mosbatesabz

هر آنچه درباره ماسک زغالی صورت نمی‌دانستید

3.5/5 - (2 امتیاز)
این روزها انواع متفاوتی از ماسک‌های صورت وجود دارند که هر یک دارای کاربردهای مخصوص خود هستند و اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. در واقع می‌توان چنین گفت که این روزها، هر یک از مشکلات پوستی، می‌توانند ماسک ویژه‌ای برای کمک به بهبود پوست، داشته باشند. در این مطلب قصد داریم به ماسک زغالی صورت، تمام مزایا و معایب آن و همچنین روش درست استفاده از آن بپردازیم.
ماسک زغالی صورت
Oralyte

ماسک زغالی صورت چیست؟

ماده اصلی تشکیل دهنده ماسک زغال، زغال فعال (و یا همان کربن فعال) است که نه تنها در تهیه ماسک‌ها، بلکه در تهیه سایر محصولات مراقبت پوستی دیگر نیز به کار می‌رود و به احتمال بسیار زیاد آن را به هنگام خرید انواع محصولات مراقبت پوستی خود در میان سایر ترکیبات تشکیل دهنده محصول منتخبتان دیده‌اید. کاربرد این ماده به این صورت است که می‌تواند تمام آلودگی‌ها و باکتری‌ها را به خود جذب کرده و به پاکسازی نسبتا عمیق پوست صورت کمک کند.

فواید ماسک زغالی صورت

ماسک زغال، بر طبق آنچه اشاره کردیم، با ماده موثر خود می‌تواند فواید و مزایای بی نظیری را برای پوست صورت به همراه داشته باشد که در جدول زیر، به بررسی مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم.

فایده توضیحات
کمک به پاکسازی پوست از آلودگی‌ها به دلیل توانایی کربن فعال در جذب باکتری‌ها و مواد سمی، برخی متخصصان پوست معتقدند که این ماده می‌تواند در پاکسازی پوست نقش بسیار مهمی داشته باشد.
موثر در بهبود آکنه آکنه معمولا از حبس شدن گروهی از سلول‌های مرده پوست، چربی‌ها و باکتری‌ها در منافذ پوست به وجود می‌آید که به نوبه خود می‌تواند التهاب و یا قرمزی را نیز به همراه داشته باشد. متخصصان بر این باورند که خواص آنتی باکتریال زغال فعال می‌تواند با بروز آکنه مقابله کند.
درمانی برای نیش حشرات برخی شواهد نشان داده‌اند که کربن فعال می‌تواند در کاهش ورم و خارش ناشی از نیش حشرات نقش داشته باشد.

عوارض ماسک زغال صورت

در حال حاضر مطالعات و آزمایش‌های زیادی با موضوع ریسک‌های استفاده از ماسک زغال بر روی صورت انجام نشده است تا بتوان به قطعیت در این خصوص نظر داد. اگرچه این محصولات تا به اینجا، تقریبا ایمن به نظر می‌آیند، ولی همیشه باید جایی برای برخی ملاحظات در نظر گرفت و استفاده بیش از حد از آن مانند هر محصول دیگری، می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. برخی از اصلی‌ترین این عوارض عبارت‌اند از:

  • خشکی بیش از حد پوست
  • قرمزی
  • افزایش حساسیت پوست

نکته: پیش از شروع استفاده از این ماسک، ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی پوست دست خود تست کنید. چنانچه تا چند ساعت پس از استفاده، هیچ علامت و اثری از قرمزی و یا خارش مشاهده نکردید، می‌تواند به این معنی باشد که احتمالا استفاده از این ماسک برای شما هیچ عوارضی به همراه نخواهد داشت.

نحوه استفاده ماسک زغالی صورت

برای استفاده صحیح از این ماسک، به شما توصیه می‌کنیم بر اساس مراحل ذکر شده در ادامه، عمل کنید.

شربت ایمیونس ویتابیوتیکس ۲۰۰ میلی لیتر
قیمت: 143.000 تومان
قیمت با تخفیف:119.000 تومان
  1. پیش از هر کاری در ابتدا پوست صورت خود را خوب بشویید تا مواد مفید موجود در ماسک بتواند بسیار راحت‌تر در پوست صورت نفوذ کند.
  2. مقدار کافی از ماسک را بر روی نقاط مختلف صورت قرار دهید؛ به نحوی که تمام بخش‌های مختلف صورت از جمله پیشانی، بینی، چانه و گونه‌ها را به طور کامل بپوشاند.
  3. بگذارید تا ماسک 15 دقیقه روی پوست شما باقی بماند تا کاملا خشک شود.
  4. حالا صورت خود را با آب گرم بشویید.
  5. در آخرین قدم بهتر است از یک کرم آبرسان و روشن کننده پوست استفاده کنید.

ماسک زغالی صورت

بهترین زمان مصرف ماسک زغالی صورت

دقیقا مانند دستورالعمل ماسک‌های دیگر صورت، بهتر است از این ماسک نیز یک یا نهایتا دو بار در هفته استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید و یا خشکی و کشیدگی بیش از حد پوست را پس از مصرف این ماسک تجربه می‌کنید، بهتر است یک بار در هفته و یا هر دو هفته یک بار از این محصول استفاده کنید.

بر اساس آنچه پیش‌تر به آن پرداختیم، این ماسک بهتر است 15 دقیقه روی پوست شما باقی بماند؛ از این رو، شاید بهتر باشد آن را در روتین پوستی شبانه خود بگنجانید. اگر هم بنا به هر دلیلی تصمیم گرفتید که از این ماسک در روتین مراقبتی روزانه خود استفاده کنید، می‌توانید 15 دقیقه پیش از دوش گرفتن، آن را امتحان کنید و پس از طی شدن مدت زمان مورد نظر آن را بشویید.

جمع بندی

همان‌گونه که در ابتدای این مطلب از داروخانه آنلاین مثبت سبز نیز به آن پرداختیم، استفاده از زغال فعال یا همان کربن فعال در فرمولاسیون انواع محصولات بهداشتی، به شدت رواج یافته است. بر خلاف شواهد علمی بسیار کمی که از تاثیر این ماده بر روی پوست پشتیبانی می‌کنند، مصرف کنندگان تا کنون بازخوردهای بسیار مثبتی پس از استفاده از این ماسک داشته‌اند. شما هم می‌توانید این ماسک را امتحان کنید؛ به شرط این که قبل از قرار دادن مستقیم آن بر روی پوست صورت، حتما یک بار آن را با روش گفته شده در بالا تست کنید. اگر هم تجربه استفاده از ماسک زغالی صورت را داشته‌اید، می‌توانید این تجربه را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
منبع:
برچسب: پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AnimationFrame(t._detectAnimations.bind(t))}}document.addEventListener("DOMContentLoaded",RocketElementorAnimation.run);