Bucalfat

بررسی سوالات رایج درباره آکنه

5/5 - (1 امتیاز)

آکنه یک معضل ناراحت کنده برای هر کسی در هر سنی به شمار می ره و می تونه ذهن افراد رو به خودش مشغول کنه، پس در ادامه، سوالات رایج درباره آکنه رو بیشتر بررسی خواهیم کرد. پاسخگویی به سوالات رایج درباره آکنه  در واقع ریشه آکنه در بزرگسالی ناشی از همان ترشح روغن اضافی […]

سوالات رایج درباره آکنه
Heatstroke

آکنه یک معضل ناراحت کنده برای هر کسی در هر سنی به شمار می ره و می تونه ذهن افراد رو به خودش مشغول کنه، پس در ادامه، سوالات رایج درباره آکنه رو بیشتر بررسی خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

پاسخگویی به سوالات رایج درباره آکنه 

در واقع ریشه آکنه در بزرگسالی ناشی از همان ترشح روغن اضافی پوست و باکتری ها می باشد که در دوره نوجوانی و بلوغ وجود داره.

در سنین بالاتر یه تغییرات هورمونی که به خاطر بارداری و یا قاعدگی بوجود می یان دلیلی بر ترشح روغن اضافی هستند. آکنه و جوش کاملا وابسته به ژنتیکه، به طوریکه افرادی که سابقه خانوادگی دارند حتی در سنین 40 سالگی و بیشتر هم ممکنه جوش بزنند.

با وجود شستشوی فراوان همچنان جوش های سر سیاه دارم! چرا؟

قبل از هر چیز باید بدونید که شستشوی زیادی سبب از بین رفتن جوش های سرسیاه و آکنه نمی شه. زمانیکه دهانه خروجی غدد چربی ساز پوست مسدود بشه جوش سرسیاه بوجود می یاد.

در این شرایط روزانه دو مرتبه پوست خود را بعد از عرق کردن با یک پاک کننده ملایم و آب ولرم نه داغ بشویید و هرگز از لایه بردارهای قوی که نیاز به مالیدن دارند، استفاده نکنید.

قرص های ضد بارداری درمان کننده و یا ایجاد کننده آکنه هستند؟

گاهی اوقات این قرص ها به درمان آکنه کمک می کنند، به طوریکه هورمون های موجود در اونها، هورمون های آندروژن را متوقف می کنن. اما با این وجود گاهی اوقات هم آکنه را بدتر می کنن. پس در کنار مصرف این قرص ها به دنبال سایر روش های درمان هم باشید.

از دیگر سوالات رایج درباره آکنه اینه که آیا آرایش کردن می تونه دلیلی برای جوش باشه؟

بله می تونه، در حقیقت هر چیزی که بر روی پوست مالیده بشه می تونه سبب مسدود شدن منافذ و بروز جوش بشه. بنابراین برای پوست های مستعد آکنه از لوازم آرایشی فاقد روغن که شامل غیر کمدوژنیک می باشند، استفاده نمایید، و البته به جای کرم های پوشاننده آرایشی پودر پنکیک را جایگزین کنید و متخصصین مصرف دی متیکون ها و سیکلمتیکون ها رو توصیه می کنند.

مشاغل استرس زا می تونن دلیلی بر وجود جوش باشند؟

در حقیقت استرس علت اصلی آکنه نیست. اما اغلب جوش ها در شرایط استرسی ممکنه بیشتر شوند. اما اگر تحت درمان های موثر برای آکنه قرار بگیرید از میزان جوش های شما هم کاسته خواهد شد، و از طرف دیگر کمک به درمان استرس با استفاده از مدیتیشن و دیگر تمرینات تنفس عمیق کمک به کاهش استرس و در نتیجه کاهش آکنه نیز می کنه.

ارتباط بین آکنه و شکلات از دیگر موارد موضوع بررسی سوالات رایج درباره آکنه

هنوز هیچ گونه گواه علمی مبنی بر خوردن شکلات، قندها و غذاهای چرب بر بروز آکنه وجود نداره. اما به نظر می رسه یه سری غذاهای خاص سبب شیوع بیشتر جوش ها می شن و از اونها باید اجتناب نمود، و البته این غذاهای قندی و چرب سبب بروز دیابت و بیماری های قلبی هم می شوند.

آکنه عمیق کیستی چیست؟

این مدل جوش کیستی بسیار دردناک و متاسفانه گاهی اوقات درمان ناپذیره. آکنه کیستی از مسدود شدن فولیکول ها در زیر عمق پوست بوجود می یان که با درمان های آنتی بیوتیکی، کورتیکواستروئیدهای تزریقی و یا کرم های موضعی رتینوئیدی و سایر محصولات ضد جوش نیز برای مدت کوتاهی قابل درمان هستند. سعی کنید در این شرایط هرگز جوش ها رو دستکاری نکنید و اونها رو نترکونید.

آیا جوش ها با کم خونی ارتباط دارند؟

به طور علمی ارتباطی بین کمی خونی و آهن پایین با بروز جوش ثابت نشده و مطالعات محدودی در این رابطه وجود داره. با این حال دانشمندان معتقدند کم خونی دلیل اصلی بروز آکنه نیست در مقابل مصرف بیش از اندازه زینک در درمان های آکنه موجب بروز کم خونی در افراد می گردد. اما یه سری مطالعه محدود وجود داره که نشون می ده زینک برای درمان آکنه اثرگذاره.

آیا آکنه برای همیشه با من خواهد بود؟

به نظر می رسه آکنه با گذشت زمان و افزایش سن از بین خواهد رفت و حدودا در برخی از افراد بعد از 44 سالگی و در برخی خانم ها بعد از یائسگی از بین خواهد رفت. اما خوشبختانه درمان های زیادی وجود داره که در عرض 4 تا 12 هفته و در برخی موارد کمی بیشتر می تونه از میزان جوش های شما کم کنه.

آیا جوش و آکنه واگیردار است؟

خیر، آکنه بیماری عفونی نیست بلکه توسط تداخل بین باکتری های نرمال پوست و پوست چرب غیرعادی تظاهر می کنه!

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها