mosbatesabz

روغن زیتون ضد التهاب طبیعی

امتیاز دهید

آیا روغن زیتون ضد التهاب طبیعی است؟ روغن زیتون دارای ارزش غذایی فوق العاده ای است که بیش از 36 ترکیب فنولیک دارد که در این میون یکی از ترکیبات منحصر به فرد اون که دارای اثرات مفیدی است، الئوکانتال نام دارد که دارای مزایای طبیعی ضد التهابی است. روغن زیتون باعث کاهش التهاب آرتروز […]

روغن زیتون ضد التهاب طبیعی
Oralyte

آیا روغن زیتون ضد التهاب طبیعی است؟ روغن زیتون دارای ارزش غذایی فوق العاده ای است که بیش از 36 ترکیب فنولیک دارد که در این میون یکی از ترکیبات منحصر به فرد اون که دارای اثرات مفیدی است، الئوکانتال نام دارد که دارای مزایای طبیعی ضد التهابی است.

آنچه در این مقاله می خوانیم

روغن زیتون باعث کاهش التهاب آرتروز می شود

مطالعات نشون داده؛ روغن زیتون فوق بکر دارای یک ماده به نام الئوکانتال است که مانع از تولید آنزیم های COX1 و COX2 پرولاپلاسمی می شود، دقیقا همون کاری که ایبوپروفن در بدن می کند.

از کجا بفهمیم که روغن زیتون بکر بوده و دارای الئوکانتال است

با مزه مزه کردن روغن زیتون بکر بایستی دچار احساس سوزش و گزش مانندی در انتهای گلوی خود شوید، که هر چه شدت این گزش بیشتر باشه، روغن زیتون شما از این ماده مقادیر بیشتری داره.

یک مطالعه در سال 2015 به طور خاص به مزایای ضد التهابی الئوکانتال پرداخت و ثابت شد این ماده با مهار آنزیم های مذکور، التهاب و افزایش حساسیت به درد را کاهش می دهد و نه فقط در التهاب های مزمن بلکه در فرایندهای التهابی حاد تاثیر قابل توجهی دارد.

فراتر از خواص ضد التهابی

روغن زیتون فوق بکر دارای مزایایی بیش از ضد التهابی است و مطالعات نشون داده که این روغن برای سلامت قلب، بیماری های استخوانی و بیماری های عصبی مانند مغز، ستون فقرات، عضلات و اعصاب نیز تاثیرگذار است. یک ترکیب به نام هیدروکسی تیروزول در روغن زیتون وجود داره که مستقیما از سیستم عصبی محافظت می کنه. ترکیبی دیگر به نام پلی فنول مشخصا سلامت قلب را اتقا می ده و اگر روغن زیتون و با ویتامین دی ترکیب کنیم، برای افرادیکه مشکلات استخوانی دارند بسیار کارآمد و درمانگر است.

دریافت مزایای کامل از روغن زیتون فوق بکر

محققین معتقدند اگر حدود سه تا یک سوم قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر مصرف کنید برابر است با 200 میلی گرم قرص ایبوپروفن. این در حالی است  که این قرص برای کنترل درد و التهاب در مقیاس گسترده ای مصرف می شه و اگر بیش از 10 روز مداوم مصرف شود عوارض جانی جدی رو بهمراه خواهد داشت. در صورت مشورت با پزشک می تویند روغن زیتون رو جایگزین مصرف این قرص ها کنید.

دقت داشته باشید مصرف سه تا یک دوم قاشق غذاخوری روغن زیتون در حدود 400 کالری داره، بنابراین ضمن مصرف آن حواستون به سایر کالری های دریافتی باشه تا دچار اضافه وزن نشوید.

نکته قابل ملاحظه شرایط نگهداری، که مناسب است روغن را به درجه حرارات بالا حدود 410 درجه نرسونید، زیرا بسیاری از ترکیبات مفید و مغذی آن از بین خواهند رفت. اگر قصد طبخ سبزیجات را دارید درجه حرارت 300 مناسبه و اگر قصد سرخ کردن مواد غذایی دارید درجه حرارت 340 توصیه می شه و برای تهیه سالادها و نان تست هم، همون روغن زیتونی که با درجه حرارت اتاق سازگار شده، مناسبه!

برای حفظ خواص و مزایای سلامتی روغن زیتون سعی کنید از ظروف تیره خریداری کرده و در منزل در یخچال یا در محیط خنک و تاریک نگهداری کنید. از قرار دادن روغن زیتون در کنار بخاری خودداری نمایید تا بتوانید از تمام مزایای روغن زیتون ضد التهاب طبیعی بهره مند شوید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها