Bucalfat

معرفی قویترین داروی گیاهی ضد بلغم

5/5 - (1 امتیاز)
بلغم را می‌توانیم یک ماده لزج و شفاف داخل بدن معرفی کنیم که در حالت طبیعی نه تنها ضرری ندارد، بلکه وجود آن می‌تواند نقش محافظتی بالایی برای دستگاه تنفسی داشته باشد. اما گاهی مواقع به دلیل برخی اقدامات یا مشکلات مانند مصرف بیش از اندازه سردیجات یا ابتلا به برخی بیماری‌ها، بلغم در بدن افزایش یافته و وجود آن می‌توانند مشکلات و آسیب‌های فراوانی برای فرد به وجود بیاورد. در این مواقع استفاده از انواع مواد خوراکی مفید یا استفاده از قویترین داروی گیاهی ضد بلغم، می‌تواند با این مشکل مبارزه کرده و باعث سوختن یا دفع حجم زیادی از بلغم‌های اضافه می‌شود. در این قسمت برای شما در مورد قویترین گیاه ضد بلغم یا بهترین دوای رفع بلغم صحبت کرده و اطلاعات مهم را در این مورد در اختیار شما قرار می‌دهیم.
Heatstroke

بهترین گیاهان با خاصیت ضد بلغم

اگر مزاج بلغمی دارید و دچار چاقی نیز هستید، باید بدانید که ارتباط سردی معده و چاقی شکم ممکن است باعث کندی متابولیسم شود و بایستی رژیم غذایی خود را متناسب با آن تنظیم کنید. شناخت مواد غذایی قاتل بلغم و استفاده از آن‌ها به طور روزمره، می‌تواند نقش زیادی در کنترل بلغم و لاغری داشته باشد. داروهای گیاهی فراوانی وجود دارند که به دلیل داشتن خواص ویژه و طبع گرم، می‌توانند برای رفع بلغم و پیشگیری از ازدیاد آنها در بدن موثر باشند. در ادامه قویترین داروی گیاهی ضد بلغم را به شما معرفی می‌کنیم.

1. زنجبیل

در لیست قویترین گیاه ضد بلغم همواره زنجبیل جایگاه ویژه‌ای داشته است عصاره زنجبیل قادر به نرم کردن بلغم است و می‌تواند باعث خروج آسان آن از بدن شود. به همین دلیل نیاز است تا مصرف آن را به عنوان یک ادویه در وعده‌های غذای خود بگنجانید تا از افزایش حجم بلغم در بدن خود جلوگیری کنید.

2. سیاه دانه

سیاهدانه جزو شناخته شده‌ترین گیاه دارویی برای دفع بلغم است که به دلیل خاصیت گرم خود سبب خشک شدن رطوبات اضافه بدن شده و می‌تواند نقش مهمی در درمان بیماری‌ سردی و بلغم داشته باشد. به این منظور می‌توانید روزانه از یک قاشق چای‌خوری سیاه دانه به همراه عسل استفاده کنید.

3. افتیمون

افتیمون را به عنوان یکی از قویترین داروی گیاهی ضد بلغم می‌شناسند که معمولا از آن به صورت دمنوش استفاده می‌شود. این گیاه می‌تواند بدن را از بلغم و سودا پاک کرده و به عبارتی آن را به عنوان مسهل بلغم می‌شناسند. در صورتی که به صورت روزانه از دم کرده افتیمون استفاده کنید یا مقدار کمی افتیمون را با عسل و کمی نمک مصرف کنید این کار باعث دفع سریع بلغم از بدن می‌شود.

4. دارچین

استفاده از دارچین نیز می‌تواند دمای بدن را بالا برده و جریان خون را افزایش دهد. علاوه بر این به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی موثر باعث دفع بلغم و سردی از بدن می‌شود.

دارچین

5. هل

هل نیز می‌تواند قویترین داروی گیاهی ضد بلغم شناخته شود که مصرف آن باعث تسهیل خروج بلغم شده و میزان تراکم آن را کاهش می‌دهد. البته توجه کنید برای اینکه از هل به عنوان یک ضد بلغم استفاده کنید نیاز است تا هر روز آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

6. آویشن

آویشن نیز جزو قویترین داروهای گیاهی ضد بلغم است که دارای خاصیت گرم و خشک بوده و با افزایش حرارت بدن سودا و بلغم را می‌سوزاند. برای دیدن نتیجه بهتر می‌توانید آویشن تمیز را به همراه مقدار کمی نمک و سرکه مصرف کنید. البته خوردن دمنوش آویشن نیز خاصیت بلغم زدایی داشته و باعث تقویت معده و دستگاه گوارش می‌شود.

داروهای ضد بلغم قوی و موثر

علاوه بر اینکه نیاز است تا از قویترین داروی گیاهی ضد بلغم استفاده کنید، گاهی مواقع باید در کنار آن از داروهای قوی‌تر به منظور دفع زودتر بلغم و کاهش علائم و عوارض آزاردهنده آن کمک بگیرید. در حال حاضر برخی از داروها مانند

  • گایافنزین
  • بودزوناید
  • استیل سیستئین
  • آمبروکسول
  • لوراتادین

می‌توانند در رفع بلغم و خروج آن موثر باشند. البته بهتر است قبل از استفاده از آنها با پزشک مشورت کرده و در صورت داشتن بیماری‌ها مخصوصا بیماری‌های مجاری تنفسی مانند آسم با احتیاط آنها را مصرف کنید

قویترین داروی گیاهی ضد بلغم

گاهی مواقع استفاده از گیاهان دارویی یا برخی ترکیبات اثر نداشته و نیاز است داروهایی قوی‌تر و موثرتر استفاده شود. به این منظور ما قرص بلغم نیاک و دوای بلغم دیموند را به عنوان قویترین داروی ضد بلغم به شما معرفی می‌کنیم. این ۲ محصول در دسته بهترین و موثرترین داروها برای دفع بلغم قرار دارند که استفاده از یک دوره آنها می‌تواند در متعادل کردن بلغم و دفع اضافه آن از بدن کمک کند. در ادامه این ۲ قرص معروف و پرخاصیت را به شما معرفی می‌کنیم:

قرص دوای بلغم نیاک 100 عدد

قرص دوای بلغم نیاک

1. قرص بلغم نیاک

قرص بلغم نیاک یکی از قویترین داروهای گیاهی ضد بلغم به حساب می‌آید که طبق راهنمایی‌ها و توصیه‌های کتب طب سنتی تولید شده و مصرف آن می‌تواند نقش مهمی در بهبود سرد مزاجی و رفع سستی معده داشته باشد.

در صورتی که بلغم بر شما غلبه کرده است و با مشکلاتی مانند بی‌حالی، خواب آلودگی، چاقی شکم، عصبی بودن و فراموشی‌های مکرر روبرو شده‌اید، مصرف قرص بلغم نیاک می‌تواند تا حد زیادی در رفع مشکلات ذکر شده به شما کمک کند. این قرص گیاهی از ترکیبات سالم و موثری از جمله:

  • آویشن شیرازی
  • مصطکی
  • عسل
  • سیاه دانه
  • زنیان

تهیه شده و علاوه بر رفع بلغم می‌تواند مشکلات ورم روده و معده را نیز برطرف کند.

قرص دوای بلغم دیموند 100

قرص بلغم دیموند

2. دوای بلغم دیموند

دوای بلغم دیموند نیز یکی دیگر از بهترین قرص‌های گیاهی است که از ترکیبات سالمی مثل مصطکی، آویشن و زنیان در آن استفاده شده و خوردن آن علاوه بر اینکه سبب دفع بلغم می‌شود می‌تواند نقش مهمی نیز در بهبود فعالیت‌های گوارشی داشته باشد.

دیموند را می‌توانیم از قویترین داروهای ضد بلغم معرفی کنیم که بیشتر برای افرادی مفید است که غلبه بلغم در آنها از حد طبیعی بیشتر شده و با مشکلاتی مانند سستی بدن و رخوت روبرو شده‌اند. مصرف این قرص قبل از وعده‌های غذایی می‌تواند در رفع سردی مزاج و بلغم و همچنین رفع ورم و چاقی شکم بسیار موثر باشد.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، در مورد قویترین داروی ضد بلغم صحبت کردیم و مهمترین آنها را که مصرف روزانه و بلندمدت آنها می‌تواند به رفع بلغم و افزایش مشکلات شایع آن به شما کمک کند، توضیح دادیم. توجه داشته باشید در کنار استفاده از روش‌های خانگی و استفاده از گیاهان موثر، گاهی اوقات نیاز است تا از قرص‌ها و داروهای گیاهی دیگر نیز به منظور درمان خلط و بلغم استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم پیش از مصرف اینگونه داروها در ابتدا ترکیبات آنها را مطالعه کرده و مطمئن شوید به آنها حساسیت ندارید. علاوه بر این، برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است در یک یا چند دوره به صورت روزانه و مرتب آنها را مصرف کنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها