Bucalfat

تفاوت روزاسه با آکنه چیست؟

امتیاز دهید

یکی از مسائل مهم و پر ابهام در حوزه مشکلات پوست و مو بحث تفاوت روزاسه با آکنه است که شاید برای خیلی از افراد پیش اومده باشه، با ما در مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز با پاسخ به این پرسش همراه باشید.. از تفاوت روزاسه با آکنه چه می دانید؟ متأسفانه فهمیدن دلیل این […]

تفاوت روزاسه با آکنه چیست؟
Heatstroke

یکی از مسائل مهم و پر ابهام در حوزه مشکلات پوست و مو بحث تفاوت روزاسه با آکنه است که شاید برای خیلی از افراد پیش اومده باشه، با ما در مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز با پاسخ به این پرسش همراه باشید..

آنچه در این مقاله می خوانیم

از تفاوت روزاسه با آکنه چه می دانید؟

متأسفانه فهمیدن دلیل این اکثر مشکلات پوستی بدون مشورت با پزشک امکان نداره، چون برای ما خیلی از این مشکلات شبیه هم به نظر می رسن. تفاوت روزاسه با آکنه از همین بیماری های پوستی هستن که به راحتی ما رو به اشتباه میندازن.

نکته مهم اینجاست که اگه روزاسه با آکنه اشتباه گرفته شه و درمان های مربوط به آکنه روی صورت مبتلا به روزاسه انجام بشه، مشکل به شدت حادتر و بر عکس این حالت هم، همین طور خواهد بود!

ابتدا با تعریفی از آکنه که پیش تر هم درباره علل جوش و آکنه صورت گفته بودیم، شروع می کنیم…

آکنه یا جوش، تقریبا شایع ترین بیماری پوستیه؛ صورت زمانی جوش می زنه که منافذ پوست با چربی ای که خود پوست ترشح می کنه مسدود شده باشه؛ در حقیقت آکنه التهاب غدد چربی پوسته. این غدد نوعی ماده چرب به نام “سبیوم” ترشح می کنن. وقتی که سبیوم بیرون می زنه، پوست دچار عفونت شده و آکنه به وجود میاد؛ اگه منافذ پوست خیلی بسته شده و عمیق باشن، باکتری ها وارد پوست شده و باعث التهاب پوست می شن و زمانی هم که جوش ها زیاد بشن، پوست متورم و قرمز می شه.

تفاوت روزاسه با آکنه چیست؟

در آکنه پوست صورت جوش های سر سیاه یا سر سفید و پر از چرک می زنه، در حالی که در روزاسه سطح پوست قرمز می شه یا لکه های قرمز و متورم روی اون ایجاد می شه.

و اما روزاسه چیست؟

همون طوری که گفته شد، در بیماری روزاسه سطح پوست قرمز می شه، اما این تنها علامت نیست، بلکه به دلیل تجمع مویرگ های خونی زیر پوست این مشکل ایجاد شده و باعث قرمزی و تورم پوست می شه. علامت شایع روزاسه قرمزی روی گونه ها و بینیه.

اگه این بیماری درمان نشه بدتر می شه و تجمع مویرگ ها و قسمت های متورم و قرمز روی پوست به خوبی دیده می شه. در موارد شدیدتر، بینی و قسمت های مختلف صورت هم دچار آسیب دیدگی می شن و از شکل افتاده و متورم می شن. گاهی اوقات روزاسه تا دور چشم هم پخش می شه و اگه به سرعت درمان نشه آسیب زیادی به پوست می زنه.تفاوت روزاسه با آکنه چیست؟

اکثر افرادی که به روزاسه مبتلا می شن، سابقه سرخ شدن و یا گرگرفتگی های مکرر دارن، قرمزی صورت اغلب از اولین نشانه های این اختلاله. رگ های خونی کوچک قابل مشاهده در زیر پوست هم توی خیلی از مبتلایان به روزاسه بروز می کنه.

باقی تفاوت ها

  • آکنه بیشتر در سنین نوجوانی و جوانی رخ می ده، اما عموما روزاسه در افراد بالای 30 سال پدید میاد.
  • روزاسه ممکنه به چشم ها آسیب زده و باعث تورم بینی هم بشه!

نکته مهم

در صورت ابتلا به آکنه و روزاسه هرگز صورتتون رو نخارونید. خاروندن فقط هر دو مورد رو بدتر می کنه و جای زخم ها و فرو رفتگی ها رو روی صورت باقی میذاره و همچنین عفونت ناشی از هر دو صورت رو متورم و دردناک می کنه.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها