mosbatesabz

تمام نکات مهم پیرامون شیر خشک نان 3

امتیاز دهید

شیر خشک نان ۳ یکی از انواع برند نستله است که در سال ۱۸۶۶ میلادی آغاز به فعالیت نموده و در عین حال یکی از برندهای معتبر در حوزه شیر خشک و موجود در داروخانه اینترنتی مثبت سبز است. شیر خشک نان ۳ در نگاه کلی دارای باکتری‌های طبیعی مفید و زنده است که باعث […]

شیر خشک نان ۳
Oralyte

شیر خشک نان ۳ یکی از انواع برند نستله است که در سال ۱۸۶۶ میلادی آغاز به فعالیت نموده و در عین حال یکی از برندهای معتبر در حوزه شیر خشک و موجود در داروخانه اینترنتی مثبت سبز است.

آنچه در این مقاله می خوانیم

شیر خشک نان ۳ در نگاه کلی

دارای باکتری‌های طبیعی مفید و زنده است که باعث افزایش ایمنی بدن کودک شما می‌شود و همچنین دارای ترکیب پروتئینی ارتقا یافته است که مقدار پروتئین مورد نیاز برای رشد مطلوب کودک را فراهم می‌کند.

برای کدام دسته از نوزادان مفید است؟

این نوع شیرخشک برای شیرخوارانی مناسب است که به پروتئین‌های حیوانی حساسیت نشان می‌دهند. البته اگر شیرخوار به شیرگاو یا لاکتوز هم حساسیت دارد می‌تواند از این نوع شیر تغذیه کند.
یادآوری می‌شود که لاکتوز یک نوع قند است که در شیرگاو وجود دارد. با وجود این گاهی می‌بینیم تعدادی از بچه‌ها که به شیرگاو حساسیت دارند به شیر سویا هم آلرژی دارند.
شیر خشک نان ۳ از آن دسته شیر خشک‌های تکمیلی است که برای کودکان ۱ سال به بالا می‎تواند در کنار غذا‎های کمکی به‎ عنوان بخش مایع تغذیه کودک، به جای شیر گاو در برنامه غذایی او گنجانده شود.
نان ۳ ترکیبی از مواد مغذی و ضروری و عناصر محافظتی به منظور رشد مناسب جسمی ‌و ذهنی است. همچنین به تقویت سیستم دفاعی طبیعی کودک شما نیز کمک می‎کند.

خرید انواع شیر خشک

انواع شیر بر حسب کارایی

در کل تمام انواع برندهای گوناگون شیر خشک دارای مدل های مختلف هستند که با هر کودکی سازگاری دارند که به شرح زیر هستند:

شیرخشک برای کودکان حساس

اگر کودک به شیر خشک حساسیت نشان دهد علائمی ‌مانند دانه‌های قرمز رنگ روی پوست، اسهال، استفراغ، وزن نگرفتن، بی قراری و وجود خون در مدفوع دارد.
در این موارد، متخصص‌ها شیرخشک‌های خاصی را برای این شیرخواران پیشنهاد می‌دهند.

شیرخشک معمولی بر حسب سن

برندها، معمولا شیر خشک‌هایشان را براساس سن نوزاد فرموله می‌‌‎شود به شرح زیر:
۱: از بدو تولد تا ۶ ماهگی
۲: از ۶ ماهگی تا یکسال
۳: از یک سال به بعد
همچنین روی قوطی‌های شیرخشک ممکن است عباراتی مانند (Infant formula) برای شیرهای قابل استفاده از بدو تولد و follow-upformula برای شیرهای مراحل بعدی نوشته شودملاحظه کنید.
شیرخشک‌های ۱، ۲ و ۳ در قیمت با یکدیگر تفاوت زیادی ندارند و با بالارفتن سن نوزاد به علت پر و پیمان تر شدن شیرخشک قیمت آنها مقدار کمی ‌افزایش پیدا می‌کند.

شیرخشک برای نوزادان نارس

نوزادان نارس و نوزادانی که با وزن کمتر از ۲۵۰۰ گرم به دنیا می‌آیند، بهتر است از این نوع شیر خشک استفاده کنند، اما این شیر خشک‌ها قیمتشان از شیر خشک‌های معمولی گرانتر است.انواع اصلی شیرخشک و مواد به کار رفته شده در آنها

به منظور سازگاری شیر خشک با کودکان، شرکت‌های سازنده اقدام به تهیه شیر خشک از مواد غذایی متفاوت به شرح زیر نموده‌اند.

شیرخشک تولید شده از شیر گاو

بیشتر انواع شیرخشک موجود در بازار از شیر گاو تهیه شده‌‍‌اند که اصلی‌ترین مواد مغذی مورد نیاز کودک را دارند.
تولید ‌کنندگان ضمن خشک کردن شیر، پروتئین‌ این شیرها را تغییر می‌دهند به‌طوری که دستگاه گوارش کودک بتواند آنها را به‌راحتی هضم کند. البته برخی کودکان به پروتئین‌های شیرگاو حساسیت نشان می‌دهند، بنابراین به نوع خاصی از شیرخشک مخصوص کودکان احتیاج خواهند داشت.

شیر خشک تهیه شده از سویا

این نوع شیرخشک برای شیرخوارانی مناسب است که به پروتئین‌های حیوانی حساسیت نشان می‌دهند.
البته اگر شیرخوار به شیرگاو یا لاکتوز هم حساسیت داشته باشد می‌تواند از این نوع شیر تغذیه شود.
یادآوری می‌شود که لاکتوز یک نوع قند است که در شیرگاو وجود دارد. با وجود این گاهی می‌بینیم بعضی از بچه‌هایی که به شیرگاو حساسیت دارند به شیر سویا هم آلرژی دارند.

شیر‌خشک با پروتئین‌های تجزیه شده

این نوع شیر خشک حاوی پروتئین‌های تجزیه شده است که بسته به نوع آن ممکن است کل یا بخشی از پروتئین شیر تجزیه شده را داشته باشد.
شیرخوارانی که به شیر گاو و شیر سویا واکنش نشان می‌دهند، بهتر است از این نوع شیر تغذیه شوند. این نوع شیر خشک همچنین برای کودکانی که کاملا به انواع پروتئین حساسیت دارند نیز مناسب است.

شیرخشک خاص

برخی انواع شیرخشک هم برای نوزاد نارس یا شیر خوارانی که نیازهای تغذیه‌ای به ‌خصوصی دارند، تولید می‌شوند.

نحوه مصرف شیر خشک

بطری، سرپستانک و سرپوش بطری را قبل از استفاده بدقت بشویید و خوب بجوشانید. آب آشامیدنی تمیز را بجوشانید و بگذارید ولرم شود. حدودا ۵۰ درجه سانتیگراد.
در حدود دو سوم آب جوشانده شده مورد نیاز را در داخل بطری تمیز و ضد عفونی شده بریزید. پیمانه داخل قوطی را از پودر شیر پر کرده و با لبه کند کارد سطح آن را صاف کنید و میزان مورد نیاز را برابر جدول تغذیه در بطری بریزید.
درب بطری را ببندید و ۱۵ تا ۲۰ ثانیه بطری را خوب تکان دهید و بقیه آب مورد لزوم را به آن اضافه کنید و بطری را مجددا تکان دهید. پستانک را سر بطری قرار دهید و دقت نمایید شیر آماده شده دارای درجه حرارت مناسب باشد. حدودا ۳۷ درجه سانتیگراد مطلوب است.

انواع شیر خشک نان

انواع شیر خشک نان نستله

شیر خشک نان ۱ نستله مناسب نوزادان ۰ تا ۶ ماه
نان۱ شیر خشکی است مناسب از بدو تولد برای شیرخواران سالمی ‌که با شیر مادر تغذیه نمی‎شوند.
نان ۱ کلیه مواد مغذی ضروری مورد نیاز را برای رشد بهینه جسمی ‌و ذهنی کودک را تامین می‎کند. به علاوه این شیر خشک به ‎فعال‎ کردن سیستم ایمنی کودک شما در نخستین ماه‎های پر اهمیت زندگی او کمک بسزایی دارد.
شیر خشک نان ۲ نستله مناسب شیرخواران ۶ تا ۱۲ ماه نان ۲ شیر تکمیلی است برای کودکان ۶ ماه به بالا است که ‎‎‎‎می‎تواند در کنار غذاهای کمکی به ‎عنوان بخش مایع تغذیه کودک در برنامه غذایی او گنجانده شود.
نان ۲ کلیه مواد مغذی ضروری مورد نیاز را برای رشد بهینه جسمی ‌و مغذی کودک تامین می‎کند. به‎ علاوه این شیر خشک به ‎فعال‎کردن سیستم ایمنی کودک شما در دوران تغذیه تکمیلی او کمک می‎کند.

مناسب شیرخواران از یک سالگی به بعد

نان ۳ Protect Grow شیر خشک تکمیلی است که برای کودکان ۱ سال به بالا که می‎تواند در کنار غذا‎های کمکی به‎ عنوان بخش مایع تغذیه کودک، به جای شیر گاو در برنامه غذایی او گنجانده شود. نان ۳ ترکیبی از مواد مغذی و ضروری و عناصر محافظتی به منظور رشد مناسب جسمی ‌و ذهنی است. همچنین به تقویت سیستم دفاعی طبیعی کودک شما نیز کمک می‎کند.

مطلب پایانی

به منظور انتخاب نوع و برند شیر خشک بهترین حالت مراجعه به متخصص کودکان است تا بر اساس توصیه پزشک و وضعیت عمومی ‌نوزاد نوع و برند شیر خشک انتخاب شود.
شیر خشک نان ۳ ترکیبی از مواد مغذی و ضروری و عناصر محافظتی به منظور رشد مناسب جسمی ‌و ذهنی است که همچنین به تقویت سیستم دفاعی طبیعی کودک شما کمک کرده و برای کودکان یکسال به بالا مناسب است.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مادر و کودک
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها