mosbatesabz

چه میوه هایی برای سرماخوردگی خوب است؟

3/5 - (6 امتیاز)
برای اینکه سریع‌تر از حد معمول از سرماخوردگی نجات پیدا کنید، باید حسابی به خود برسید! سراغ میوه‌هایی بروید که به بدن کمک می‌کنند تا با این وضعیت مقابله کند. این سوال که ” چه میوه هایی برای سرماخوردگی خوب است؟” می‌تواند زمانی که سرماخوردگی را تجربه می‌کنید، ذهن شما را مشغول کند. پس در این مقاله میوه‌هایی را که برای مبارزه بدن با سرماخوردگی مفید هستند، به شما معرفی می‌کنیم.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

چه میوه هایی برای سرماخوردگی خوب است
Oralyte

مرکبات

مرکباتی مانند پرتقال، لیمو شیرین و لیمو ترش حاوی ویتامین C و ویتامین B9 هستند. این دو ماده مغذی می‌توانند به تقویت عملکرد سیستم ایمنی و محافظت از بدن شما در برابر سرفه و عفونت‌های سرماخوردگی کمک کنند. مرکبات همچنین به بدن در ترمیم DNA و تولید سروتونین کمک می‌کنند. هنگام ابتلا به سرماخوردگی و سرفه، مقداری آب لیمو ترش تازه را با آب ولرم و کمی ‌عسل مخلوط کنید و بنوشید. البته اگر به رفلاکس معده مبتلا هستید، از مصرف مرکبات اسیدی خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: کدام ویتامین باعث بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا میشود؟

آب انار

آب انار خالص یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی است که از طریق فعالیت ضد میکروبی و ضد التهابی خود، از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند. پلی فنول‌ها، آنتی اکسیدان‌هایی هستند که در آب انار یافت می‌شوند و با ویروس‌ها مبارزه می‌کنند و ممکن است علائم بیماری را به حداقل برسانند.

گیلاس برای سرماخوردگی

خواص آنتی اکسیدانی بالای گیلاس به دلیل محتوای بالای ویتامین C آن است. اگرچه غذاهای حاوی ویتامین C از سرماخوردگی پیشگیری نمی‌کنند، اما در صورت ابتلا به بیماری می‌توانند به کاهش علائم شما کمک کنند.

علاوه بر این، گیلاس به دلیل داشتن ملاتونین طبیعی به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. خواب آرام، کلید مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌هایی است که ما را بیمار می‌کنند. کمبود خواب می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کند.

آناناس

این میوه استوایی، یک گزینه مناسب برای مبارزه با سرماخوردگی و سرفه است. آناناس حاوی آنزیمی ‌به نام بروملین است. این ماده ضد التهابی قوی به دلیل خواص موکولیتیکی، می‌تواند مخاط را تجزیه کند. این ویژگی‌های بروملین، آناناس را به یک انتخاب ضروری در طول دوره‌های سرفه و سرماخوردگی تبدیل می‌کند.

میوه ها

کیوی

کیوی مواد مغذی مورد نیاز بدن برای رفع سرفه و عفونت‌های سرماخوردگی را تامین می‌کند. مصرف منظم کیوی در طول دوره سرفه و سرماخوردگی باعث بهبود وضعیت گلودرد می‌شود. این میوه با داشتن ریزمغذی‌های خاص، حرکت گلبول‌های سفید را در جریان خون تقویت می‌کند.

توت‌ها

اگر سرما خورده‌اید، سعی کنید توت بخورید. از شاه توت گرفته تا تمشک، این میوه‌ها دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد ویروسی هستند که به کنترل علائم سرماخوردگی کمک می‌کنند.

توت‌ها را به اسموتی‌ها، سالادها و موارد دیگر اضافه کنید. اگر به یک میان وعده سریع نیاز دارید، می‌توانید آن‌ها را به تنهایی یا با ماست و گرانولا میل کنید.

موز برای سرماخوردگی

موز یکی از آسان‌ترین مواد غذایی برای هضم است و زمانی که اشتهای شما به دلیل بیماری کاهش می‌یابد، یکی از معدود غذاهای جذاب باقی می‌ماند. این میوه حاوی قند فروکتان است که خواص ضد ویروسی دارد و می‌تواند ایمنی را تقویت کند.

هنگامی‌ که در طول سرماخوردگی استفراغ، اسهال و حالت تهوع را تجربه می‌کنید، خوردن موز می‌تواند به طور قابل توجهی احتمال بدتر شدن علائم را کاهش دهد. موز یکی از اجزای تشکیل‌دهنده رژیم غذایی BRAT (مخفف موز، برنج، سس سیب و نان تست) است که برای درمان خانگی اسهال استفاده می‌شود. موز مواد مغذی حیاتی بدن بیمار را تامین می‌کند و به بهبودی سریع آن کمک می‌کند.

می‌توانید موز را همانطور که هست بخورید یا آن را له کرده و با عسل و زنجبیل تازه رنده شده مخلوط کنید. همچنین می‌توانید موز یخ زده را برای درست کردن اسموتی استفاده کنید.

سخن پایانی

بسیاری از میوه‌ها مانند مرکبات، موز و آب انار می‌توانند در صورت ابتلا به سرماخوردگی مفید باشند. توجه داشته باشید که این میوه‌های خوشمزه سرماخوردگی را درمان نمی‌کنند؛ اما ممکن است به تسکین علائم آن کمک کنند. چنانچه بیماری شما با درمان‌های خانگی رو به بهبودی نرفت و علائم سرماخوردگی بدتر شد یا از بین نرفت، برای درمان سرماخوردگی پزشک مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
منبع:
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها