Bucalfat

کرم ضد آفتاب کودک ایروکس چه ویژگی هایی دارد؟

3.5/5 - (2 امتیاز)

به دلیل اهمیت بالای مصرف ضد آفتاب در تمام سنین حتی کودکی، بحث پیرامون بهترین ضدآفتاب برای کودکان این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم پیرامون کرم ضد آفتاب کودک ایروکس به بحث بنشینیم. ضرورت مصرف ضدآفتاب در […]

کرم ضد آفتاب کودک ایروکس چه ویژگی هایی دارد؟
Heatstroke

به دلیل اهمیت بالای مصرف ضد آفتاب در تمام سنین حتی کودکی، بحث پیرامون بهترین ضدآفتاب برای کودکان این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم پیرامون کرم ضد آفتاب کودک ایروکس به بحث بنشینیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ضرورت مصرف ضدآفتاب در کودکان چقدر است؟

قرار گرفتن در برابر نور خورشید برای کودکان دارای مزایا و معایبی است که به طول زمان، دفعات مواجه، شدت نور، حساسیت و نوع پوست آن‌ها بستگی دارد. مواجه ملایم بدن کودک با نور خورشید دارای تأثیرات مثبت نظیر تولید ویتامین D است که سبب افزایش جذب کلسیم در سیستم گوارشی می‌شود و از این رو نقش مهمی در رشد، استخوان بندی و رویش دندان‌ها ایفا می‌کند و از بروز بیماری راشیتیسم (نرمی استخوان) به خصوص در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، پیشگیری می‌کند.

کرم ضد آفتاب کودک ایروکس چه ویژگی هایی دارد؟

فواید نور خورشید

نور خورشید می‌تواند باعث رشد و محکم شدن استخوان‌های کودک شما شود و از طریق نور آفتاب ویتامین D لازم را جذب کند، اما دقت داشته باشید بهترین زمان برای استفاده از نور آفتاب ابتدای صبح و در زمان طلوع آفتاب است و در ساعت ظهر مخصوصاً در تابستان که شدت نور آفتاب زیاد می‌شود و امکان ضرر رساندن به پوست فرزند شما را زیاد می‌کند و این امکان وجود دارد که آسیب‌های حاصل از تابش نور مستقیم آفتاب در پوست باقی بماند و در سنین بالاتر و در هنگام بلوغ و بزرگ‌سالی، ضررهای خود را به روی پوست فرزند شما نشان بدهد. ضمناً نوزادان زیر ۶ ماه نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب ندارند.

اما بعد از ۶ ماهگی به بعد مادران می‌توانند از کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان استفاده کنند. بهتر است در اطفال زیر ۶ ماه به جای استفاده از هر نوع ضد آفتاب از پوشش مناسب در برابر آفتاب استفاده کرد و ضد آفتاب تنها در موارد ضروری و با دستور پزشک بکار رود.

در کودکان ۶ ماه تا ۶ سال بهتر است ضد آفتاب‌های فیزیکال (فاقد جاذب‌های شیمیایی) بکار رود. با توجه به ضریب امنیت بالای این محصول برای استفاده خانم‌ها در طول دوران بارداری و پوست‌های حساس نیز پیشنهاد می‌شود.

با این حال محافظت از پوست کودکان در مقابل اثرات مضر قرار گرفتن در برابر نور خورشید در طول روز بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ از اهمیت زیادی برخوردار است، در حالی که متأسفانه بسیاری از والدین از ضد آفتاب مناسب برای کودکان خود استفاده نمی‌کنند. گفته شده است ۸۰% پرتوهای UV زیانباری که هر فرد در تمام طول عمر دریافت می‌کند تا سن ۱۸ سالگی است.

کرم ضد آفتاب کودک ایروکس چه ویژگی هایی دارد؟

کرم ضد آفتاب کودک ایروکس برای محافظت پوست‌های نازک و حساس کودکان بالای ۶ ماه در مقابل پرتو نور خورشید طراحی و فرموله شده است. در این محصول با افزایش بهره بری ترکیبات ضد آفتاب سبب افزایش SPF و محافظت در مقابل طیف وسیعی از پرتوهای نور خورشید می‌شود.

در فرمولاسیون منحصر به فرد ضد آفتاب کودک ایروکس از بازتابنده‌های فیزیکال تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید نانوفاین در کنار کره‌های پراکنده کننده پرتوهای UV برای افزایش SPF تا حد مطلوب برای محافظت در مقابل طیف وسیعی از پرتوهای زیان‌بار نور خورشید استفاده شده است.

ضد آفتاب‌های فیزیکی با ایجاد یک سد با بهره گیری از بازتابنده‌های معدنی نظیر تیتانیوم و روی، از پوست کودک در مقابل نور خورشید محافظت کرده و فاقد جذب سیستمیک هستند و بلافاصله پس از استفاده محافظت خود را انجام می‌دهند، در حالی که ضد آفتاب‌های حاوی جاذب‌های شیمیایی علاوه بر خطر سیستمیک، حداقل به ۳۰ دقیقه وقت برای انجام محافظت از پوست نیازمند هستند. فیزیکی یا شیمیایی بودن ضد آفتاب یکی از مواردی است که روی قیمت ضد آفتاب موثر است.

کرم ضد آفتاب کودک ایروکس چه ویژگی هایی دارد؟

ترکیبات کرم ضد آفتاب کودک ایروکس

با بررسی محتویات کرم ضد آفتاب کودک ایروکس می‌توان به فواید و میزان اثرگذاری این محصول پی برد.

روغن آووکادو

روغن آووکادو دارای ویتامین‌های مختلف مثل  A، H، C، E و عناصر معدنی چون پتاسیم و فسفر است. قدرت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی داشته، به آسانی در پوست نفوذ می‌کند، در کاهش لک‌های پیری و التیام آفتاب سوختگی و زخم مؤثر است، بهترین ماسک جهت رفع چین و چروک صورت و جلوگیری از پیدایش آن است و خشکی و خارش ناشی از پسوریازیس را از بین می‌برد.

درمولن

ترکیبی تجاری کرم ضد آفتاب کودک ایروکس حاوی اسکوالن، فیتوسترول، کاروتن، ویتامین‌های E، D،K، تری گلیسیرید و اسیدهای چرب است که اثرات نرم کننده و مرطوب کننده بسیار قوی دارد و از بخش غیر صابونی روغن زیتون استخراج می‌شود.

ترکیب اصلی آن اسکوالن است و علاوه بر اثرات با تنظیم رطوبت و چربی شادابی و طراوت پوست را حفظ و موجب افزایش قدرت کشسانی آن می‌شود. همچنین خواص ضد آفتاب داشته و در تسکین و بهبود آفتاب سوختگی نیز مؤثر است.

کره های تو خالی پلیمر

کره‌های تو خالی پلیمری به عنوان پخش کننده اشعه UV در این فرآورده عمل کرده و با تفرق نور در سطح پوست علاوه بر کاهش نور عبوری، احتمال برخورد آن را با فیلترهای فیزیکی و در نتیجه بازتاب از سطح پوست، افزایش می‌دهند.

این موضوع سبب می‌شود با غلظت کمتری از فیلترها، SPF بالاتری از فرآورده انتظار داشت و ایمنی محصول نیز به شدت بالا می‌رود، به‌طوری که حتی خانم‌های باردار نیز می‌توانند از این محصول به راحتی استفاده نمایند.

روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم موجود در کرم ضد آفتاب کودک ایروکس ترکیبی سرشار از ویتامین‌های A، E، C و گروه B است که همراه با بتا استرول‌ها، اسیدهای چرب ضروری و استرول‌های غیر صابونی موجب نرمی، شادابی و حفظ سلامت پوست شده، به روند بازسازی و تغذیه سلول کمک شایانی می‌نماید. همچنین موجب تسریع بهبود زخم‌ها و سوختگی شده و در از بین بردن خارش و سوزش پوست‌های ترک خورده و خشک، به خصوص اگزما مؤثر بوده، در پوست‌های آفتاب سوخته و تاول زده جریان خون را بهبود بخشیده، به بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند.

کرم ضد آفتاب کودک ایروکس چه ویژگی هایی دارد؟

عصاره بابونه

مهم‌ترین گیاه ضد التهاب شناخته شده که اثرات ضد التهاب آن را بیشتر به بیزابولول نسبت می‌دهند. این ماده آنتی باکتریال و ضد قارچ بوده و برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است و در ادرار سوختگی، آفتاب سوختگی و زخم‌ها اثر فوق‌العاده‌ای در التیام پوست دارد.

فیلترهای فیزیکال موجود در کرم ضد آفتاب کودک ایروکس

ضد آفتاب‌های فیزیکال با بازتاب پرتوها معمولا واکنش‌های آلرژیک و حساسیت زا در پوست ایجاد نمی‌کنند. کودکان و افرادی که دارای پوست حساس‌تری هستند، این نوع ضد آفتاب‌ها را بهتر تحمل می‌کنند. دی اکسید تیتانیوم و زینک اکساید بهترین انتخاب در ضد آفتاب‌های فیزیکال هستند.

در این فرآورده سطح ذرات اولترا فاین TIO2 و ZnO با میانگین قطر بین ۱۰۰-۲۰۰ نانومتر با دایمتیکون/ سیکلوپنتاسیلوکسان کو پلیمر پوشیده شده است که سبب می‌شود علاوه بر اینکه به دلیل قطر کمتر ۲۰۰ نانومتر از روی پوست کاملا جذب می‌شوند، پایداری و ضریب امنیت بالاتر، SPF بالاتر و ویسکوزیته کمتری داشته باشند که به تسهیل پخش پذیری آن روی پوست کمک شایانی می‌کند.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رزیتا فرمهینی
رزیتا فرمهینی

خسته نباشید. من یک کودک 2 ساله دارم. کرم ضد آفتاب را فقط باید زیر نور خورشید استفاده کرد؟ یعنی وقتی بارون میاد دیگه لازم نیست براش ضد آفتاب بزنم؟

فاطمه
فاطمه

ممنون از اطلاعاتی که در اختیار گذاشتید.

فائزه
فائزه

سلام خسته نباشید
من شنیدم میگن چون بچه ها پوستشون حساسه تو خونه هم بخاطر نور چراغ یا صفحه تلویزیون باید از ضد افتاب استفاده کرد. این حرف درسته ؟

محیا
محیا

ممنون از مقاله ی خوبتون من واقعا شک داشتم برا دخترم ضد آفتاب بخرم یا نه چون فکر می کردم ضررش بیشتره، اما الان تصمیم گرفتم حتما براش ضد آفتاب بخرم