InsectRepellentSpray

بهترین سن بارداری در خانم ها چه زمانی است؟

امتیاز دهید

بهترین سن بارداری در خانم ها با وجود بالا رفتن سن ازدواج در سال های اخیر، همان بازه ده ساله 20 تا 30 سالگی بیان می شود. افزایش احتمال بارداری های خارج از رحمی، افزایش احتمال سقط و ناباروری عوامل نگران کننده ای است که بالا رفتن سن ازدواج در پی دارد. بهترین سن بارداری […]

بهترین سن بارداری در خانم ها چه زمانی است؟
Oralyte

بهترین سن بارداری در خانم ها با وجود بالا رفتن سن ازدواج در سال های اخیر، همان بازه ده ساله 20 تا 30 سالگی بیان می شود. افزایش احتمال بارداری های خارج از رحمی، افزایش احتمال سقط و ناباروری عوامل نگران کننده ای است که بالا رفتن سن ازدواج در پی دارد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

بهترین سن بارداری

گفتنی است سن خانم ها تاثیر فوق العاده زیادی بر میزان و کیفیت هورمون های آنان دارد. این درحالی است که در سنین کمتر از 20 سال بارداری می تواند ریسک های خاص خود را نیز در بر داشته باشد.

همه دختران هنگام تولد، حدود یک میلیون تخمک در بدن دارند و در سال های باروری تعداد تخمک ها حدود 300 عدد است. با افزایش سن، سن تخمدان ها هم نیز افزایش یافته و تخمک ها نیز کیفیت ابتدایی را نخواهند داشت.

بارداری کمتر از 18 سال ممنوع

بارداری در سنین زیر 18 سال در اکثر مواقع همراه با خطراتی از جمله کاهش رشد داخل رحمی جنین، افزایش احتمال فشار خون بارداری و پرکلامسی باشد. همچنین بی تجربگی یک خانم 18 ساله می تواند به وی و فرزندش در مراحل رشد آسیب جدی وارد نماید.

بهترین سن بارداری در خانم ها چه زمانی است؟

عوارض بارداری در سنین بالای 35 سال

احتمال سقط جنین زنان 40 ساله، سه برابر زنان 20 ساله است و شانس داشتن فرزند مبتلا به سندرم داون در 20 سالگی، یک در هر 1295 تولد است، اما این تعداد در زنان 30 ساله، به یک در هر 759 تولد می رسد.

در 35 سالگی احتمال ناباروری بیشتر شده و خطر بروز ناهنجاری های ژنتیکی هم نگران کننده می شود؛ بنابراین بسیاری از پزشکان انجام‌ آزمون هایی مانند آمنیوسنتز، بررسی ویلوس کوریونی و دیگر آزمون های غربالگری جنینی را توصیه می کنند.

همچنین گفتنی است یک خانم 35 ساله بیشتر از یک زن جوان دچار بارداری خارج از رحم می شود و احتمال سزارین برای زنان بالای 35 سال نیز بیشتر می باشد.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها