mosbatesabz

7 راه برای چربی سوزی بیشتر شما

امتیاز دهید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نکات مربوط به افزایش وزن از جملهدریافت مواد غذایی چرب و چاق کننده را رعایت می‌کنید و همچنان وزن قابلتوجهی از دست نمی‌دهید و احساس چاقی می‌کنید، وقت آن رسیده است که در جستجوی یک راه‌چاره باشید. مکمل‌های چربی‌سوزی زمانی به روند از بین رفتن چربی کمک می‌کنند که شما بقیه موارد مربوط به شیوه زندگی را رعایت […]

7 راه برای چربی سوزی بیشتر شما
Oralyte

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نکات مربوط به افزایش وزن از جملهدریافت مواد غذایی چرب و چاق کننده را رعایت می‌کنید و همچنان وزن قابلتوجهی از دست نمی‌دهید و احساس چاقی می‌کنید، وقت آن رسیده است که در جستجوی یک راه‌چاره باشید. مکمل‌های چربی‌سوزی زمانی به روند از بین رفتن چربی کمک می‌کنند که شما بقیه موارد مربوط به شیوه زندگی را رعایت کنید. در این نوشتار  ۷ راه برای چربی سوزی بیشتر به شما پیشنها می‌شود که اگر همه این نکات را در کنار هم رعایت کنید، شک نداشته باشید که به نتیجه مطلوب خود خواهید رسید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

۷ راه برای چربی سوزی بیشتر در انتظار شما

چربی‌سوزی اتفاقی است که پیرو آن بدن برای تامین سوخت موزد نیاز خود مجبور به استفاده از ذخایر چربی خود بدن می‌شود، که اگر این مهم اتفاق افتد شما دارای اندام عضلانی خواهید شد؛ زیرا از بافت چربی کم شده و در عوض توده عضلانی متراکم‌تر شده و بدن شما فرم خواهد گرفت.

۱. چربی سوزی بیشتر

چربی‌سوزها همانطور که از نامشان پیداست کمک به چربی‌سوزی در بدن می‌کنند. اما این بدان معنی نیست که تنها با خوردن قرص بدون اینکه ورزش کنید یا پرهیز غذایی داشته باشید، نتیجه مطلوب خواهید گرفت. گاهی اوقات برخی‌ها بر این باورند، چون از چربی‌سوز استفاده می‌کنند و این مکمل‌ها خاصیت ترموژنیک دارند، خوردن خوراکی‌هایی از قبیل بستنی یا پیتزا منعی ندارد.

مصرف مکمل‌ها تا حدی کمک به کنترل گرایش و احساس گرسنگی در شما می‌کنند. اما باید بدانید که خود را مدام در وضعیت گرسنگی قرار ندهید که نتیجه عکس خواهید گرفت.

اشتها به‌واسطه هورمون‌ها و انتقال‌دهندهای عصبی بوجود می‌آید. عواملی همچون بوی خوش غذا، کابینت‌های پر و انواع کوکی‌ها همگی تحریک کننده بوده و موجب ترشح هورمون‌ها می‌شوند، بنابراین برای لاغر شدن و چربی‌ سوزی بیشتر نیاز به مقاومت بیشتری دارید.

۲ به اندازه کافی پروتئین بخورید

دقت داشته باشید جهت اطمینان از چربی‌ سوزی بیشتر و حفظ توده عضلانی، باید مقدار کافی پروتئین مصرف کنید. بسیاری از چربی‌سوزهای موجود در فروشگاه‌ها از میزان اشتهای شما می‌کاهند که این در نهایت موجب دریافت کمتر پروتئین و کالری شده که اینها خود دلیلی بر کاهش بافت ماهیچه‌ای شما می‌شوند.

هر فرد عادی اگر هدف چربی‌ سوزی بیشتر داشته باشد، روزانه باید به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، مقدار 0.8 گرم پروتئین مصرف کند. زمانی شما می‌توایند از میزان کربوهیدرات و چربی خود کم کنید که در مقابل پروتئین کافی دریافت کنید.

دریافت کالری کم کمک به کاهش وزن می‌کند، اما برای داشتن بدنی چند تکه نیاز به مصرف بیشتر مواد خوراکی پروتئین‌دار هستید.

۳. زمانبندی صحیح یکی از ۷ راه برای چربی سوزی

از آنجاییکه چربی‌سوزها تامین کننده انرژی و سرکوب کننده اشتها هستند، زمانبندی صحیح برای مصرف آنها کمک بزرگی به شما می‌کند.

برای افزایش میزان انرژی و چربی‌سوزی بهترین زمان برای مصرف، یا صبح پس از بیدار شدن یا نیم ساعت قبل از تمرینات ورزشی است.

گاهی اوقات هم برای مهار میزان اشتهای خود، می‌توانید قرص چربی‌سوز را نیم ساعت قبل از وعده غذایی استفاده کنید. هیچ وقت سعی نکنید از برنامه پیشی بگیرید و بیشتر از مقدار توصیه شده چربی‌سوز استفاده نمایید.

زمانبندی برای چربی سوزی۴. نوشیدنی بنوشید

قرص‌های چربی سوزی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند و یکی از عوارض جانبی آنها تعریق بیش از اندازه است. البته سایر محرک‌ها از جمله کافئین هم دارای این خاصیت هستند، بنابراین در طول مصرف این قرص‌ها حواستان باشد که بدنتان دچار کم‌آبی نشود.

بعلاوه نوشیدن 3 تا 4 لیوان آب سرد نه تنها کمک به چربی‌وسزی می‌کند، بلکه موجب افزایش میزان سوخت و ساز بدن می‌شود. پس بهترین حالت، نوشیدن یک لیوان آب با هر دوز داروی چربی‌سوز است.

۵. چرخه چربی سوزی

بدن در طول زمان به برخی از مواد حساس می‌شود و این دقیقا همان اتفاقی است که با مکمل چربی‌سوزی رخ می‌دهد. یعنی در این مواقع بدن پاسخ غیر طبیعی می‌دهد.

مصرف بیش از حد کافئین یا سایر مکمل‌های چربی‌سوز منجر به تولید سطوح بالای کورتیزول در بدن می‌شود که این نتیجه عکس دارد، خصوصا اگر شرایط رژیم‌ شما استرسی باشد باعث افزایش ذخیره چربی و کاهش قدرت عضلات می‌شود.

از دیگر عوارض جانبی این چربی‌سوزها این است که روند سوخت و ساز طبیعی بدن رو به کاهش می‌رود. به این ترتیب کالری کمتری دریافت خواهید کرد و به دنبال آن به هدف یک مکمل چربی‌سوز کمک کرده‌اید.

برای جلوگیری از عوارض جانبی، شما باید مکمل را در چرخه صحیح مصرف کنید. بهترین پیشنهاد مصرف 2 تا 4 هفته مکمل با یک فاصله 2 هفته‌ای و شروع مجدد دوره جدید است. با این نحوه مصرف بدن شما تنظیم شده و حساسیت بیشتری پیدا می‌کند و در نتیجه نتایج بهتری را هم دریافت خواهید کرد.

۶. در حین چربی سوزی خواب را فراموش نکنید

خواب برای ترمیم، بهبود و تعادل هورمونی لازم است. در حالت کلی برای۱ فرد عادی ۸ ساعت خواب شبانه عمیق و برای ۱ ورزشکار تمرینات سنگین کمی بیشتر از این مقدار توصیه می‌شود.

اگر حس می‌کنید قرص‌های چربی‌سوزمانع از خوابیدن شما می‌شوند، نباید پس از ساعت ۱۲ ظهر یا وقت نهار به بعد از آنها مصرف کنید. بعلاوه هر منبع کافئین و محرک‌زای دیگری را تا قبل از ساعت ۶ صبح میل نفرمایید.

۷. از فرمول صحیح پیروی کنید

هیچ کدام از اتفاقات مذکور نخواهد افتاد، مگر اینکه شما از نوع مناسب و معتبر چربی‌سوز برای نیازها و اهدافتون استفاده کنید. لازم به ذکر است که چربی‌سوزها برای مقاصد گوناگون تعبیه شده‌اند.

در این مسیر ابتدا هدف خود را مشخص کنید و بر اساس آن گام‌های بعدی را بردارید. به‌عنوان مثال اگر به دنبال کنترل گرسنگی هستید بایستی مکمل چربی‌سوزی متناسب را استفاده نمایید.

اگر شما تمایل دارید تا بعد از مصرف چربی‌سوز انرژی بیشتری دریافت کنید، اون دسته از مکمل‌هایی که حاوی کافئین، سینافین یا یوهیمب هستند را باید استفاده نمایید. این محرک‌ها در ادامه روز انرژی بیشتری به شما خواهند داد..

در خانواده چربی‌سوزها یک کلمه به‌عنوان کلمه کلیدی وجود دارد. کلمه ترموژنیک به معنی تولید گرما، چربی‌‌سوزها با این پدیده درجه حرارت بدن را از هسته مرکزی آن افزایش داده و اجازه می‌دهند بدن با استفاده از ذخایر چربی شروع به  کالری سوزی کند.

در این بین تعدادی هم ترکیبات غیر محرک از جمله اسید لینولئیک، کونژوگه، عصاره زنجبیل و عصاره فلفل وجود دارد که از ذخیره چربی‌ها به‌عنوان منبع سوخت استفاده می‌کنند.

محصولات چربی‌سوزی در کل در دسته‌بندی محرک‌زا یا غیر محرک هستند. تحریک کننده چربی‌سوز دارای کافئین، سینافین، یوهیمب یا مواد مشابه است، و البته برخی از آنها دارای مواد ترموژنیک غیر محرک بوده و در ترکیبات آنها اجزای کنترل کننده اشتها نیز وجود دارد.

چربی‌سوزهای غیر محرک فقط دارای ترموژنیک‌های غیر تحرک‌زا و سرکوب‌کننده‌های اشتها هستند. درسته که اثرگذاری آنها نسبت به سایر چربی‌سوزها کمی ضعیف‌‎تر است، اما برای افرادیکه نسبت به کافئین حساسیت دارند یا در کل کمی مضطرب‌اند گزینه بهتری است.

اگر انتخاب شما چربی‌سوز ترموژنیک بدون محرک باشد، باید حواستون به اجزای تشکیل دهنده آنها باشد، زیرا برخی از چربی‌سوزها حاوی چای سبز هستند و در این چای مقدار کمی کافئین وجود دارد، اگر حتی به همین مقدار کم کافئین بدنتون حساسیت نشان می‌دهد از مصرف آنها نیز اجتناب نمایید. بین مکمل‌های چربی‌ سوز بیشتر کپسول سی ال ای اپتیموم نوتریشن یک محصول چربی‌سوز نام آشنا و بدون کافئین است.

نکته: هیچ‌گاه دو چربی ‌سوز دارای ترکیبات یکسانی نیستند و هیچ‌گاه دو فرد دارای متابولیسم یکسانی نیستند. پس دقت داشته باشید که اگر دوست شما از یک چربی‌سوز نتیجه خوب یا بدی گرفته است، شما هم به‌طور حتم نتیجه مشابهی نخواهید گرفت، چرا که بدن افراد و نوع چربی‌سوزها متفاوت از یکدیگر هستند.

مطالب مرتبط
دسته بندی: کاهش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها