mosbatesabz

معجزه چای ماچا برای لاغری

5/5 - (2 امتیاز)
ماچا، پودر چای سبز سنتی ژاپنی، که در سراسر جهان محبوب شده است؛ برای سلامتی شما فواید زیادی دارد. در سال‌های اخیر، خواص چای ماچا برای لاغری مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله، علاوه بر نحوه عملکرد چای ماچا در کاهش وزن و چربی سوزی، به بررسی طریقه مصرف چای ماچا برای لاغری و بهترین زمان مصرف چای ماچا می‌پردازیم.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

معجزه چای ماچا برای لاغری
mosbatesabz

طریقه مصرف چای ماچا برای لاغری

  • 1-2 قاشق چایخوری پودر ماچا را در یک فنجان الک کنید تا توده‌های تشکیل‌شده از بین بروند.
  • 4-6 قاشق غذاخوری آب داغ اضافه کنید و با همزن بامبو مخلوط کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود.
  • به تدریج آب داغ بیشتری اضافه کنید تا فنجان پر شود و چای کف کند.
  • چای ماچا را به آرامی ‌میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.
  • برای جلوگیری از کالری و چربی اضافه، آن را بدون شیرین‌کننده و شیر مصرف کنید.
  • چای ماچا را قبل از تمرین یا به عنوان جایگزین نوشیدنی‌های پرکالری بنوشید تا فواید آن را برای کاهش وزن به حداکثر برسانید.

بیشتر بخوانید: 10 دمنوش لاغری برای از بین بردن چربی شکم

بهترین زمان مصرف چای ماچا

همانطور که گفته شد، بهتر است چای ماچا برای لاغری را قبل از تمرین مصرف کنید. اما شاید برای شما سوال باشد که “اگر ورزش نمی‌کنم، چه زمانی باید چای ماچا بنوشم؟”

اگر ورزش نمی‌کنید اما می‌خواهید وزن کم کنید، همچنان می‌توانید از نوشیدن چای ماچا در هر زمانی از روز لذت ببرید. با این حال، برای به حداکثر رساندن تاثیرات کاهش وزن، چای ماچا را جایگزین نوشیدنی‌های پر کالری مانند آب میوه یا قهوه‌های شیرین کنید. برای جلوگیری از اختلال در کیفیت خواب، بهتر است چای ماچا را در طی روز مصرف کرده و آن را به ۲ تا ۳ وعده در روز محدود کنید.

طریقه مصرف چای ماچا

چای ماچا برای لاغری

مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن چای ماچا متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می‌دهد که دو عامل موثر در کاهش وزن هستند. چای ماچا، این خاصیت خود را مدیون آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است. یک مطالعه نشان داد که مصرف عصاره چای سبز با محتوای کاتچین بالا مانند ماچا، منجر به افزایش قابل توجهی در مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی می‌شود.

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

علاوه بر این، چای ماچا حاوی کافئین است که متابولیسم و ​​مصرف انرژی را افزایش می‌دهد. این چای با داشتن کافئین بالا به دلیل توانایی آن در افزایش سطح انرژی شناخته شده است. یک وعده چای ماچا حاوی تقریبا 35 میلی گرم کافئین است. این مقدار، کمتر از کافئین موجود در یک فنجان قهوه است؛ اما برای افزایش ملایم انرژی کافی است.

با این حال، چای ماچا برخلاف قهوه، اسید آمینه‌ای به نام L-theanine دارد که باعث القای آرامش و کاهش استرس می‌شود. زمانی که ال تئانین با کافئین ترکیب شود، می‌تواند به بهبود تمرکز بدون افزایش اضطراب مربوط به قهوه کمک کند. چای ماچا با افزایش سطح انرژی، می‌تواند به افراد کمک کند تا فعال بمانند و کالری بیشتری بسوزانند که در طول زمان منجر به کاهش وزن بیشتر می‌شود.

چای سبز ماچا کالری کمی ‌دارد که آن را به یک نوشیدنی عالی برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، تبدیل می‌کند. یک وعده استاندارد چای ماچا حاوی تنها 3 کالری است که به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از نوشیدنی‌های شیرین دیگر است. با جایگزینی نوشیدنی‌های پرکالری با چای ماچا، شما می‌توانید کالری دریافتی روزانه خود را کاهش دهید.

چای ماچا

چای ماچا حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که خواص ضد چاقی دارد. یکی از راه‌هایی که EGCG ممکن است به کاهش وزن کمک کند، تبدیل بافت چربی سفید که انرژی را ذخیره می‌کند و به افزایش وزن منجر می‌شود، به بافت چربی قهوه‌ای است؛ که کالری می‌سوزاند و به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند. اگرچه تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات EGCG بر بافت چربی قهوه‌ای در انسان مورد نیاز است، این یافته‌ها نشان می‌دهد که نوشیدن چای ماچا ممکن است راهی طبیعی برای کاهش وزن باشد.

EGCG همچنین به کاهش اشتها کمک می‌کند. با نوشیدن چای ماچا، ممکن است بتوانید هوس خود به غذا را کاهش دهید و کالری کمتری مصرف کنید.

چای ماچا ممکن است به کاهش خستگی و درد بعد از تمرین نیز کمک کند. از این طریق، این نوشیدنی به افراد کمک می‌کند فعال بمانند و کالری بیشتری بسوزانند. کافئین موجود در چای ماچا می‌تواند به بهبود استقامت در طول تمرینات کمک کند که ورزش را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. مطالعه‌ای که در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی منتشر شد، نشان داد که ورزشکارانی که عصاره چای سبز با محتوای کاتچین بالا مانند ماچا مصرف می‌کردند، در مقایسه با گروه دارونما، آسیب عضلانی کمتری بعد از ورزش تجربه کردند.

سخن پایانی

چای ماچا به دلیل توانایی آن در افزایش متابولیسم، چربی سوزی، کاهش اشتها، بهبود سطح انرژی و ریکاوری ورزش، یک نوشیدنی کم کالری عالی برای افزودن به رژیم کاهش وزن است. با مصرف منظم چای ماچا پیش از تمرین، ممکن است بتوانید کالری دریافتی خود را کاهش دهید، فعال‌تر بمانید و راحت‌تر به اهداف کاهش وزن خود برسید.

مطالب مرتبط
برچسب: لاغریماچا
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها