InsectRepellentSpray

با این 7 کربوهیدرات مفید برای لاغری، دیگر نیازی به حذف قند نیست!

امتیاز دهید
این روزها رژیم‌های مبتنی بر “حذف کربوهیدرات” در رسانه‌های اجتماعی جنجال‌های زیادی به پا کرده است و موافقان و مخالفان خود را دارد؛ اما ما قرار نیست در هیچ کدام از این دو دسته قرار بگیریم و تنها قصد داریم یک راه حل میانه در این خصوص به شما ارائه دهیم؛ چرا که همیشه تعادل، بهترین انتخاب است. کاهش وزن و لاغری راه‌های بسیار گوناگونی دارد و تنها “حذف قند” چاره کار نیست. ما در این مطلب منابع قند طبیعی و کربوهیدرات‌های مفیدی را به شما معرفی می‌کنیم که استفاده از آن‌ها در رژیم غذایی، می‌تواند به پروسه کاهش وزن شما بسیار کمک کند.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

کربوهیدرات مفید برای لاغری
Oralyte

چرا نیازی نیست کربوهیدرات را حذف کنیم؟

کربوهیدرات نیز مانند پروتئین یکی از اصلی‌ترین درشت مولکول‌های مغذی مورد نیاز بدن است که در عملکرد صحیح مکانیسم‌های مختلف بدن تاثیر گذار است؛ بنابراین حذف آن ممکن است عواقبی را برای فرد به وجود بیاورد که به مرور متوجه آن‌ها خواهد شد.

نکته کلیدی در مصرف کربوهیدرات که اغلب آن را نادیده می‌گیرند این است که باید حتما از یک منبع طبیعی و مفید تامین و به اندازه کافی و متعادل مصرف شود؛ در غیر این صورت، واضح است که اولین نشانه زیاده روی، تبدیل آن‌ها به سلول‌های چربی و افزایش وزن است. حالا اگر شروطی که پیش‌تر جهت مصرف کربوهیدرات طبیعی به آن‌ها اشاره کردیم را رعایت کنید، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

  • متابولیسم شما بهبود می‌یابد.
  • فرایند هضم شما به نحو موثرتری پیش خواهد رفت.
  • سیستم ایمنی شما عملکرد بهینه خواهد داشت.
  • موجب تقویت سلامت استخوان‌ها و مفاصل می‌شود.
  • عملکرد ماهیچه‌ها و عضلات بهبود می‌یابد.
  • پوست درخشان‌تر و جوان‌تری خواهید داشت.

کربوهیدرات مفید برای لاغری

معرفی چند کربوهیدرات مفید برای لاغری

همانطور که گفتیم، اگر منبع کربوهیدرات دریافتی، یک منبع طبیعی باشد و مقدار مصرف آن متعادل باشد، می‌تواند ضمن پروسه کاهش وزن بسیار مفید واقع شود. در این بخش تعدادی از این کربوهیدرات‌های مفید برای لاغری را به شما معرفی خواهیم کرد.

برنج سیاه

برنج سیاه از دیدگاه تغذیه‌ای، بسیار مشابه برنج قهوه‌ای است و خواص نسبتا یکسانی هم به همراه دارد. این برنج سرشار از ویتامین E و آنتوسیانین است که جزو آنتی اکسیدان‌های بسیار خوب به حساب می‌آیند. این برنج نسبت به برنج معمولی فیبر بیشتر و کالری کمتری دارد و به همین علت، گزینه خوبی برای افرادی است که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند. در ادامه می‌توانید جدول ارزش غذایی برنج سیاه را مشاهده کنید.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

به ازای هر 100 گرم برنج سیاه
کالری 356 کیلو کالری
کربوهیدرات 75.56 گرم
پروتئین 8.89 گرم
چربی 3.33 گرم

کینوا

یکی دیگر از بهترین منابع کربوهیدرات، دانه‌های کینوا هستند. کینوا یک غلات کامل به حساب می‌آید که مصرف 1 الی 2 فنجان از آن به صورت روزانه، مقدار قابل توجهی از کربوهیدرات مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌کند. علاوه بر این، کینوا حاوی مقادیر بسیار خوبی از پروتئین است که می‌توانید به صورت دقیق در جدول زیر آن را مشاهده کنید.

به ازای هر 100 گرم کینوا
کالری 367 کیلو کالری
کربوهیدرات 58.5 گرم
پروتئین 15.2 گرم
چربی 6.5 گرم

پاپ کرن

شاید دیدن پاپ کرن در این لیست کمی عجیب به نظر بیاید؛ چرا که به نظر می‌رسد پاپ کورن باید در دسته تنقلات ناسالم قرار بگیرد. جالب است بدانید که این باور به طور کلی اشتباه است. پاپ کرن از دانه‌های ذرت درست می‌شود و دانه‌های ذرت هم منابع بی نظیری از کربوهیدرات هستند.

به ازای هر 100 گرم پاپ کرن
کالری 387 کیلو کالری
کربوهیدرات 77.78 گرم
پروتئین 12.94 گرم
چربی 4.54  گرم

جو دو سر

جو دو سر یکی از منابع فوق العاده کربوهیدرات است که می‌تواند در وعده صبحانه بسیار کاربردی باشد و آن را با نام اوتمیل می‌شناسند. استفاده از این ماده به کاهش اشتها به شدت کمک می‌کند و موجب می‌شود تا شما مدت بیشتری احساس سیری کنید.

به ازای هر 100 گرم جو دو سر
کالری 372 کیلو کالری
کربوهیدرات 59 گرم
پروتئین 14 گرم
چربی 7  گرم

موز

موز یکی از میوه‌هایی است که طعم آن نیز مشخص می‌کند که منبع سیار خوبی از کربوهیدرات طبیعی است. از آنجایی که این میوه حاوی مقادیر فراوانی فیبر نیز هست، می‌تواند احساس سیری را به مدت طولانی‌تری حفظ کند. خواص موز تنها به این موارد محدود نمی‌شود و می‌تواند در زمینه‌های متفاوتی مفید واقع شود. جدول ارزش غذایی موز نیز به این صورت است:

به ازای هر یک عدد موز متوسط
کالری 112 کیلو کالری
کربوهیدرات 29 گرم
پروتئین 1 گرم
چربی 0  گرم

سیب

یکی دیگر از میوه‌های حاوی کربوهیدرات مفید، سیب است. همچنین یکی از بهترین و در دسترس‌ترین منابع فیبر نیز محسوب می‌شود. سیب یک منبع فوق العاده از پلی فنول‌ها نیز می‌باشد و بر همین اساس، گفته می‌شود که مصرف مستمر آن در جلوگیری از چاقی بسیار موثر خواهد بود.

به ازای هر یک عدد سیب متوسط
کالری 95 کیلو کالری
کربوهیدرات 25 گرم
پروتئین 1 گرم
چربی 0  گرم

آجیل‌ها و دانه‌های روغنی

یکی از تنقلات سالم و بسیار خوشمزه که طرفداران بسیار زیادی هم دارند، همین انواع آجیل‌ها هستند. دانه‌های روغنی همانطور که از نام آن‌ها پیدا است، منبع طبیعی و شگفت انگیزی از روغن‌های مفید و مقوی محسوب می‌شوند؛ اما این موضوع دلیل چندان مناسبی برای رد ادعای “آجیل‌ها منبع کربوهیدرات‌های مفید هستند” نیست. در ادامه جدول ارزش غذایی 3 مورد از بهترین و خوش طعم‌ترین این دانه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

به ازای هر 100 گرم گردو
کالری 654 کیلو کالری
کربوهیدرات 13.7 گرم
پروتئین 15.2 گرم
چربی 65 گرم

 

به ازای هر 100 گرم بادام
کالری 579 کیلو کالری
کربوهیدرات 21.55 گرم
پروتئین 21.15 گرم
چربی 49.93  گرم

 

به ازای هر 100 گرم پسته
کالری 560 کیلو کالری
کربوهیدرات 27.17 گرم
پروتئین 20.2 گرم
چربی 45.3  گرم

جمع بندی

اگر قصد و اراده کاهش وزن را داشته باشید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این نکته است که همه چیز باید بر اساس اصول و قواعدش پیش برود؛ بر همین اساس پیش از هر چیزی، ابتدا با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و بدون تحقیق و خود سرانه دست به حذف مواد مغذی اصلی مورد نیاز بدن نزنید. در این مطلب از داروخانه آنلاین مثبت سبز به معرفی منابع شگفت انگیز کربوهیدرات مفید برای لاغری پرداختیم تا بتوانید با اطمینان خاطر از آن‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط
منبع:
برچسب: تغذیه
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها