Bucalfat

بهترین آمپول برای زانو درد

5/5 - (1 امتیاز)
آیا شما نیز جزو افرادی هستید که برای مدت نسبتا طولانی از زانو درد و مشکلات آن رنج می‌برید؟ هر راهکاری را که می‌شده امتحان کرده‌اید، ولی هیچ کدام نتیجه خاصی به همراه نداشته؟ اگر فردی هستید که از تزریقات می‌ترسید، این مطلب را همین‌ جا و در همین نقطه رها کنید؛ در غیر این صورت، همراه ما باشید تا به شما بگوییم برای درد زانو چه باید کرد. بر اساس آمار و تحقیقاتی که تا کنون منتشر شده است، بهترین آمپول برای زانو درد، آمپول‌های حاوی هیالورونیک اسید هستند. جالب است بدانید که بدن شما به صورت طبیعی، هیالورونیک اسید را تولید می‌کند و ماده‌ای است که در حرکت مفاصل می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد. بروز زانو درد در بسیاری مواقع نشان از کم شدن میزان این ماده در بدن است که با انجام تزریقات، این کمبود می‌تواند به نحوی موثر جبران شود.
تایید شده توسط کارشناس تغذیه داروخانه مثبت سبز

این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست.

بهترین آمپول برای زانو درد
Heatstroke

آیا تزریق هیالورونیک اسید برای شما مناسب است؟

زمانی که برای زانو درد به پزشک مراجعه می‌کنید، ممکن است به شما بگوید که باید “آمپول ویسکور” تزریق کنید. این در واقع به این معنی است که پزشک برای شما، آمپول هیالورونیک اسید تجویز کرده است.

حقیقت این است که دکترها معمولا به صورت دقیق نمی‌دانند که این آمپول، بر روی چه افرادی مستقیما اثر مثبت می‌گذارد و درد آن‌ها را کاهش می‌دهد؛ فقط زمانی که افراد با دردهای مزمن زانو به آن‌ها مراجعه می‌کنند و با هیچ مسکنی درد آن‌ها بهبود نمی‌یابد، تصمیم به تجویز هیالوونیک اسید تزریقی می‌گیرند. از طرفی این درمان، بیشتر برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که نمی‌توانند مسکن‌هایی نظیر استامینوفن، ایبوپروفن و یا ناپروکسن مصرف کنند و یا برای انجام عمل‌های جراحی زانو، معذوریت‌های ویژه‌ای دارند.

هیالورونیک اسید چگونه بر زانو درد اثر می‌گذارد؟

نتایج برخی تحقیقات حاکی از این است که تزریق هیالورونیک اسید می‌تواند بسیار بیشتر از مسکن‌ها برای برخی از افراد موثر باشند و با سرعت بیشتری درد آن‌ها را کاهش دهد. با این حال ممکن است در بعضی افراد مسن‌تر و یا افرادی که دردهای مزمن زانو دارند، دیگر آن اثر جادویی را نداشته باشد و یا کمتر اثر گذار باشد.

تزریق هیالورونیک اسید به زانو چگونه انجام می‌شود؟

همه ما یک تصویر کلی از تزریق دارو و مراحل آن داریم؛ اما تزریق هیالورونیک اسید به زانو، به دلیل این که چندان متداول نیست، ممکن است کمی سوال بر انگیز باشد. در ادامه، مرحله به مرحله، آن را شرح خواهیم داد:

  1. در ابتدا پزشک مربوطه، محل تزریق (زانو) را با مواد ضد عفونی کننده و پدهای مخصوص پاک می‌کند.
  2. اگر زانوی شما اصطلاحا آب آورده یا دچار افیوژن مفصلی و در نتیجه متورم شده باشد، دکتر پیش از تزریق، محل تزریق را با مواد بی حسی سر می‌‌کند.
  3. سپس با یک سوزن مخصوص، مایعات اضافی را کنار زده تا بتواند محتویات هیالورونیک اسید را در محل مورد نظر تزریق کند.

نکته بسیار مهم: توجه کنید که پس از تزریق، تا 48 ساعت، از انجام هر گونه فعالیت فیزیکی سنگین خودداری کنید.

بهترین آمپول برای زانو درد

عوارض جانبی تزریق هیالورونیک اسید به زانو

عوارض جانبی چندانی تا کنون از این پروسه درمانی گزارش نشده است. تنها مورد جزئی که می‌تواند کمی برای فرد آزار دهنده باشد، درد خفیفی است که فرد هنگام تزریق احساس می‌کند و در عرض مدت کوتاهی پس از تزریق نیز برطرف خواهد شد. البته در افرادی که زانوهایشان آب آورده، تزریق هیالورونیک اسید ممکن است کمی ورم زانو را بیشتر کند؛ اما جای هیچ نگرانی نیست! چرا که این عارضه نیز در عرض چند روز رفع خواهد شد.

از دیگر اقدامات موثر: تزریق استروئیدها

داروی استروئید، نسخه‌ای از هورمون کورتیزول است که توسط انسان‌ها ساخته شده‌ و در برخی موارد ویژه، برای درمان مشکلات اسکلتی-عضلانی مزمن استفاده می‌شود. به برخی از افراد مبتلا به زانو دردهای شدید، ممکن است تزریق استروئید پیشنهاد شود؛ چرا که احتمالا سایر روش‌های درمان، آن طور که انتظار می‌رفت، نتیجه بخش نبوده است. این تزریق به صورت مستقیم در ناحیه آسیب دیده انجام می‌شود و مانند تزریق هیالورونیک اسید، پیش از تزریق از یک بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه و کاهش درد استفاده می‌شود. تزریق استروئید به سرعت تاثیر خود را می‌گذارد و می‌تواند درد را برای چند هفته یا چند ماه به شکل واضحی کاهش دهد.

جمع بندی

زانو درد را می‌توان به عنوان یکی از دردهای آزار دهنده در نظر گرفت که راه حل‌های گوناگونی برای رفع آن وجود دارد. از داروها و قرص‌های تسکین دهنده درد گرفته تا استفاده از برخی آمپول‌های درمانی و یا حتی در برخی موارد، جراحی! ما در این مطلب از داروخانه آنلاین مثبت سبز بهترین آمپول برای زانو درد را به شما معرفی کردیم و تمام خواص و عوارض آن را نیز عنوان کردیم. در صورتی که شما هم چنین مشکلی دارید، از شما خواهش می‌کنیم پیش از انجام هر اقدامی در راستای بهبود درد زانو، ابتدا و پیش از هر چیزی حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید و توصیه‌های وی را جدی بگیرید.

مطالب مرتبط
منبع:
برچسب: استخوانپا
دسته بندی: استخوان و مفاصل
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها