InsectRepellentSpray

آب قند دادن به نوزاد ممنوع

2/5 - (1 امتیاز)

شاید خیلی از افراد بخصوص مادران قدیمی تر، آب قند دادن به نوزاد رو چاره ای برای رفع دل درد کودک بدونن، در حالی که پزشکان عقیده دارن، آب قند دادن به نوزاد ممنوع است و نباید تحت هیچ شرایطی این کار رو کرد. با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز […]

آب قند دادن به نوزاد ممنوع
Oralyte

شاید خیلی از افراد بخصوص مادران قدیمی تر، آب قند دادن به نوزاد رو چاره ای برای رفع دل درد کودک بدونن، در حالی که پزشکان عقیده دارن، آب قند دادن به نوزاد ممنوع است و نباید تحت هیچ شرایطی این کار رو کرد. با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

پزشکان بر این باورن که دادن آب قند به نوزادان اونها رو با عواقب و مشکلات زيادی مواجه می کنه و زمينه نفخ شديد و افزايش قند خون اونها رو فراهم می کنه. همچنین مصرف آب قند موجب می شه نوزاد به تغذيه با شيشه عادت کنه و دیگه تمايلی به تغذيه با شير مادر نداشته باشه و شیرینی آب قند مانع از خوردن شیر هم بشه.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ناتوانی برقراری ارتباط نوزاد با سینه مادر

در روزهای اولیه تولد نوزاد، خیلی از نوزادان نمی تونن به خوبی با شینه مادر ارتباط برقرار کنن و مادران نگران گرسنگی نوزادشون، خودسرانه به کودک آب قند می دن؛ در صورتی که حتما باید کودک زیر نظر پزشک قرار بگیره و در صورت لزوم به نوزاد سرم دکستروز به داده می شه که وابستگي به شيشه رو هم براشون به وجود نمیاره و انتخاب بهتری هم به حساب میاد.

علاوه بر این موارد، با توجه به اینکه مکیدن نوزاد، شير مادر رو زیاد می کنه، مصرف آب قند با شيشه ميزان ترشح شير رو به حداقل می رسونه و مادر نمی تونه شيردهی موفقی داشته باشه.

آب قند دادن به نوزاد ممنوع

تغییر ذائقه کودک

از یاد نبرید که مواد غذایی با طعم شیرین، باعث تغییر ذائقه غذایی بچه ها می شه و در بزرگسالی اونها رو با معضلی چون چاقی و… رو به رو می کنه، به همین دلیل مادرانی که به تازگی شروع به دادن غذای کمکی به نوزادان خودشون کردن، باید از دادن شیرینی جات تا حد امکان پرهیز کنن.

پزشکان معتقدن که آب قند دادن به نوزاد حتی در مواقع دل درد و دل پیچه نوزاد هم توجیه ای نداره، چراکه معده نوزاد رو عادت به مواد غذایی شیرین می کنه.

نتایج تحقیقات نشون می ده، کودکان یک تا سه سال به طور طبیعی باید مواد لبنی رو بدون هیچ چاشنی مصرف کنن و والدین باید مایعات به ویژه آب و میوه ها رو با حداقلی ترین میزان شکر و افزودنی مصرف کنن.

دقت کنید که اگه برای مدت زیادی به کودک آب قند بدین شاید چهره کودک شما اصطلاحا تپل بشه، اما این چاقی ظاهری نه تنها دلیل سلامت نوزاد نیست بلکه نشون دهنده سوتغذیه داره.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مادر و کودک
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها