mosbatesabz

سرکه سیب قبل از خواب

4.6/5 - (5 امتیاز)
سرکه سیب صدها سال است که در دنیای آشپزی و برای اهداف دارویی استفاده می‌شود. این ماده از ترکیب سیب با مخمر ساخته شده و سپس توسط باکتری‌های اضافه شده به اسید استیک، تخمیر می‌شود. سرکه سیب همچنین حاوی آب، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مقادیر کمی ‌از اسیدهای دیگر است. یک روش معروف مصرف سرکه سیب، نوشیدن آن قبل از خواب است؛ اما آیا واقعا نوشیدن سرکه سیب قبل از خواب اثرات بیشتری برای سلامتی دارد؟
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

سرکه سیب قبل از خواب
mosbatesabz

نوشیدن سرکه سیب قبل از خواب

سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد. با این حال، به نظر نمی‌رسد نوشیدن سرکه سیب قبل از خواب فواید بیشتری نسبت به مصرف آن در هر زمان دیگری از روز داشته باشد.

برخی شواهد قدیمی‌تر نشان می‌دهد که نوشیدن مقادیر کمی ‌سرکه سیب قبل از خواب ممکن است به کاهش سطح قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. اگرچه قبل از اینکه بتوان سرکه سیب قبل از خواب را به عنوان یک درمان طبیعی موثر به این افراد توصیه کرد، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

شما می‌توانید برای دریافت بیشترین فایده، سرکه سیب را طبق روش‌های زیر استفاده کنید:

  • آن را رقیق کنید: 1-2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 1 فنجان آب مخلوط کنید. خوردن سرکه رقیق نشده از هر نوعی ممکن است به گلو و مری شما آسیب برساند.
  • آن را در روز مصرف کنید: نوشیدن سرکه سیب حدود 2 تا 3 ساعت قبل از خواب ممکن است خطر سوء‌ هاضمه یا رفلاکس معده را پس از دراز کشیدن کاهش دهد.
  • به روش‌های دیگر استفاده کنید: سرکه سیب را می‌توان در سالاد یا برای طعم‌دار کردن گوشت یا سبزیجات استفاده کرد که می‌تواند روش بهتری از نوشیدن آن باشد.

در ادامه فواید و مضرات بالقوه سرکه سیب را بررسی می‌کنیم.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

فواید سرکه سیب

خاصیت ضد میکروبی: سرکه سیب ممکن است خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی داشته باشد. این خواص، بیشتر به عنصر اصلی آن یعنی اسید استیک نسبت داده می‌شود.

حمایت از کاهش وزن: برخی شواهد حاکی از آن است که سرکه سیب ممکن است به کاهش وزن و چربی بدن کمک کند؛ البته در صورتی که با یک رژیم غذایی با کالری محدود ترکیب شود.

تاثیر سرکه سیب برای لاغری ممکن است به این دلیل باشد که سرکه هضم را کند می‌کند و اشتها را حداقل در کوتاه مدت سرکوب می‌کند. با این حال، مطالعات طولانی مدت هیچ اثری از سرکه بر روی اشتها پیدا نکرده است.

سلامت قلب: تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد سرکه سیب ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند که می‌تواند در بهبود سلامت قلب موثر باشد.

فواید سرکه سیب

مضرات سرکه سیب

پیش از نوشیدن سرکه سیب قبل از خواب، این نکات منفی بالقوه را در نظر بگیرید.

ممکن است باعث تهوع و سوء ‌هاضمه شود: سرکه سیب دارای سطح pH 4.2 است که به این معنی است که خاصیت اسیدی دارد. غذاهای اسیدی می‌توانند باعث سوء‌ هاضمه و رفلاکس اسید در برخی افراد شوند؛ به خصوص زمانی که قبل از دراز کشیدن مصرف شوند.

می‌تواند به مینای دندان شما آسیب برساند: نوشیدن منظم سرکه و مصرف زیاد غذاهای اسیدی، مینای دندان را از بین می‌برد. مینای دندان، لایه بیرونی دندان‌ها است که از آن‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی محافظت می‌کند. مینا، اولین خط دفاعی برای دندان‌های شماست و نمی‌تواند دوباره رشد کند.

به همین دلیل، توصیه می‌شود پس از نوشیدن نوشیدنی‌های اسیدی یا خوردن غذاهای اسیدی، دهان خود را با آب بشویید.

سخن پایانی

اگرچه سرکه سیب ممکن است فواید مختلفی مانند کاهش وزن، کنترل قند خون و اثرات ضد باکتریایی داشته باشد، اما مطالعات خاصی در مورد نوشیدن آن درست قبل از خواب وجود ندارد. جدا از تاثیر در کاهش قند خون ناشتا، به نظر نمی‌رسد نوشیدن سرکه سیب قبل از خواب، تفاوت زیادی در فواید سلامتی آن ایجاد کند. علاوه بر این، مصرف آن می‌تواند باعث تهوع، سوء ‌هاضمه، فرسایش مینای دندان و تداخل با برخی داروها شود. برای جلوگیری از عوارض جانبی، بهتر است آن را به صورت رقیق و حداقل 2 تا 3 ساعت قبل از دراز کشیدن میل نمایید.

مطالب مرتبط
منبع:
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها