Bucalfat

بررسی 7 عامل ایجاد کننده درد مچ دست

امتیاز دهید

درد مچ دست اغلب به دلیل دررفتگی‎ها و شکستگی های ناشی از صدمات است. اما درد مچ دست می‎تواند از مشکلات دراز مدت مانند استرس زیاد، آرتریت و سندرم تونل کارپس هم ایجاد شود. از آنجایی که بسیاری از عوامل می‌تواند به درد مچ دست منجر شود، تشخیص علت دقیق می تواند دشوار باشد، اما […]

ایجاد کننده درد مچ دست
Heatstroke

درد مچ دست اغلب به دلیل دررفتگی‎ها و شکستگی های ناشی از صدمات است. اما درد مچ دست می‎تواند از مشکلات دراز مدت مانند استرس زیاد، آرتریت و سندرم تونل کارپس هم ایجاد شود. از آنجایی که بسیاری از عوامل می‌تواند به درد مچ دست منجر شود، تشخیص علت دقیق می تواند دشوار باشد، اما تشخیص دقیق برای درمان مناسب و بهبودی ضروری است. با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

علائم درد در مچ دست ها را بشناسیم

درد مچ دست بسته به علت ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، درد استئوآرتریت اغلب به عنوان یک درد ناپایدار توصیف می شود، در حالی که سندرم تونل کارپال معمولا باعث احساس پین و سوزن یا احساس سوزن شدن، به ویژه در شب می شود. محل دقیق درد مچ دست شما همچنین سرنخ هایی از آنچه در پشت علائم شما است را نشان می دهد.

چه وقت برای دیدن یک دکتر مناسب است؟

اگر درد و تورم بیش از چند روز ادامه یابد، به پزشک خود مراجعه کنید. تشخیص و درمان با تاخیر می‌تواند منجر به بهبودی ضعیف، کاهش میزان حرکت و ناتوانی دراز مدت شود.

آرتریت

درد مچ دست می‎تواند از علائم شایع آرتریت باشد. مچ دست از بسیاری از مفاصل کوچک تشکیل شده است و التهاب در این مناطق می‌تواند نشانه‌ای از آرتریت باشد. آرتروز با از بین بردن غضروف‎های شما باعث می‎شود که استخوان‎ها در برابر یکدیگر قرار بگیرند. علائم و نشانه‎های دیگری از آرتریت مچ دست عبارتند از:

  • سفتی
  • ضعف
  • ورم
  • محدود شدن دامنه حرکت

چهار نوع از آرتریت وجود دارد که می‎تواند روی مچ دست تأثیر بگذارد:

  1. استئوآرتریت (OA): زمانی رخ می‎دهد که غضروف به طور طبیعی از بین می‎رود.
  2. آرتریت روماتوئید (RA): یک بیماری خودایمنی است که در آن بدن به بافت‎های خود حمله می‎کند.
  3. آرتروز پسوریازیس: نوعی بیماری پوست التهابی و بیماری مفصلی است.
  4. آرتروز (PA): پس از آسیب به مچ دست اتفاق می افتد.

ایجاد کننده درد مچ دستافراد مبتلا به آرتریت احتمالا آرتریت در مچ دست خود را هم دارند. با گذشت زمان، آرتریت ممکن است باعث پیچیدن مچ دست یا انجام فعالیت‎های روزمره شود.

آرتریت چه احساسی دارد؟

همه افراد مبتلا به آرتریت علائم مشابهی دارند. توسعه علائم بستگی به نوع آرتریت و وضعیت شدید آن دارد. آرتریت تمایل دارد سفتی طولانی مدت، تورم و قرمزی مفاصل را ایجاد کند. افراد مبتلا به آرتریت همچنین ممکن است خستگی، ناراحتی عمومی و عدم اشتها را احساس کنند.

علائم خفیف

با علائم خفیف، ممکن است دشوار باشد که دقیقا بتوانید درد مچ دست را برای پزشک خود توضیح دهید. شما ممکن است درد را به عنوان یک احساس غیر معمول در مچ دست خود توصیف کنید. شما همچنین ممکن است احساس درد یا تحریک در مچ دست خود را در مواقع زیر بیشتر احساس کنید:

  • هنگام باز کردن دستگیره در
  • گرفتن یک راکت تنیس یا راکت گلف
  • گرفتن موس یا خودکار برای طولانی مدت

افراد مبتلا به آرتریت خفیف همچنین گزارش می‌دهند که در مچ دست خود در صبح‎ها احساس سفتی می کنند. با استراحت، ممکن است روز بعد بهتر شوند، اما ممکن است روز بعد نیز دوباره درد به سراغشان بیاید. فعالیت شدید همچنین می تواند درد را برای چندین روز یا چند هفته به وجود آورد.

در حد متوسط

با آرتریت متوسط ​​در مچ دست شما احتمال دارد به دکتر خود بگویید که شما پایین گرفتگی در همه زمان ها را احساس می‎کنید. جنبش ممکن است کمی محدود شود و کارهای روزانه نیز ممکن است پیچیده به نظر آیند. حتی وقتی احساس آرامش می کنید احساس درد می کنید. احساس تورم هم گاهی ممکن است رخ دهد.

آرتریت شدید

اگر تقریبا در هر فعالیتی مچ دست شما درد کند، ممکن است آرتریت شدید داشته باشید. برای موارد شدید و مزمن، شما هنوز هم می‎توانید در معرض انعطاف پذیری قرار بگیرید، اما درد به طور معمول ثابت است، حتی در حالت استراحت.

شما همچنین کاهش محدوده حرکت را تجربه خواهید کرد و یک تغییر شکل فیزیکی مانند تورم، ممکن است بیشتر به خاطر آسیب رسیدن به بافت‌هایتان باشد. شما حتی نمی‎توانید دکتر خود را در طول امتحان خود به مچ دست خود ببندید.

علائم درد مچ دستآرتریت شدید می تواند به نقطه ای رسیده باشد که شما به داروهای تجویزی نیاز داشته باشید. درد همچنین می‌تواند موجب اضطراب و افسردگی شود و تمرکز روی موارد دیگر روزمره را دشوار کند.

صدمه ناگهانی

اغلب آسیب‌های مچ زمانی رخ می دهد که شما بر روی دست خود بیفتید. این موضوع باعث رگ به رگ شدن و حتی شکستگی می‌شود. اگر استخوان مچ شکسته باشد، تغییر شکل مفاصل و ناتوانی در حرکت مچ از علائم آن است.

سندروم کانال کارپال

سندرم تونل کارپال یا نشانگان تونل مچ دست به علت تحت فشار قرار گرفتن عصب مدیان در ناحیه مچ دست ایجاد می شود. این بیماری می‌تواند موجب درد مچ دست شود. با این حال علامت اصلی سندورم کانال کارپ معمولا احساس گزگز یا بی حسی در انگشتان دست است.

سندروم آسیب فشار تکراری

علت ابتلا به سندروم آسیب فشار تکراری انجام مداوم کارهای دستی مانند تایپ کردن و بافتن و… است. کار کشیدن زیاد از مچ دست باعث تورم و فشار آمدن به اعصاب اطراف آن می‌شود. این سندروم مفاصل مختلفی ازجمله مچ دست را در بدن درگیر می‌کند.

بیماری دکوروان

این بیماری باعث می‌شود تا تاندون‌ها و مچ دست در ناحیه پوشش اطراف شست ملتهب و متورم بشود. علت دقیق دکوروان مشخص نیست، اما در بیشتر موارد به‌خاطر کار کردن زیاد با دست یا صدمه و ضربه دیدن ایجاد می‌شود.

علائم درد مچ دستاز علائم دکوروان می‌توان به صدای مفاصل در قسمت داخل مچ اشاره کرد. تورم و ضعف در مچ، ساعد و شست نیز از سایر نشانه‌ها است.

تاندونیت مچ دست

تاندونیت نیز ازجمله انواع درد مچ دست است که به‌خاطر پارگی‌های جزئی، آزردگی و التهاب مچ ایجاد می‌شود. این وضعیت هم معمولا به‌خاطر کار کشیدن زیاد از مچ دست رخ می‌دهد.

گانگلیون

می‌تواند موجب درد مچ دست شود. گانگلیون یک کیست خوش خیم بافت نرم است که معمولا در پشت مچ دست خانم‌ها ایجاد می‌شود. درون این کیست مایع غلیظی جمع مي‌شود. گانگلیون به صورت یک برجستگی سفت دید می‌شود که اندازه آن ممکن است در طول زمان کم و زیاد شود.

رگ به رگ شدن مچ دست

رگ به رگ شدن کم معمولا با سرد کردن، استراحت و دروهای ضد درد تسکین می‌یابد. اما اگر درد و التهاب بیشتر از چند روز طول بکشد و بدتر شود، بهتر است نزد پزشک بروید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: استخوان و مفاصل
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها