هستند.
جوش زیر پوستی

جوش زیر پوستی

عارضه‌های کیست مانند در زیر پوست که اغلب با درد همراه هستند؛ اما می‌توانند نشان ظاهری نداشته باشند.

درمان جوش زیر پوستی

برای رهایی از دردسرهای این مشکل، تعدادی راهکار وجود دارند که ما در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهید کرد؛ اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است، مشکل شما نیاز به پیگیری درمان‌های تخصصی‌تری داشته باشد. به همین علت، پیش از پرداختن به راهکارها، به شما اکیدا توصیه می‌کنیم که به پزشک متخصص مراجعه کنید، آن را به صورت دقیق علت یابی کرده و سپس مراحل درمان ویژه خود را پیگیری کنید. پس از در نظر گرفتن این نکته، تعدادی روش وجود دارد که می‌توانید با به کار بردن آن‌ها، رهایی از این جوش‌ها را هر چه سریع‌تر تجربه کنید.

  • تلاش نکنید مانند دیگر انواع جوش، آن را فشار دهید تا تخلیه شود! این کار بیهوده است و جز ایجاد التهاب و قرمزی، نتیجه دیگری نخواهد داشت.
  • از محصولات ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکساید استفاده کنید؛ چرا که این ماده در از بین بردن باکتری‌های پوست، حرف اول را می‌زند.
  • از یک کمپرس یخ برای مدت 5 تا 10 دقیقه بر ناحیه مورد نظر استفاده کنید. این کار را چند مرتبه تکرار کنید.
  • می‌توانید از روغن درخت چای استفاده کنید. این روغن حاوی ترکیبات ضد میکروبی است و استفاده از آن به صورت موضعی، می‌تواند ایده خوبی باشد.
  • ممکن است نیاز باشد به تشخیص پزشک، از آنتی بیوتیک‌ها برای از بین بردن جوش های زیر پوستی استفاده کنید.
  • کمی عسل بر روی نواحی مورد نظر بمالید. گفته می‌شود که عسل، جزو مواد طبیعی ضد میکروبی است که در مبارزه با باکتری‌ها بسیار فوق العاده عمل می‌کند.

جمع بندی

جوش زیر پوستی می‌تواند مشکلی بسیار آزار دهنده و کلافه کننده برای بیشتر افراد باشد؛ چرا که می‌تواند موجب احساس درد پس از لمس ناحیه شود. ما در این مطلب از داروخانه آنلاین مثبت سبز، این مشکل را مورد بررسی دقیق قرار دادیم، به علت آن پرداختیم و راهکارهایی را نیز برای از بین بردن آن ارائه کردیم. شما چه روش‌های دیگری را در این زمینه امتحان کرده‌اید؟ روش‌های پیشنهادی شما تا چه اندازه موثر بوده‌اند؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

شربت ایمیونس ویتابیوتیکس ۲۰۰ میلی لیتر
قیمت: 143.000 تومان
قیمت با تخفیف:119.000 تومان
مطالب مرتبط
منبع:
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها