collagino

خواص میوه دراگون

4/5 - (1 امتیاز)
میوه اژدها (دراگون فروت) با نام پیتایا یا گلابی دراگون نیز شناخته می‌شود و یک میوه استوایی با کالری کم، پوست قرمز خوشرنگ و پالپ شیرین و دانه‌دار است. این میوه، حاوی مواد مغذی، فیبرهای پری بیوتیک و سایر مواد مغذی سالم است. میوه دراگون آبدار با طعم کمی ‌شیرین است که برخی طعم آن را مخلوطی از کیوی، گلابی و هندوانه توصیف می‌کنند. دانه‌های دراگون فروت طعمی‌ آجیلی دارند.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

خواص میوه دراگون
Heatstroke

خواص میوه دراگون

میوه دراگون فواید زیادی برای سلامتی دارد، اگرچه مطالعات در رابطه با آن بیشتر در مراحل اولیه هستند. در ادامه به خواص دراگون فروت اشاره می‌کنیم.

سرشار از مواد مغذی

میوه دراگون کالری کمی ‌دارد اما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. همچنین حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی است.

جدول ارزش غذایی میوه اژدها

خلاصه‌ای از مواد مغذی اصلی در یک فنجان (227 گرم) میوه دراگون

کالری

136

پروتئین

3 گرم

چربی

0 گرم

کربوهیدرات

29 گرم

فیبر

7 گرم

آهن

8% از RDI

منیزیم

18% از RDI

ویتامین  C

9% از RDI

ویتامین E

4% از RDI

کمک به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو

دراگون فروت سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئیدها، اسید فنولیک و بتاسیانین است. این مواد طبیعی از سلول‌های بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند منجر به بیماری‌هایی مانند سرطان و پیری زودرس شوند.

بیشتر بخوانید: راه های موثر برای کنترل و تاخیر پیری

کمک به کنترل وزن

این میوه به طور طبیعی سرشار از فیبر و کم کالری است و مانند سایر میوه‌ها حاوی آب زیادی است. غذاهای با فیبر بالا میان وعده‌های خوبی هستند؛ زیرا می‌توانند به مدت طولانی‌تری بین وعده‌های غذایی شما را سیر نگه دارند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای کاهش سریع قند خون در خانه

رفع یبوست، از خواص میوه دراگون

دراگون فروت منبع عالی فیبر است که می‌تواند مدفوع را نرم کرده و به دفع آن کمک کند. مانند برخی میوه‌های دیگر، می‌تواند به عنوان یک ملین ملایم عمل کند.

کمک به کاهش قند خون

برخی از مطالعات روی حیوانات نشان داده‌اند که مواد موجود در دراگون فروت ممکن است با بازسازی سلول‌های آسیب‌دیده در پانکراس به کاهش قند خون کمک کند. پانکراس، انسولین را که به بدن در مدیریت قند خون کمک می‌کند، می‌سازد. البته چند مطالعه کوچک انجام شده در افراد مبتلا به دیابت، بی‌نتیجه بوده است.

میوه دراگون

بهبود سلامت روده

دراگون فروت حاوی فیبرهای پری بیوتیک است که باکتری‌های پروبیوتیک را در روده تغذیه می‌کنند. داشتن پری بیوتیک بیشتر در سیستم گوارش می‌تواند تعادل باکتری‌های خوب و بد را در روده بهبود بخشد.

میوه اژدها رشد پروبیوتیک‌های لاکتوباسیل و بیفیدوباکتری‌ها را تقویت می‌کند. این باکتری‌ها و سایر باکتری‌های مفید، در روده می‌توانند به مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌های عامل بیماری و همچنین هضم غذا کمک کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

علاوه بر پری بیوتیک‌ها که می‌توانند به سیستم ایمنی شما کمک کنند، میوه دراگون سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که می‌توانند به حفظ ایمنی سالم کمک کنند.

کاهش التهاب

مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در پالپ و پوست دراگون فروت ممکن است التهاب را کاهش دهد که در بسیاری از بیماری‌ها نقش دارد.

افزایش آهن

میوه اژدها مقداری (کمتر از ۱ گرم) آهن دارد. همچنین ویتامین C موجود در میوه دراگون به بدن کمک می‌کند آهنی را که از میوه و بقیه رژیم غذایی دریافت می‌کنید، جذب کرده و از آن استفاده کند.

بهبود سلامت پوست

رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه‌ها، مانند میوه اژدها، با داشتن پوستی سالم‌تر همراه است. یکی از عوامل مهم ممکن است ویتامین C باشد که در ساخت کلاژن مهم است. ویتامین C همچنین به ترمیم پوست در هنگام بریدگی یا زخم‌های دیگر کمک می‌کند. فعالیت آنتی اکسیدانی ویتامین C همچنین ممکن است به محدود کردن آسیب‌های ناشی از نور خورشید به پوست کمک کند، اگرچه مطالعات انسانی این موضوع را ثابت نکرده است.

منبع خوب منیزیم

میوه دراگون منیزیم بیشتری نسبت به اکثر میوه‌ها دارد و تنها در یک فنجان 18 درصد از نیاز روزانه به منیزیم را تامین می‌کند. این ماده معدنی در هر یک از سلول های بدن وجود دارد و در بیش از 600 واکنش شیمیایی مهم شرکت می کند.

سخن پایانی

دراگون فروت یک میوه استوایی خوشمزه است که قطعا ارزش امتحان کردن را دارد. این میوه رنگی هیجان انگیز، مواد مغذی ضروری، فیبرهای پری بیوتیک و ترکیبات گیاهی مفید را در یک وعده کم کالری تامین می‌کند. اگر به دنبال راهی برای افزودن تنوع به میوه‌های مصرفی خود هستید، میوه دراگون یک گزینه خوشمزه با فواید بالقوه بسیاری برای سلامتی است.

مطالب مرتبط
برچسب: خاصیتمیوه
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها