collagino

دکلره چند دقیقه باید روی مو بماند؟

امتیاز دهید
می‌خواهید موهایتان را دکلره کنید اما نمی‌خواهید به سالن‌های آرایشی مراجعه کنید؟ ممکن است وسوسه شوید که موهای خود را در خانه دکلره کنید. اگرچه این کار معمولا توسط متخصصان توصیه نمی‌شود، اما اگر تصمیم به این کار گرفتید، بهتر است بدانید که دکلره چند دقیقه باید روی مو بماند؟
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

دکلره چند دقیقه باید روی مو بماند؟
Heatstroke

دکلره چند دقیقه باید روی مو بماند؟

دکلره کردن موها یک فرآیند یکسان برای همه افراد نیست. مدت زمانی که دکلره باید روی موها بماند، به عوامل مختلفی مانند رنگ و جنس مو بستگی دارد.

رنگ و جنس مو مدت زمان ماندن دکلره روی مو
موهای روشن (بلوند) 15 تا 20 دقیقه
موهای تیره 30 دقیقه؛ توصیه می‌شود فرآیند را به چند مرحله تقسیم کنید.
موهای نازک 10 تا 15 دقیقه؛ این نوع مو سریع‌تر رنگ خود را از دست می‌دهد؛ زیرا لایه کوتیکول نازک‌تری دارد.
موهای ضخیم 30 دقیقه؛ کار با این نوع مو چالش برانگیزتر است و ممکن است به حداقل دو مرحله دکلره کردن نیاز داشته باشد.

عوامل دیگری که بر مدت زمانی که دکلره روی مو باقی می‌ماند، تاثیر می‌گذارند، عبارت‌اند از:

  • پایه رنگی که می‌خواهید به آن برسید.
  • اینکه موهای شما قبلا رنگ شده است یا خیر.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین پودر دکلره موجود در بازار

اگر برای مدت طولانی دکلره روی موها باقی بماند چه اتفاقی می‌افتد؟

این تصور اشتباه وجود دارد که دکلره هر چه مدت طولانی‌تری روی مو بماند، بهتر عمل می‌کند.

حداکثر مدت زمانی که دکلره باید روی موها بماند، 30 دقیقه است. اگر دکلره را مدت زمان بیشتری از این مقدار روی موها نگه دارید، موهای خود را در معرض خطر آسیب جدی، از جمله شکنندگی موها و موخوره قرار می‌دهید. همچنین ممکن است با سوختن پوست کف سر مواجه شوید. علاوه بر این، کسانی که مواد سفید کننده قوی استفاده می‌کنند یا بلافاصله پس از دکلره کردن از ابزارهای حالت دهنده حرارتی استفاده می‌کنند، اغلب با خطر سوختن پوست سر خود مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای مراقبت از ساقه مو

خطرات دکلره

سایر خطرات دکلره

علاوه بر ماندن بیش از حد دکلره روی موها، خطرات دیگری نیز در رابطه با استفاده از این نوع رنگ وجود دارد.

  • موهای شما ممکن است تمام رنگدانه‌هایش را از دست داده و به طور کامل سفید شوند.
  • موهای شما ضعیف‌تر شده و کمتر قادر به حفظ رطوبت خواهد بود.

یک مطالعه نشان داد که موها پس از دکلره کردن به طور قابل توجهی ضعیف‌تر شده‌اند. حتی پوستی که تحت تماس با مواد دکلره بود نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

دکلره همچنین بافت مو را بسیار متخلخل می‌کند؛ یعنی کوتیکول‌های مو بیش از حد از هم فاصله گرفته و رطوبت در تارهای مو باقی نمی‌ماند. وجود تخلخل متوسط در موها ​​باعث می‌شود که مو حجیم‌تر به نظر برسد و فرها را راحت‌تر نگه دارد. با این حال، تخلخل و کم آبی بیش از حد منجر به تخریب ساقه مو شده و ممکن است آسیب جبران ناپذیری ایجاد کند.

  • موهای شما ممکن است کراتین از دست بدهد.

یکی از آخرین و جدی ترین خطرات دکلره کردن مو، از دست دادن کراتین، یعنی همان پروتئین تشکیل دهنده تار مو است. بدون کراتین، ساختار مو شکننده شده و حالت دادن به آن دشوار می‌شود. متاسفانه هنگام دکلره کردن موها، جلوگیری از از دست دادن کراتین دشوار است.

  • موی شما ممکن است دکلره را تحمل نکند.

برخی از انواع مو به سادگی نمی‌توانند قدرت دکلره را تحمل کنند. اگر موهایی صاف، نازک و لخت یا تحت درمان شیمیایی دارید، از دکلره کردن موها خودداری کنید. این محصول برای شما مناسب نیست و اگر از روشن کننده استفاده کنید، ممکن است موهایتان به تار و پود تبدیل شود.

اگرچه دکلره را می‌توان روی موهای مجعد استفاده کرد، بافت موهای خود را با ملایم بودن و دقت بالا ایمن نگه دارید. به عنوان مثال، هنگام استفاده از ماده دکلره، موها را نکشید.

سخن پایانی

دکلره کردن موها در خانه یک فرآیند پیچیده است که باید به درستی انجام شود و شامل پیروی دقیق از دستورالعمل‌ها، استفاده از ابزارهای محافظ و انجام اقدامات احتیاطی مناسب است. مهم‌ترین عامل این است که ماده دکلره را برای مدت طولانی روی موها باقی نگذارید. انجام این کار می‌تواند باعث آسیب غیرقابل برگشت شود که منجر به شکننده شدن تارهای مو می‌شود. شما می‌توانید بر اساس زمانبندی دکلره کردن موها در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، موهای خود را در خانه دکلره کنید.

مطالب مرتبط
منبع:
دسته بندی: سلامت موزیبایی
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها